Kalkun Varikon huutokauppa 03. - 04.10.2012

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Kamaz
Viestit: 335
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Monasti armeijan vanhat UAZit ovat melko lommoisia, mutta tässä on poikkeuksellisen hyvä suomalainen yksilö. Kilvestä päätellen tuotu idästä. Hienompi se on alkuperäisvärissään kuin armeijan pensselillä töhrimänä. Tämä saattaa kylläkin olla jälkikäteen maalattu, sillä muistaakseni tehtaan jäljiltä maalipinta on kiiltävä.
(Huomaa etuvanteen tasapainotuspainojen määrä)

[img]http://www.offroadpaja.fi/Askuvat/Pauli ... _UAZ_2.jpg[/img]

[img]http://www.offroadpaja.fi/Askuvat/Pauli ... _UAZ_1.jpg[/img]
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

oliskohan järkevää tuoda uusi varaosa auto venäjältä siellähän noi on melkein ilmaisia, koppa vaan vanhalle rungolle. no eihän sekään ilmaista ole mutta tulis helpolla siistiä jälkeä.

tuolla noita olis, pelkkiä korejakin http://uazonline.ru/cgi-bin/uazsale/saluaz.cgi näyttää olevan jo uudet pakutkin päässy sivuille :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin kyllähän toi ylempi on paremminkin etelästä kuin idästä ja siellähän näitä myydään uusia vieläkin, vanhoista nyt puhumattakaan.

http://www.karter.ee/?m=1

tota 3162 mallia saa näköjään dieselkoneella, jos oikein ymmärsin, toi 3M3 (ZMZ) on tuttu jostain muustakin koneen lohkosta. Ihan mallikkaan näköinen maasturi. Perinteitäkin kuitenkin kunnioitetaan UAZin valikoimissa, siitä täytyy nostaa hattua.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jep

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

GAZ käyttää yleensä noita ZMZ koneita, mutta entistä useemmin myös UAZ, toisaalta UAZin UMZ koneet on ollut muunnelmia ZMZ koneista (vertaa Volgan 2,445 ohv ja UAZ 2,445 ohv eka ZMZ ja toka UMZ) ZMZ ja GAZ dieselit on taas enemmän tai vähemmän saanu vaikutteita steyr dieseleistä. Italiassa kai ainakin suunniteltiin UAZ-3160 ja/tai 3162 mallien kokoonpanoa Andoria Diesel moottoreilla joita on käytetty Virossa myytävissä GAZ pakuissakin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo nyt kun kerroit Ladajussi, niin muistu heti mieleen, että se 3M3 oli stanssattu esim. M21:n lohkoon. Samoin UAZeissa (vanhemmassa pakussa ja maasturissa) oli myös sama moottori kuin M24:ssa.

Intistä muistan, että jossain vaiheessa GAZ-maasturit muuttuivat UAZeiksi.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Kyllähän noita GAZ:eja on ollut UAZ:ien rinnalla palveluskäytössä vielä 90-luvullakin.Ainakin parolassa niitä oli jokunen radio-autona.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Warreossi kirjoitti:Kyllähän noita GAZ:eja on ollut UAZ:ien rinnalla palveluskäytössä vielä 90-luvullakin.Ainakin parolassa niitä oli jokunen radio-autona.
Olihan niitä juu. Mutta Mersut oli kyllä menossa UAZ:en ohi viimeaikoina, kun UAZ:t alkavat olla läpi mätiä. Onko Warreossii palvellut Parolassa PsVK:ssa vai?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

Joo,tulihan tuolla oltua vuosina 90-91.2.PsvK oli paikka ja T-72 Tstpsv-kurssi.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3286
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Warreossi kirjoitti:Joo,tulihan tuolla oltua vuosina 90-91.2.PsvK oli paikka ja T-72 Tstpsv-kurssi.
OK. Sä olit pikku v:ssä mut mä isossa V:ssä. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kamrat

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Mihkä hintaan noita UAZeja sai torstaina? Keskiviikkona hinnat pyöri 500-900 euron välillä. Hienoja pelejä!

PS. Oisko paha laittaa UAZiin latuskan kone?
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Eilen näinkin Nokialla jonkun army-kuosisen hassunnäkösen paketterin siirtolapuilla, taisi olla joku Kalkusta haettu venäläinen eksoottisuus?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

niin mä tarkoitin, että niitä UAZeja alko tulla Gazien sijaan joskus 80-luvun vaihteessa. Näin ainakin oli Hyrylässä. Niitä vanhempia Gaz-maastureita roudattiin sinne Kalkkuun ja tuotiin Uazeja tilalle. En tiedä sitten, loppuiko Gaz-maastureiden valmistus vai tehtiinkö/tehdäänkö niitä yhä? Kyllähän niitä tietysti rinnakkaiskäytössä on varmaan vieläkim.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

samarai kirjoitti:niin mä tarkoitin, että niitä UAZeja alko tulla Gazien sijaan joskus 80-luvun vaihteessa. Näin ainakin oli Hyrylässä. Niitä vanhempia Gaz-maastureita roudattiin sinne Kalkkuun ja tuotiin Uazeja tilalle. En tiedä sitten, loppuiko Gaz-maastureiden valmistus vai tehtiinkö/tehdäänkö niitä yhä? Kyllähän niitä tietysti rinnakkaiskäytössä on varmaan vieläkim.
UAZ maasturit korvas vanhan GAZ maasturin tuotannon, itseasiassa noin 1956 loppui GAZ maasturin valmistus kun 1954 alkoi tuotanto UAZ tehtaalla. Nimi säilyi GAZ-69:nä vaikka virallisesti auto olisi ollut UAZ-69. UAZ tehtaalla aloitettiin sitten oma tuotekehittely GAZin pohjalta ja siitä syntyi 60-luvun alulla nämä mukavata UAZ pakut ja 70-luvun alulla UAZ-469 (huomaa mallinumero muutos GAZ-69 -> UAZ-469, sama loppupää :D ) Neuvostoliiton autoteollisuus olikin kuten suunnitelmallisessa taloudessa voi olettaakin hyvin suunnitelmallista, UAZ teki alle 2000 kg 4x4 ajopelit ja sen yli GAZ, kuten GAZ-63 ja GAZ-66 maastokuorma-autot, seuraavassa kokoluokassa olikin jo 6x6 merkkinä ZIL ja sen johdannaisena vielä raskaampi Ural ja vielä luokkaa raskaampana 6x6 KrAZ, eli tehtaat ei kilpaillut keskenään vaan jokaisella tehtaalla oli oma segmenttinsä maan autoteollisuudessa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Kamaz
Viestit: 335
Liittynyt: 25.9.2003 22:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Hinnat

UAZ Cabrioletien hinnat vaihtelivat välillä 220-900 eur, keskihinta 550 eur.

UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.

ZIL hinnat välillä 510-810 eur, keskihinta 580 eur.

URAL hinnat välillä 400-700 eur, keskihinta 492,90 eur

GAZ 66 hinnat välillä 310-550, keskihinta 398,90 eur.

Lisäksi:

Kraz 255 -89: 1800 eur
Kraz 255 -73: 2900 eur
Lada Samara 140 eur
Kaivinkone Ford/Vammas: 15000 eur
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

oho

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

noin halvalla :shock:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin