VAZ-21013 - 1986 - "Tshernobiili" - Kesäauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tuolla leveällä tulkilla saa venttiilivälykset säädettyä paljon helpommin kohdalleen kuin normaalilla tulkilla. Ei tule enää sitä mittavirhettä kun keinu on lievästi vinossa. Nimimerkiltä Pöyhöinkuusaalt joskus ostin tuon leveän tulkin missä tuli säätö- ja kiristysmutteriinkin sopivat lista avaimet eikä ollut kallis sarja.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tai vinoksi kulunut nokka.
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Mitenköhän se nokka sieltä perusympyrältä oikein kuluu? On taas sellaista lööperiä että...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Miten niin lööperiä.. Jos nokka on kulunut 1mm toisesta laidasta ja3mm toisesta laidasta niin silloin se on vinoon kulunut. Ei suora.. Ja mistäkö tiedän meidän 1200 Lada combi kulutti nokkansa noin 80000km kohdalla. Konela oli lopettanut ladan osien ja ladojen myynnin.. Mutta ladan osamyynti siirtyi postiauto varikolle.lähelle kuopion volvo myymälää. Firman nimeä en muista mutta uusi nokka maksoi 180 markkaa. 30€nyky rahaa. Että halpaa vaikka joka vuosi olisi vaihtanut.. Lähetän kuvat nokasta ja kulumista jos sisko talliaan tyhjentäessä ei ole tuhonnut todisteita. Ainakin 3 nokkaa oli paskana...huomenna katon löytyykö vielä osat. Ei pitkänmatkanpäässä viereinen talo.. Vanhempani asui ennen siinä ja minä käytin tallia niin kuin omaani...aika pitkään sisko antoi romujen olla siellä.
Että paska laatua ennen samaroitakin ja 110. Aina ei karkaisu onnistu...meilläkin tehtaalla uudet työntekijät tekivät virheitä. Vanhat vain maanantaisin ja perjantaisin..
Että paska laatua ennen samaroitakin ja 110. Aina ei karkaisu onnistu...meilläkin tehtaalla uudet työntekijät tekivät virheitä. Vanhat vain maanantaisin ja perjantaisin..
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
En ota kantaa nuoruusmuistelmiisi. Se mitä väität on kuitenkin pelkkää lööperiä. Edelleenkään et vastannut kysymykseeni; miten nokka kuluu perusympyrältä vinoksi niin että vaikuttaa välysmittauksen tulokseen?
Jos termistö ja tekniset laitteet on noin hakusessa, ei ehkä kannata täällä jaella viisauttaan.
Jos termistö ja tekniset laitteet on noin hakusessa, ei ehkä kannata täällä jaella viisauttaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Jos nokkaakseli löytyy niin ei tarvitse sulle mitään selitellä. Oli nuoruus muisto mitä tahansa.. Elä vanhaks ja viisastu.. Joillekin voi kelvata ilman termistöjä selostukset..
Ja kirja hyllystä löytyy vielä amiskan kirjat että löytyy nokka akselista termistötkin. Mutta en ruppee niitä sinun takia tavaamaan.. Ja jos vinoon kulunut nokka mitataan kapealla tulkilla syvästä päästä niin ei taatusti ole välykset kohdallaan..
Ja kirja hyllystä löytyy vielä amiskan kirjat että löytyy nokka akselista termistötkin. Mutta en ruppee niitä sinun takia tavaamaan.. Ja jos vinoon kulunut nokka mitataan kapealla tulkilla syvästä päästä niin ei taatusti ole välykset kohdallaan..
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Sori jokari olit oikeassa.. venttiilien saadosta se mitataan siita pyoreasta osasta. mutta nokka voi kulua vinoksi keinu vivun painikkeen painatuksesta.. mutta silti kannattaa kayttaa leveaa tulkkia saadossa. tuli vaan pieni ajatus katko. sori vielakerran.
saadattako tyo vettiilit. venttiili kerrallaan vai system kun ykkonen vaihtaa niin nelonen saadetaan. ja kumpiko parempi saato tapa. pyorittaa konetta kammella tai mutterista hylsylla. jos yksin tekee niin 4 silmaan ja tonimalla autoa.
saadattako tyo vettiilit. venttiili kerrallaan vai system kun ykkonen vaihtaa niin nelonen saadetaan. ja kumpiko parempi saato tapa. pyorittaa konetta kammella tai mutterista hylsylla. jos yksin tekee niin 4 silmaan ja tonimalla autoa.
- Ladaritari
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 539
- Liittynyt: 3.1.2012 20:30
- Paikkakunta: Korpilahti (Jyväskylä)
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Minua jäi kyllä ihmetyttämään tuo että kolme nokkaa meni kieroksi? Se yksi ja sama 1200 moottoriko sen teki ja eikö muka mitään muuta ollut sitten hajalla kuin että nokka-akseli vain kului oudosti? Hyvin jännä juttu... 

Ladafarmillani on 100 Ladaa:
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
90 takavetoista
9 Nivaa
yksi Samara
+ muuta itäkalustoa runsaasti
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Joo se yksi ja sama.. Karkaisu luultavasti pielessä. Ja samasta moottorista särkyi jakoketjun laahain kisko sieltä oikealta puolelta. Katkesi keskeltä poikki ja sen voi vaihtaa venttili kopan kautta. muuten kone kunnossa..
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Itse säädän siten että koppa auki ja säädän kaikki mitkä ovat säädettävissä ja liidulla pukkiin merkki, sitten tönätään autoa eteenpäin ja säädetään seuraavat säädettävissä olevat (ja merkki liidulla pukkiin), kun autoa on muutaman kerran tönäissyt on kaikki säädetty. Sitten vielä varmistusmittaus ja koppa kiinni.t tulppu kirjoitti:saadattako tyo vettiilit...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Hyvä kiitoksia...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tänään tuli vaihdettua oikealta palanut polttimo. Vaihdoin samalla vasemmalle, jottei se palaisi heti perään.
Eilen syttyi myös jarrunesteen valo. Kurkistin säiliöön ja totesin säiliön olevan aivan tyhjänä! Muistan kyllä vielä jokin aika sitten painelleeni sitä metallinuppia siinä korkissa, ja sen palaavan aina takaisin ylös. Voisiko olla niin, että nesteen pinta on nipin napin ollut siinä rajalla? Kipaisin huoltoasemalta purkin dot4 öljyä ja täytin säiliön kaulaan asti täyteen, koska en löytänyt mitta-asteikkoa mistään! Jarrunesteen valo lakkasi palamasta, ja kaiken pitäisi olla nyt kunnossa. Toivottavasti jarrut eivät vuoda, tarkkaillaan tilannetta...
Eilen syttyi myös jarrunesteen valo. Kurkistin säiliöön ja totesin säiliön olevan aivan tyhjänä! Muistan kyllä vielä jokin aika sitten painelleeni sitä metallinuppia siinä korkissa, ja sen palaavan aina takaisin ylös. Voisiko olla niin, että nesteen pinta on nipin napin ollut siinä rajalla? Kipaisin huoltoasemalta purkin dot4 öljyä ja täytin säiliön kaulaan asti täyteen, koska en löytänyt mitta-asteikkoa mistään! Jarrunesteen valo lakkasi palamasta, ja kaiken pitäisi olla nyt kunnossa. Toivottavasti jarrut eivät vuoda, tarkkaillaan tilannetta...
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Tuo Motonetin myymä IKH-merkkinen jarruputkityökalu vaikuttaa ihan pätevältä. Tekee tällaisen mollukkaliitoksen: http://sininenankka.dy.fi/~sami/hoho/ja ... liitos.jpg
Kiinnittyy sitten näin kivasti jarrusylinteriin: http://sininenankka.dy.fi/~sami/hoho/ja ... interi.JPG
Hinta oli 30 euroa. Ei siis ole jarrurempat kauhean kalliita.
Kiinnittyy sitten näin kivasti jarrusylinteriin: http://sininenankka.dy.fi/~sami/hoho/ja ... interi.JPG
Hinta oli 30 euroa. Ei siis ole jarrurempat kauhean kalliita.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Kokeile painaa jarrupedaalia reippaalla voimalla jonkin aikaa... Jos hiljalleen painuu pohjaan niin jostakin vuotaa.Zapsky kirjoitti:Tänään tuli vaihdettua oikealta palanut polttimo. Vaihdoin samalla vasemmalle, jottei se palaisi heti perään.
Eilen syttyi myös jarrunesteen valo. Kurkistin säiliöön ja totesin säiliön olevan aivan tyhjänä! Muistan kyllä vielä jokin aika sitten painelleeni sitä metallinuppia siinä korkissa, ja sen palaavan aina takaisin ylös. Voisiko olla niin, että nesteen pinta on nipin napin ollut siinä rajalla? Kipaisin huoltoasemalta purkin dot4 öljyä ja täytin säiliön kaulaan asti täyteen, koska en löytänyt mitta-asteikkoa mistään! Jarrunesteen valo lakkasi palamasta, ja kaiken pitäisi olla nyt kunnossa. Toivottavasti jarrut eivät vuoda, tarkkaillaan tilannetta...
Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: Lada 1200L -86 "Tshernobiili"
Onko minkä näköinen itse työkalu?Smoppi kirjoitti:Tuo Motonetin myymä IKH-merkkinen jarruputkityökalu vaikuttaa ihan pätevältä. Tekee tällaisen mollukkaliitoksen: http://sininenankka.dy.fi/~sami/hoho/ja ... liitos.jpg
Kiinnittyy sitten näin kivasti jarrusylinteriin: http://sininenankka.dy.fi/~sami/hoho/ja ... interi.JPG
Hinta oli 30 euroa. Ei siis ole jarrurempat kauhean kalliita.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05