Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
...ja ihan lennosta!Liikennevaloista lähin vähä reippaammin Atsteekilla niin MB viereisellä kaistalla ryystätti ohi oikein kunnolla.Vähän yritin peesata niin hanskalokeron alta tulvahti höyrypilvi!Arvasin tilanteen suurin piirtein joten avasin ikkunoita ja taluttelin maltillisesti n. 1 km marketin parkkipaikalle.Lämmöt oli korkealla muttei hälytysrajalla,annoin käydä ja totesin,että lämppärihanasta kusee hanskahyllylle losonaan!
Sammutin,kävin ostamassa mehukannun ja tankkasin 1,5 l vettä.Havaitsin,ettei "kuuma"-asennossa vuoda.Ostin hanan tiivisteineen(n.20 eur).Kaveri neuvoi,että kannattaa irrottaa alempi putki letkusta konehuoneen puolella.Totesin,että niin kannattaakin,typeryyksissäni olen aiemmin vaihtanut 2 hanaa täysin ohjaamon puolelta = kaksinkertainen aika,viisinkertainen vaiva.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Omassakin vuotaa hieman, kosteus kertyy tuohon hanskalokeron alla olevalle hyllylle, siihen cd-taskun mentävään koloon.. Ei tietysti lainehdi, mutta useampi tippa viikossa sinne kertyy jonka sitten pyyhkäisee pois ja lisäilee välillä nesteitä.. pitäis korjata tuokin + ne 101 vikaa
Mä olen omista räppänöistä vaihtanu hanat hyvissä ajoin ennen kuin alkavat vuotaa. Ei nimittäin tippaakaan kiinnosta litra jäähdytysnestettä siellä maton alla...
Tota letkun irrotusta ei varmaan moni tiedä. Puhumattakaan niistä sankareista jotka eivät edes katkaise sitä lämppärikotelon kyljestä törröttävää muovinpalaa, joka peittää sen hanan toisen mutterin.
Letkua irrottamatta ja muovinpalaa katkaisematta koko homma on likipitäen mahdoton Itse en ainakaan omista sellaista työkalua jolla sen toisen mutterin saisi auki em. tapauksessa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Aikanaan, kun eka venttiili korkkasi, kattelin miten se vaihetaan; Eii hel*etti, ei voi olla noin vaikeeta! Koitin kaikilla erikoisemmillakin avaimilla ja viimein, parinkymmenen minsan päästä sytytti; letku irti ja se on siinä.
Se venttiili muuten kun alkaa vuotamaan, yleensä on jo kiire! Mulla räjähti ROOpesta yhdessä illassa käytännössä ajokelvottomaksi kun just silloin oli aika kylmät ilmat.
Se muovinpala on siksi, ettei koneen liikkeet rasittaisi kennon ohutta messinkipeltiä, tai ainakin luulen niin.
Juu, sitä vartenhan se muovinpala siellä taitaa olla. Mut toisaalta onhan konehuoneen puolella suht taipuisat letkut, joten tuskimpa tuo koneen liike ihmeellistä vääntö aiheuttaa.
Se perkeleen lipare kuitenkin hankaloittaa hommaa ihan kotitarpeiksi, kun hanaa ei meinaa saada millään pujotettua kennon pinnapulttien päälle muovilipareen haratessa vastaan. Siispä olen sen parista Ladasta katkonut, lyhytpinnainen kun olen...
Ihan oma lukunsa on sitten noiden ryssäläisten tarvikehanojen sopivuus. Kolmesta hanasta on pitäny ottaa kunnon siivua pois, muuten otti kiinni kennon yläputkeen. Pariin latukkaan on sitte samat kamat uponnu modaamatta.
Samat lämppärit, putket, letkut näissä on kaikissa, joten tätä juttua ei voi järjellä käsittää...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jep, tossa CampaCeraamisessa hanassa tuntuu vielä olevan jonkin sortin mittaheittoa kun ei millää mahdu taittumaan paikalleen ilman lievää väkivaltaa. Jouduin näinollen silpomaan em. muovia pois. Tuninki on siis pahasta taas.
Mara kirjoitti:Jep, tossa CampaCeraamisessa hanassa tuntuu vielä olevan jonkin sortin mittaheittoa kun ei millää mahdu taittumaan paikalleen ilman lievää väkivaltaa. Jouduin näinollen silpomaan em. muovia pois. Tuninki on siis pahasta taas.
Juu, yhdessä hanassa on tainnu olla suht oikean paksunen se kennon puoleinen laippa, mut muut on ollu niin paksuja että pinnapultit ei ole tulleet edes näkyviin!! Viilalle on kyllä ollut töitä eikä kirosanoissa ole säästelty
1/2 tuuman pallloventtiili:
-ei vuoda,kestää kauemmin kuin auto
-säätö nopea ja tarkka
-ei virtausvastusta
-ei lipsuvia vaijerinkuoria,eikä jumittavia vaijereita
-vivun asennosta näkee säädön
-vivun lämpötilasta tuntee lämmöt
-ei tarvitse vaihtaa varmuuden vuoksi ennakkoon.Simply The Best
Jaska HKI kirjoitti:1/2 tuuman pallloventtiili:
-ei vuoda,kestää kauemmin kuin auto
-säätö nopea ja tarkka
-ei virtausvastusta
-ei lipsuvia vaijerinkuoria,eikä jumittavia vaijereita
-vivun asennosta näkee säädön
-vivun lämpötilasta tuntee lämmöt
-ei tarvitse vaihtaa varmuuden vuoksi ennakkoon.Simply The Best
Tässähän on ideaa... koska hana pitäisi käytön helpottamiseksi sijoittaa kojelautaan vesiletkujen perään, niin samalla voisi hankkia etolasta hieman enemmän puutarhaletkua ja neuloa ylimääräisen letkun kuskin penkin sisään -> taatusti markkinoiden tehokkain penkinlämmitin
Pojan Ladaan tehtiin siten että toista letkua jatkettiin ja hana laitettiin kojelaudan alle hanskalokeron paikkeille.Tämähän on pahemmanluokan tuunausta kun Ladasta tehdään toimivaa .Outo on huumorintaju jos jaksaa fiilistellä vuotavien lämppärinhanojen kanssa,ihan kuin elämässä ja Ladassa ei olisi huolta ja murhetta tarpeeksi
Onko nuo hanat nyt niin ongelmallisia kohteita? Ite en oo kuin kerran joutunu tässä 6 vuoden aikana hanan vaihtaan. Siitä olen kyllä samaa mieltä että sen vaihto on sellaista ettei kirosanoja tarvii säästellä.
Jokari kirjoitti:
Tota letkun irrotusta ei varmaan moni tiedä. Puhumattakaan niistä sankareista jotka eivät edes katkaise sitä lämppärikotelon kyljestä törröttävää muovinpalaa, joka peittää sen hanan toisen mutterin.
Letkua irrottamatta ja muovinpalaa katkaisematta koko homma on likipitäen mahdoton Itse en ainakaan omista sellaista työkalua jolla sen toisen mutterin saisi auki em. tapauksessa.
Ei tarvitse katkaista (ei ainakaan 2107:ssa). Sopiva avainkin löytyy. Vuoto-ongelmat loppuvat, kun vaihtaa alkuperäisen tilalle sen keraamisen hanan.