Auto on urheiluauto lähinnä korin muotoilun mukaan tutkittuna. Käytännössä auto on kuitenkin epäkäytännölliseksi muotoiltu Opel Vectra. Sisätilat on hankalat käyttää, takamatkustajien noustessa autoon tai pois, täytyy etupenkkiläisen väistyä takaovien puutteen vuoksi. Matalasta autosta ja sen matalista kuppimaisista istuimista on tällaisen kankean kolmekymppisen hankala nousta. Lyhyelle (160 cm) kuljettajalle ei penkin säätövara riitä. Kytkinpolkimeen joutuu kurottelemaan varpailla ja lisäksi penkki on tuolloinkin niin edessä, että vaihteiden vaihtaminen on hankalaa, koska kyynärpää on kiinni penkin selkänojassa. Ajoasento on selvästi suunniteltu pitkällä arjalaiselle rodulle.
Varustelistalta löytyy kaikkea kivaa, on ABS jarrut, ilmastointi (ei toiminut), keskuslukko (ei toiminut), ajotietokone (ei osattu käyttää, hankalat hallintalaitteet ilman ohjekirjaa) ja ohjaustehostin.
Alusta oli jäykkä, liian jäykkä. Tampereen keskustan mukulakivikadulla kolina oli häiritsevä ja muutenkin oli syytä lähes pysähtyä jokaiseen pieneenkin korotukseen tms. Käytännössä vastaavissa ajonopeuksissa (suomessa ei saa missään ajaa yli 120 km/h) Samaran vakioalustakin riittää, ollen silti paljon pehmeämpi.
Positiivista oli auton huomioarvo. Monet nuoret, niin naiset kuin miehet kääntyivät autoa katsomaan ja Särkänniemen ja Lahdesjärven ABC:n parkeissa oli kotoisa tunnelma kun Calibroja oli muitakin paikalla. Testi käsittin noin 500 km sekalaista ajoa ja kulutus oli noin 10 litraa/100 km.
Tämä testattu auto olisi myytävänä, hintapyynti vaivaiset 3500 euroa, vääntävää ja näyttävää autoa haluavalle hyvä auto, mutta omiin käyttötarkoituksiin aivan sopimaton.

testikeskuksena toimi ABC Lahdesjärvi, jonka pihassa auto keräsi kiinnostuneita katseita.

Calibra on kyllä varsin sulavalinjaisen näköinen ja punainen väri sopii hienosti.

sisällä ei ollut viihtyisää, isot ovetkin olivat hankalat parkkipaikoilla ja turvavyötä sai kurotella kaukaa penkin takaa.

konetilassa riittää tavaraa, ABS, ilmastointi, monipisteruisku ja ohjaustehostin täyttää tilaa hienosti. 8-venttiilikone on kuuleman mukaan edullinen ja luotettava, mutta ei mitenkään urheilullinen, vaan tavallinen perheauton moottori.