Onko muuten kenelläkään ladasta jäätyny huohotin? en ainakaan ole koskaan kuullu
:)
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Mulla on samara toiminut ihan hyvin
samaa ei voi sanoa veli pojan bmw:stä josta jäätyi huohotin putki ja puski öljyt pihalle tossa jokunen viikko taaksepäin
pakkasta oli tuolloin -30 astetta
Onko muuten kenelläkään ladasta jäätyny huohotin? en ainakaan ole koskaan kuullu
Onko muuten kenelläkään ladasta jäätyny huohotin? en ainakaan ole koskaan kuullu
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Takavetosissa sitä on tainut olla, mutta en ole kuullut että Sarasta se oisi ainakaan jäätynyt.konkelo kirjoitti:Onko muuten kenelläkään ladasta jäätyny huohotin? en ainakaan ole koskaan kuullu
Mitä tulee mieleen, kun katsoo * maalaisia autoja joissa huohottimet jäätyy ja katsoo sitten Samaran pellin alle. Toisissa on lämmittimet huohottimessa ja silti tahtoo tulla öljyt ulos toisesssa ei mitään lämmittimiä ja silti toimii
Vaikka eihän tämän hintaluokan autoissa voi odottaakaan noin yksin kertaista kalliimman auton vikaa, eikun
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Hyvin minun melkein 21 vuotta vanha Audi on toiminut.Eihän se maavaran kautta ihan etuveto Ladan veroinen ole lumessa kun maavara on 5 cm pienempi.Lukon pesän rasvasin syksyllä eikä jäätymisiä ole ollut.Ovitiivisteisiin en laittanut silikonia eikä nekään ole jäätyneet.Huohotin on pysty putki lämpimän kallellaan olevan lohkon vieressä enpä ole kuullut sen jäätyneen.Kovilla pakkasilla keulamaski olisi hyvä,se pitää laittaa ulkopuolelle kun tila on niin ahdas.Kakkosella on hyvä lähteä liikkeelle liukkaalla kun vääntöä on.Joskus kiihdytyksissä vetää nelosellakin sutia.
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Kytkin ei tykkää kakkosella luistattamisesta.
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Kakkosella lähden minäkin monta kertaa, sopii lukkoperän kanssa yhteen...renkaat luistaa vain vähän, ei kytkin. Jostain syystä ei viitsi miettiä 50 € osan kestoa joka sikailemallakin kestää vähintään satatonnia, todennäköisesti jopa enemmän.. 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Kerrataanpas: Leveät talvirenkaat, liikkeellelähtö kakkosella astumalla kytkin sivuun? Nyt ymmärrän, miksi sitä lukkoperää tarvitset arkiajossa. Joko rengaskauppiaat lähettelee joulukortteja? 
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
http://vianor.fi/rengas?t=talvirenkaat& ... d=10361797
Joo, tossa ne läskit on. Olisin ilman muuta ottanut 135/80/13 mutta Nokian Renkailta käskivät ottaa yhteyttä museoon.
Kytkimen käyttö on taitolaji, ei se onnistu kaikilta.
Joo, tossa ne läskit on. Olisin ilman muuta ottanut 135/80/13 mutta Nokian Renkailta käskivät ottaa yhteyttä museoon.
Kytkimen käyttö on taitolaji, ei se onnistu kaikilta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Kyllä se kakkosellakin lähtee, varsinkin talvella. Eikä sen kytkimen kanssa tartte, temppuilla tai luistattaa, sen tiedän jopa minä, piha-ajon perusteella!
Silloin se sutii mutta yleensä lähtee sitten liikkeelle paremmin kuin ykkösellä.
Joskus äSSällä kun ajoin liukkaalla pihalla ja liikkeellelähtö aiheutti ongelmia, tein näin: 1 päälle kytkin ulos normaalisti ja lisää kaasua, kiekkamittari
punaselle, 2 silmään, mittari punaselle, 3 sisään ja mittari punaselle sitten 4 sisään jolloin kierrokset asettuu välillä 3000-4500 jolloin pihassakin todellista nopeutta 40 km/h!
Silloin se sutii mutta yleensä lähtee sitten liikkeelle paremmin kuin ykkösellä.
Joskus äSSällä kun ajoin liukkaalla pihalla ja liikkeellelähtö aiheutti ongelmia, tein näin: 1 päälle kytkin ulos normaalisti ja lisää kaasua, kiekkamittari
punaselle, 2 silmään, mittari punaselle, 3 sisään ja mittari punaselle sitten 4 sisään jolloin kierrokset asettuu välillä 3000-4500 jolloin pihassakin todellista nopeutta 40 km/h!
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
niin, toisella takarenkaalla 40, toisella noin 120...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Kyllä se jossain vaiheessa tasaantuu, kun painetaan kytkin pohjaan.pvdriver kirjoitti:niin, toisella takarenkaalla 40, toisella noin 120...
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
http://www.youtube.com/watch?v=1mYY32SiQZg&t=2m0slada.h.s kirjoitti: Joskus äSSällä kun ajoin liukkaalla pihalla ja liikkeellelähtö aiheutti ongelmia, tein näin: 1 päälle kytkin ulos normaalisti ja lisää kaasua, kiekkamittari
punaselle, 2 silmään, mittari punaselle, 3 sisään ja mittari punaselle sitten 4 sisään jolloin kierrokset asettuu välillä 3000-4500 jolloin pihassakin todellista nopeutta 40 km/h!
Tuohan on just kuin vakiolla ladalla jääradalla ajelu, nopeusmittari huitoo 140-160 tienoilla vaikkei käytä kuin puolikaasua kun se vähäinenkin voima karkaa harakoille oikeasta takapyörästä...nelosella löytyy jotain pitoa. Samaa valitteli eräs paikallinen LadaEndurancekuski...
Kyllä tuollainen rivuutus on niin säälittävää, huvin muistissa vielä nuokin ajot, silloin päätin että näin ei jatku enää...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
No nyt ymmärrän, miksi niin monet jäävät lähes paikoilleen ruopimaan liikennevaloissa, kun minä poistun rauhallisesti, mutta joutuisasti paikalta. Eihän hulluna sutiva pyörä mitään pidä. Onhan se räyhäkkäämmän tuntuista tietysti, mutta jos eteenkin päin pitäisi mennä.
Ehkäpä samasta syystä niin monet eivät pidä vetoluistonestoista. Ne kun eivät anna pyörän sutia hulluna. Kai siitä sitten saattaa tulla semmoinenkin harhakuva, että matka ei etene.
Ehkäpä samasta syystä niin monet eivät pidä vetoluistonestoista. Ne kun eivät anna pyörän sutia hulluna. Kai siitä sitten saattaa tulla semmoinenkin harhakuva, että matka ei etene.
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
No näyttää tuo "hullusti sutiva pyörä" onnistuvan ainakin tuossa kaupungissa kävellessä suurinpiirtein joka toiselta etuvetoautoilijalta, revitetään niin perkeleesti mutta vauhti vain hidastuu...jostain syystä takavetosilta sama ei samaa näe läheskään yhtä usein.
Ajelin tänään taas yhdellä juurikin vetoluistonestolla varustetulla päristimellä ja hyvin se etenee, joskin kuminauhamainen kaasu ei oikein ole mieleen, sen verran roisisti se vääntää kaasua pois kun pyörä yhtään rupeaa luistamaan...mutta matka taittuu.
Rata-olosuhteet on toinen juttu ja silloin ainakin haluan että molemmat pyörät osallistuvat auton liikuttamiseen. Samalla tulee reilusti parantunut hallittavuus. Seikka jota kukaan ei voi kiistää.
Sitten on ladoja joissa teholukema onkin jo kolminumeroinen, autolla ei pääse hyvilläkään renkailla yhtään mihinkään kun tyhjäkäynnin tuntumastakin kytkimen nosto aiheuttaa jo jommankumman takapyörän pidon menetyksen ja lähes paikalleen jumahduksen. Koita siinä sitten hillitä kaasua kun pitoa ei kertakaikkiaan ole.
Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lukkoperä; kaikki muu on säälittävää räpellystä. Mitä tekee teholla jossei sitä saa edes tiehen?
Ajelin tänään taas yhdellä juurikin vetoluistonestolla varustetulla päristimellä ja hyvin se etenee, joskin kuminauhamainen kaasu ei oikein ole mieleen, sen verran roisisti se vääntää kaasua pois kun pyörä yhtään rupeaa luistamaan...mutta matka taittuu.
Rata-olosuhteet on toinen juttu ja silloin ainakin haluan että molemmat pyörät osallistuvat auton liikuttamiseen. Samalla tulee reilusti parantunut hallittavuus. Seikka jota kukaan ei voi kiistää.
Sitten on ladoja joissa teholukema onkin jo kolminumeroinen, autolla ei pääse hyvilläkään renkailla yhtään mihinkään kun tyhjäkäynnin tuntumastakin kytkimen nosto aiheuttaa jo jommankumman takapyörän pidon menetyksen ja lähes paikalleen jumahduksen. Koita siinä sitten hillitä kaasua kun pitoa ei kertakaikkiaan ole.
Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lukkoperä; kaikki muu on säälittävää räpellystä. Mitä tekee teholla jossei sitä saa edes tiehen?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Tulipa paha mieli tuosta Jokarin jääratalinkistä.
Miksei enää ole noin mukavaa?
Miksei enää ole noin mukavaa?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Talvi tuli, mitenkä autot toimii?
Kärsiikö vääntää vähäsen? Tasauspyörästöhän jakaa voiman aina tasan, lukkoperä jakaa voimaa sille pyörälle enemmän, jolla on pitoa enemmän. Perustietoa ehkä monille, mutta mahdollisesti ajattelemisen aihetta joillekin. Joidenkin mielestä ehkäpä jopa hiusten halkomista. 