Kalkun Varikon huutokauppa 03. - 04.10.2012

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Ei kyl kovin pahoja hintoja. Mutta toisaalta mitä noilla tekee? Meinaan on kalliita peltoautoja. Ja saaks noita ees kaikia kilpiin Suomessa? Ei kai ainakaan noita kuormureita. Vai?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Mulla on sellainen käsitys, että toi Gaz69 oli M20:n (Pobeda)? sivuventtiilikoneella ja taas toi Uaz 469 M24:n moottorilla?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:Mulla on sellainen käsitys, että toi Gaz69 oli M20:n (Pobeda)? sivuventtiilikoneella ja taas toi Uaz 469 M24:n moottorilla?
alkuperäinen GAZ-69 onkin Pobeda koneella, vientimalleissa on yleensä ollut vähän suuremmaksi porattu pirteämpi moottori, mutta perustaltaan kuitenkin sama sivuventtiilikone, UAZ-469 maasturissa on siis UMZ-451 eli uljanovilainen muunnos GAZ-2401 koneesta. uudemmassa maasturissa UAZ-315126 on UMZ-414 (muistaakseni) edellistä vähän tehokkaampi ja sekin perustuu Volga GAZ-24-10 mallissa käytettyyn ZMZ-402 koneeseen.

nelivetopakuissa 1960-1966 oli toi Pobedan kone malli UAZ-450 sitten 1966-1985 UAZ-452 jossa UMZ-451 kansiventtiilikone ja 1985 lähtien uudempi ZMZ tyyppinen kuten UAZ-315126 mallissa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

,_,/ukka kirjoitti:Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.

,_,/ukka
kuormurien painoja, ilman vinssiä:
KrAZ-255 omapaino 11170 kg, kokonaispaino 19415 kg
Ural-375 omapaino 8000 kg, kokonaispaino 13300 kg
ZIL-131 omapaino 6135 kg, kokonaispaino 10185 kg
GAZ-66 omapaino 3440 kg, kokonaispaino 5770 kg
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:Paljonkohan tuollainen Ural tai Kraz painaa? Saattaapi käydä niin, että akselistot ja renkaat menee traktorin kärryihin ja muu kori romuksi. Rautaromun hinta alkaa olla 30cent/kg.

,_,/ukka
kuormurien painoja, ilman vinssiä:
KrAZ-255 omapaino 11170 kg, kokonaispaino 19415 kg
Ural-375 omapaino 8000 kg, kokonaispaino 13300 kg
ZIL-131 omapaino 6135 kg, kokonaispaino 10185 kg
GAZ-66 omapaino 3440 kg, kokonaispaino 5770 kg
No halvalla tosiaan menee. Uralillekkaan ei jää kilohintaa kuin 6.25cent, jos on saanut 500Eurolla ostettua. Pääsee jopa purkaja tuntipalkoille, jos saa edes akselit ja renkaat myytyä. Toivottavasti ei kaikki päätyneet joillekkin romudiilereille.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

tossa Uralissa on muuten todella miehekäs vinssi. Sellainen voima, että sen paksun vaijerin kun saa johonkin kiinni, niin teho ei lopu vaan jos massa ei lähde liikkeelle, niin jostain repeää. Muistelen intissä yhdestä Uralista jääneen vinssi ajossa päälle ja hajonneen. Kaveri joka irroitti sen, kertoi sen olleen noin 140:lla pultilla kiinni perässä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Misha kirjoitti:
Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.
ihan kuin noita ei olisi normaali ajoon tarkoitettukaan, kun huoltoväli on 1500 km, normaali ajossa saisi huoltaa joka viikko ja huoltokohteita riittää. työkoneita noi lähinnä kai on
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Lada-Jussi kirjoitti:
Misha kirjoitti:
Kamaz kirjoitti:UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.
Possupaku ois nätti, mutta toi huoltomäärä pelottaa.
ihan kuin noita ei olisi normaali ajoon tarkoitettukaan, kun huoltoväli on 1500 km, normaali ajossa saisi huoltaa joka viikko ja huoltokohteita riittää. työkoneita noi lähinnä kai on
Niin,semmoisiahan ne on pakko olla,kun pitää tarvittaessa metsässä tehdä kaikki korjaukset ja huollot.Eikä siitä loppujenlopuksi ole niin kovin kauan,kun ihan tavallisten perheautojenkin huoltovälit olivat muutaman tuhannen kilometrin välein.Monen auton nivelet piti rasvata käytännössä kuukausittain,jopa useammin.Tossa omassa Mossessakin (vm-73)on päivittäin tehtaviä huoltotoimenpiteitä.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Joo työkoneita pitää huoltaa aina käytön jälkeen. Vaikka siis käyttötunnit ei ois mitään kovia. Näin toimien ne on lähes ikuisia. Tai ainakin tosi pitkäikäisiä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

näin ollen Ladakin voitaisiin luokitella työkoneeksi ja vapauttaa autoveroista ja muista ikävistä asioista :wink:
Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:näin ollen Ladakin voitaisiin luokitella työkoneeksi ja vapauttaa autoveroista ja muista ikävistä asioista :wink:
Lada olikin aikanaan huippumoderni auto, tosissaan kun vertaa mihin tahansa 70-luvun neukkuautoon ja varmaan joihinkin länsimaisiinkin, on Ladassa mm. voitelukohteita alustassa varsin vähän. Siihen aikaan ne rasvarit ja rasvamontut alkoi katoamaan..
Ja äänikin on kun raktorissa. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Kattelin tossa nettiauto.com:sta kuorma-autoja ja siellä oli silmiin pistävän monta proto Sisua myynnissä. Paljokohan noilla on ollut huutokaupassa hintaa? Nettiautossa hinnat 4000-7000Euroa. Vai ovatko päätyneet yksityisille jotenkin muuten kuin huutokaupattuna?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

samarai kirjoitti:tossa Uralissa on muuten todella miehekäs vinssi. Sellainen voima, että sen paksun vaijerin kun saa johonkin kiinni, niin teho ei lopu vaan jos massa ei lähde liikkeelle, niin jostain repeää. Muistelen intissä yhdestä Uralista jääneen vinssi ajossa päälle ja hajonneen. Kaveri joka irroitti sen, kertoi sen olleen noin 140:lla pultilla kiinni perässä.
Tuli tuosta mieleen kerran intissa oltiin protoilla liikenteessä ja yhtä oli jouduttu vinssaamaan hetkeä aikaisemmin. Ajeltiin hämärissä sellaiset 80km/h, rupesin kattomaan että mitä kipinöitä se edellä oleva heittelee. Soittamaan että pysähtykääs mutta ei kerinnyt kun näki että jotain lähti lentoon ja lujaa. Oli vinssistä jäänyt lukitus auki ja vaijeri löystynyt, tapasi sitten renkaan alle kun löysty riittävästi.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin