Pahimmassa tapauksessa voi käydä vaikka näin: https://www.youtube.com/watch?v=xh8ww2lS3DQ
vrt. "Viekää takaisin Venäjälle ja myykää siellä!"
Samalla voisi huomauttaa noista kulutuslukemista, että ei EU:n markkinoilla ole tapana ilmoittaa todellisia kulutuslukemia, vaan mitä laboratoriossa saadaan mittariin säädettyä ja verotus perustuu kuitenkin aina vain näihin ihanneolosuhteissa manipuloituihin lukuihin. Tässä voisi AvtoVaz hakea vaikka Porschelta konsulttiapua.
Oltiinhan tuossa uutisessa kyllä jotain muutakin höpö höpö tekniikkaa lisäämässä:
"Verrattuna Venäjän markkinoiden "Euro 5", ajoneuvot saavat päivityksen ohjelmistoihin - elektronisen kaasupolkimen hallinta, sähköinen imunohjausläppä ?, digitaalinen ilmavirtausanturi, moduuli moottorin elektroniseen ohjausyksikköön (ECM) ja katalysaattoriin jalometallin lisääminen.
(tai ehkä jotain sinnepäin, en tunne juurikaan nykyistä autoteknikkaa, korjatkoon tietävämpi)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tässä uutisessa on lopussa mainittu myös se, mistä oli aikaisemmin puhetta Euro5:n ja Euro6:n erona bensamoottoreissa
http://auto.newsru.com/article/27nov2015/lada_euro6Для автомобилей, продающихся в России в настоящее время, обязательным является стандарт "Евро-5", он действует с января 2014 года. А в Евросоюзе с сентября того же 2014 года вступил в силу более строгий стандарт "Евро-6", ограничивающий предельное количество твердых частиц в выхлопных газах на уровне 6×10¹¹ ("Евро-5" их не регламентирует).
Eli erona on juuri se hiukkasmassapäästö/km, mitä ei ollut vielä Euro 5:ssä
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tästä löytyi vielä lisäksi, että Grantalle ja 4x4:lle tehtiin yli 200 sertifiointitestiä, ennenkuin ne sai hyväksynnän.
http://www.zr.ru/content/news/830459-ve ... ta-evro-6/