Museointi!
Museointi!
No en ole varma onko tälläistä aihetta joten teen sen.
Tänne siis voi laittaa museointiin liittyviä kysymyksiä.
Itse kysyisin meneekö läpi jos maalaisi moottorin punaisella tms ja niklaisi kannen ja muita pieniä osia?
Tänne siis voi laittaa museointiin liittyviä kysymyksiä.
Itse kysyisin meneekö läpi jos maalaisi moottorin punaisella tms ja niklaisi kannen ja muita pieniä osia?
Re: Museointi!
Ei, museorekisteröitävän auton tulee olla sellainen kuin se tehtaan hihnalta lähtiessään oli. Joitain aikakauden lisävarusteita saa olla.
Re: Museointi!
no kai se on pakko sitte maalaa originaalilla. eihän se kovin hieno ole
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Museointi!
Kyllä se siinä "museo autossa" on 100 kertaa hienompi kuin punainen! Auton on oltava siis LÄHES sellaisena kuin se valmistuslinjalta tullessaan on ollut. se on säilytetty rakenteeltaan ja ulkoasultaan ja yksityiskohtia myöten alkuperäisenä, Ajoneuvon korin, moottoritilan ja tavaratilan on oltava puhtaat. Maalausten ja muiden pintakäsittelyjen on oltava alkuperäistä vastaavassa kunnossa. Korin ja tavaratilan sisustusmateriaalien on oltava puhtaat ja ehjät. Ruostevaurioita ei museoajoneuvossa saa olla, mutta vähäiset käytön jäljet hyväksytään!
Mutta jos tällaiset asiat oikeesti on mielessä niin kääntyisin kyllä asiasta oikeasti tietävien puoleen(en tarkoita itseäni)!
Mutta jos tällaiset asiat oikeesti on mielessä niin kääntyisin kyllä asiasta oikeasti tietävien puoleen(en tarkoita itseäni)!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Museointi!
No 88 tuo nappisilmä on että onhan siihen reilu parivuotta aikaa. Maalattu 2010 mutta pieniä ruosteita et jos ne maalaa pois ajallaan. Haittaakohan kun on valkoset vanteet (sopii hyvin valkosivujen kanssa... Kun sellasetkin tuli hommattua) Täytyy ostella kun valmistuu koulusta ja jos töihin pääsee joku projekti. Mistä sitte vois rakentaa näyttelypelin.
- Toveri Sladimir
- Viestit: 852
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Museointi!
1988-mallisen saa museorekisteriin 2019, jos eivät ikärajaa nosta ennen sitä.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Museointi!
Sopivasti on vielä aikaa entisöintiin. Jos eivät tosiaan sitä ikärajaa nosta.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Museointi!
? No eikös silloi sitä aikaa vasta olekkin?jta kirjoitti:Sopivasti on vielä aikaa entisöintiin. Jos eivät tosiaan sitä ikärajaa nosta.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Museointi!
Tuo museotarkastus on sitten paljon tarkempaa touhua kui äkkiä voisi kuvitella. Kannattaa tutustua hyvin vaatimuksiin, ettei tule pettymyksiä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Museointi!
Juu enemmänhän silloin aikaa olisi vaan jos siihen kohta se 10 vuotta olisi aikaa niin kerkiää jo ruostua uudelleen pihalle.toktornivako kirjoitti:? No eikös silloi sitä aikaa vasta olekkin?jta kirjoitti:Sopivasti on vielä aikaa entisöintiin. Jos eivät tosiaan sitä ikärajaa nosta.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Museointi!
Pavlovits kirjoitti:Tuo museotarkastus on sitten paljon tarkempaa touhua kui äkkiä voisi kuvitella. Kannattaa tutustua hyvin vaatimuksiin, ettei tule pettymyksiä.
Juu niinkuin jo totesin, yhteys paikkalliseen "museotarkastajaan" jo ennen projektin alkua! Eikä arvuutella muiden tietämättömien kanssa esim, vanteiden väristä.toktornivako kirjoitti:Mutta jos tällaiset asiat oikeesti on mielessä niin kääntyisin kyllä asiasta oikeasti tietävien puoleen(en tarkoita itseäni)!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: Museointi!
Aina mukava huomata että nuorisossa herää kiinnostus Ladojen rakentelua ja ehkä jopa museointia kohtaan.
Näyttelyautoja voi rakennella mistä lähtökohdasta tahansa. Laatu ratkaisee pitkälti, mutta myös omaperäisyydellä on voimansa.
Kuitenkin, jos lähtökohta museointia ajatellen on se, että lohko vois olla punainen, vanteet valkoiset ja vieläpä renkaat valkosivuilla, olet aivan metikössä ja ehdotan että odota muutama vuosi niin menee pahin innostus tuunausta kohtaan ohi. Ikävä kyllä tässä maassa ei voi yleisesti ennakoida millainen auto pääsee museorekisteriin, eri puolilla maata ja eri merkkien kohdalla vaihtelua on ollut käsittämättömän runsaasti. Itse toivon, että laatu nousee.
Jotkut omavaltaiset ratkaisut yksityiskohdissa voivat olla mielestäsi, tai muidenkin mielestä, hienoja sinänsä, mutta aivan kuten toktorinivako hyvin muotoili, alkuperäinen on aina kauniimpi. Kaikki muu vähentää arvoa ja laadun vaikutelmaa, niin työn jäljessä kuin asenteessakin. Tällä en nyt tarkoita näitä tiettyjä vapauksia joita on hyväksytty käyttää, kuten aikansa lisävarusteita ym ym...
Täältäkin saat varmasti apuja siinä vaiheessa kun vanteiden tai lohkon entisöinti oikeilla sävyillä tulee ajankohtaiseksi...
Näyttelyautoja voi rakennella mistä lähtökohdasta tahansa. Laatu ratkaisee pitkälti, mutta myös omaperäisyydellä on voimansa.
Kuitenkin, jos lähtökohta museointia ajatellen on se, että lohko vois olla punainen, vanteet valkoiset ja vieläpä renkaat valkosivuilla, olet aivan metikössä ja ehdotan että odota muutama vuosi niin menee pahin innostus tuunausta kohtaan ohi. Ikävä kyllä tässä maassa ei voi yleisesti ennakoida millainen auto pääsee museorekisteriin, eri puolilla maata ja eri merkkien kohdalla vaihtelua on ollut käsittämättömän runsaasti. Itse toivon, että laatu nousee.
Jotkut omavaltaiset ratkaisut yksityiskohdissa voivat olla mielestäsi, tai muidenkin mielestä, hienoja sinänsä, mutta aivan kuten toktorinivako hyvin muotoili, alkuperäinen on aina kauniimpi. Kaikki muu vähentää arvoa ja laadun vaikutelmaa, niin työn jäljessä kuin asenteessakin. Tällä en nyt tarkoita näitä tiettyjä vapauksia joita on hyväksytty käyttää, kuten aikansa lisävarusteita ym ym...
Täältäkin saat varmasti apuja siinä vaiheessa kun vanteiden tai lohkon entisöinti oikeilla sävyillä tulee ajankohtaiseksi...
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993