Laitetaan kuviakin esille retkestä mikäli jotakuta nyt niitä semmosia kiinnosta katsella, klikkaamalla kuvaa turpoaa se katselunkannalta miellyttävään kokoon.
Ekassa kuvassa viihdytään Hämeenkyrön maisemissa. Idän Ihmeistä en laita kuvia koska niitä forumilla jo on, eikä mun kamerakännykällä otetut ole erikoisia...
Kaverin mummolassa vanha Moskvitsh, ynnä Rekord ja Austin.
Matka Helsinkiinpäin sujui rankassa vesisateessa, välillä vauhti oli jotain 60 km/h jolloin Sipuli viihtyi paremmin ohituskaistalla...
Tässä ollaan jo turvallisesti Viron maaperällä, Harjumaan komeita rantamaisemia:
Tässä mennään kaverin perässä Saaremaan -lauttaan Virtsussa, laivan nimi on Regula:
Tässä maijoituspaikkamme ja muita kuvia Saaremaalta. Isännän tallista löyty tosi timangikuntoinen vuoden 1987 21061 1500 S, poiketen suomalaissiskoistaan juuri mallimerkinnän osalta, itse oon ymmärtäny että nämä oli Suomessa aina 1500 SL, Jussi varmaan voisi täsmentää? Mutta kondis oli joo hulppean hieno. Saaremaalla yleisestikin Ladakanta voi hyvin, eniten tuntuu olevan liikenteessä tuplalamppuja 2103 ja 2106, sitten nappiksia 2101 ja jonkinverran 21011. Uudempia takavetoisia oli myös toki, Samaraa vähemmän.
Maisemakuvia Saaremaalta:

Satunnaisia autobongauksia saarelta, mm. sielläkin jo harvinaiseksi käynyt Izh Kombi:
Sitten se varsinainen nähtävyys... joka ikävä kyllä jäi laihaksi, paikan ovet olivat kiinni, tutustumaan ei päässyt. Vanhojen NL-aikaisten koneiden, autojen, pyörien ja varaosien keräilijä jolla on tämä iso halli täynnä tavaraa, oli äskeittäin siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Kuulemma pojat pitävät mestaa vielä yllä, mutta ainakin tuolloin maanantai-aamuna ovet olivat tosiaan säpissä...

Näistä ulkopuolen kasoista erikoisin oli ehkä tuo vaalea export-M21, katso tyyppikilpi.
Muutakin ihmeteltävää riitti, kaverin sukulaisten pihamaalla mm. vanha Orissaaren kolhoosin GAZ-51 sekä 1987 sosialistimaidenvälisenä yhteistyönä tuotettu leikkuupuimuri. Hytti ja runko omilla valmistuskilvillään DDR:stä, leikkuupöytä Unkarista. Viimeinen on perheen vanha Izh...
Lopuksi jo kotimatkalla, laivaanpääsyä odottamassa...reissusta likaantunut 2103