Moottori tuntui pelaavan hyvin ja Niva tulikin ajettua Pihtiputaalta Ouluun ilman ongelmia. Voimansiirto pitää kuitenkin melkoista jurinaa.
No empä sillä kauaa kerenny ajella kun huomasin tankin vuotoja korjatessa että kori on melko haperoa.
Kylki ratkennut irti, jousen yläpäät (joita tosin pyöräkotelon puolelta oli hitsattu osaksi)
Peräkontin pohja puuttui takapäästään.
Takavalojen pelti oli myös melko haperoa.
Pyöräkotelot olivat kauttaaltaan tämän näköiset molemmin puolin.
Takakaaret olivat levikkeiden alta kadonneet.
Pyhällä hengellä kasassa.
Myöskään etukaaret eivät olleet kovinkaan kaksisessa kunnossa.
No hitsailuhommista kun päästiin niin vuorossa oli jarrut. Siinä kun ihmettelin jarruja niin huomasin myös raidetangon, pallonivelten ja vetonivelten suojakumien olevan heikossa kunnossa.
Satula vuotaa, liukutappi irti. Toisella puolen liukutapit olivat jämähtäneet lähes ikijumiin.
Suojakumit, rt-pää. Huhhuh.