Auton ostaminen Venäjällä ja sen tuonti Suomeen

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
ovi

Auton ostaminen Venäjällä ja sen tuonti Suomeen

Viesti Kirjoittaja ovi »

Koitin etsiä haulla, löytyykö vastaavia topicceja, en ainakaan löytänyt vastausta itselleni.
Miten siis homma toimii, mitä pitää ottaa huomioon, että saa auton "turvallisesti, ongelmitta" Suomen rajan yli?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Auton ostaminen Venäjällä ja sen tuonti Suomeen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Muistelin lukeneeni pari vuotta sitten Viron Volgakerhon sivulta jutun, missä pari kaveria Tallinnasta haki Moskovasta Volga 3102:n . Etsin ko. jutun, niin siitä selviää miten autonosto Venäjällä tehtiin tässä tapauksessa.

Pieni referaatti:

Kaupasta oli jo alustavasti sovittu etukäteen puhelimessa - jos auto vastaa sitä mitä lähetetyt kuvat ja myyjän kertomus ovat.

Kaverukset lähtivät sitten eräänä iltana yöjunalla Tallinnasta kohti Moskovaa. Saavuttuaan rautatieasemalle Moskovaan soitettiin myyjälle ja hän tuli heitä vastaan rautatieasemalle ko.Volgalla. Samassa huomattiin, että myyjä oli hommanut Volgaan valmiiksi ns. "transit-laput".

Siitä lähdettiin ajelemaan kohti myyjän asuntoa laitakaupungille ja silloin mentiinkin Volgalla kovaa..
Pihalla autolla lähemmin tarkasteltiin ja ostajat totesivat Volgan juuri niin hyväksi kuin kuvittelivatkin ja kaupat tehtiin.

Kauppojen jälkeen lähdettiin lähimpänä olevaan "Trafiin" tehtyjä kauppapapereita vahvistamaan ja "transit-laput" siirrettiin ostajan nimelle.

Seuraavaksi oli vuorossa vakuutuksen ottaminen. Vakuutustoimiston myyntikonttorina toimi kadun varressa oleva Gaz Sobolin takakoppi. 8)

Vakuutuksen jälkeen takaisin myyjän asunnolle, jossa myyjä irrotti kaverinsa kanssa Volgasta musiikkivehkeet, mitkä eivät kuuluneet kauppaan. Yksi myyjän kaveri taas ei millään voinut käsittää, miksi joku tulee Baltiasta asti Volgaa ostamaan. Kaverilla oli kuulemma Dodge Intrepid, mikä maksaa käytettynä vain hieman enemmän kuin Volga..

Volga jätettiin parkkiin jä lähdettiin myyjäporukan kanssa 2104:llä syömään ravintolaan. Pöydässä sitten myyjä kertoi miksi hän oli jo valmiiksi ne "transit-laput" hommanut ennen kauppaa.

Koska ostajat olivat jo 10 päivää yhteydessä olleet ja niin yksityiskohtaisia asioita Volgasta kyselleet, tulevat Baltiasta asti ja koska hän oli puhelimessa ainoastaan kaunistelematonta totta kertonut niin todennäköisesti myös ostavatkin Volgan.

"Inspektionissa ("trafi") transit-lappujen saanti vaati oman mukavuuden tähden 100USD , että homma saatiin parissa tunnissa tehtyä, muuten siihen olisi koko päivä mennyt." (Artjom-myyjä).

Ravintolasta sitten takaisin kerrostaloon pihaan ja onnellinen ostaja käynnisti itse ensimmäistä kertaa oman uuden Volgansa sylinterit ja matka kohti Tallinnaa alkoi..

Koko juttu useine kuvineen täällä:
http://www.volga.ee/modules.php?name=Fo ... pic&t=2007
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Vastaa Viestiin