Fiat 1100 -63

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Fiat 1100 -63

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Päätin sitten kunnolla porautua Ladan historiaan. Ensin oli tarkoitus ostaa esi-Lada eli Fiat 124, mutta kun olin vauhtiin päästy, niin pysähdyinkin vasta vuoteen 1963...

Eli tuollainen tuli hankittua Skodalle kaveriksi. Nyt mulla on sitten kaksi vaaleansinistä 60-lukulaista...

Alhaalla pari kuvaa. Tolla on ajettu vasta 104 tkm ja oon sen neljäs omistaja.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Kato perhana :roll: On kyllä hieno mobilisti-pirssi, kaappariovetkin vielä. Onnea hankinnan johdosta!

Ja mikä vielä kaikkein tärkeintä - Suomi-Historia on kunnossa. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

samarai kirjoitti: Ja mikä vielä kaikkein tärkeintä - Suomi-Historia on kunnossa. :wink:
...ja tiedossa :wink:

Ha ha ha...

Tätä ei tuunata, vaan kustomoidaan :lol:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Hieno peli. Tolla saa helposti kaverin kyytiin. Kaappari ovet näes. :lol: :lol: :lol:
Lada rules
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Ei taida olla ihan tuore tuo alimman kuvan Ihmekuusi :D
Hiton nätti peli on kyllä!
.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Mikäs toi 2103:n mittari tuossa alimmassa kuvassa on?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Jotenkin muotoilussa oli Fiat 600:n fiilikset:
-penkit
-kahvat,kammet
-kojelaudan ikkunasuuttimet
-ovien salvat
-etuvalot
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti:Hieno peli. Tolla saa helposti kaverin kyytiin. Kaappari ovet näes. :lol: :lol: :lol:
Hieno peli juu.. :) Tolla saa helposti... :lol:
No, on mulla siihen etupenkille viereen jo tulossa yksi sievä neitonen...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sen verran kyllä itseä hämää toi, että Fiat 63-mallissa on vielä kaappariovet, että piti oikein tutkia sen taustoja :roll: :wink:

Toi "kaappari" Fiat 1100 -103 malli olisi ollut tuotannossa tämän mukaan 53-60. Olisko toi otettu käyttöön noin monta vuotta valmistuksen jälkeen?

Tota Fiat 1100:sta on muuten koottu Intiassa vielä vuonna 1997 (55-97) :!: Premier Padmin - merkillä
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tsekkasin sen tuolla kuvausretkellä papereista mallimerkinnän, jossa oli Fiat 4D sedan 1100-103H/2340-63

Ja vuosimalli 1963

Mm. netistä löytyy tieto, että 103H mallia kuulemma valmistettiin vain vuosin 1959-60 :shock:

??? Mysteeri. Täytyy tutkia tuota tapausta kun saan auton ja paperit omaan talliin.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Ompas hieno fiiu :shock: ja automaatin vaihde näyttökin wunderbaumissa. :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onkos noissa Fiiuissa ollut aina tuo tehdasnumerointi, jota lähinnä 70-luvulla käytettiin myyntinimissä, eli kuten 124, 131, 125, 132 yms. jos toi 1100 oli 103 ja Ritmo muistaakseni 138? mikähän numero mahtaa olla uudella Cromalla tai Idealla ja mitä niitä on? kohta on varmaan kaikki numerot 100-199 käytetty, eikös taas kakkosella alkavat ollu yleensä pakuja?

Tulikos ton 103:n jälkeen laatikkomaisempi 1100 malli ja sitä sitten seurasi tuo Ladan isä eli 124. Siinä alkoikin kone koko nousta, kun perusversiossa jo 1,2 seuraavassa 131 mallissa oli peruskone jo 1,3 ja myöhemmin 1,4.

mä vielä mietin omassa kuupassani sellasta, että vaikka Regata oikeastaan tuli markkinoilla Mirafiorin tilalle, niin sehän oikeastaan oli uusi mallliluokka, eli lähinnä porrasperäinen Ritmo, joka taas korvasi 128:n mutta siitä oli korimalleja samalla numerolla.

Myöhemminhän linja jatkui Ritmo-Tipo-Bravo-Stilo ja Regata-Tempra-Brava-Marea. Eli 132-argentan kun korvasi Croma, niin ei Mirafiorin sukupolvea jatkanut mikään malli. Eli Ladan Fiat suku loppui siihen?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Lada-Jussi kirjoitti:..Myöhemminhän linja jatkui Ritmo-Tipo-Bravo-Stilo ja Regata-Tempra-Brava-Marea. Eli 132-argentan kun korvasi Croma, niin ei Mirafiorin sukupolvea jatkanut mikään malli. Eli Ladan Fiat suku loppui siihen?


Joo näinhän siinä kävi, Fiat lopetti takavetoisten valmistuksen 80-luvulla ja sitten kokeiltiin kaikenlaista mm. tuo Saab 9000:n pohjalevylle perustuva Croma ja Lancia Thema.

Ps. Vanja, älä heitä tuota wunderbaumia pois :D
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Samaa sukua oli tällainen isälläni ollut seitsemänhengen dieselifiat. Näitä ei ollut monta Suomessa.

Kuva
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Joen musikka
Viestit: 2028
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Muistaako Pavlovits mikä viihdeväki matkusti tällä Fiat dieselillä Itä-Suomessa
60-luvulla ja millä jatkoi matkaa Fiatin lohkon haljettua?
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vastaa Viestiin