Joku teistä on ehkä huomannut tuloni foorumeille, toiset ei. Ladaa kun en ole koskaan omistanut, ennen kuin nyt. Haave Ladasta on kytenyt päässäni koko pienen iän, ja muutama päivä takaperin saatu ajokortti antoi viimeisen sysäyksen kohti uutta elämäntapaa. Päivällä tuli siis haettua ystäväni kanssa vuoden 1986 punainen 1200L, tutummin nappisilmä. Lutunen vehje. Kilometrejä 96 000 ja kauppahinta erittäin miellyttävä. Auto kulkee ja kehrää kuin unelma, eikä sivuääniä esiinny lainkaan. Sen verran on auto kuitenkin nähnyt käyttöä, että yksi juttu sieltä ja yksi täältä kaipaa laittoa.
Auto on vilahtanut ennenkin täällä nimimerkki Coccelin omistuksessa. Kaikki lähti siitä, kun laitoin ostopuolelle ilmoituksen ladasta, joka menisi hyvään kotiin. Huutoihin on nyt vastattu.

Mutta, uusi omistaja ja uudet kujeet. Kirjoittelen ja kyselen autosta tässä viestiketjussa. Samalla auton historia ja vaiheet tulevat kuvien kanssa kirjattua ylös. Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu otto satunnaiseksi käyttöautoksi, ja samalla auton tietynlainen entisöinti. Museokilpiin en tätä vielä aio sentään laittaa, mutta tuli tuossa jo alkuperäiset kromikapselitkin hankittua. Huomenna kuitenkin ensimmäinen asia on käydä auto totaalisesti läpi, tehdä lista korjattavista asioista ja ruveta pikkuhiljaa hommiin. Ainakin ruostepaikat aion ystäväni kanssa korjata, suruhunnun hioa ja maalata pois sekä parannella auton yleisilmettä pienin paikkauksin.
Ja jottei lukija jäisi ilman pientä vastattavaa, huomasimme auton jäähdytysjärjestelmässä jotain poikkeavaa:

Onko tämä jäähdytinsementtiä, vai onko jäähdytin kenties jäänyt huuhtelematta remontin yhteydessä? Pitkän ajonkaan jälkeen ei jäähdyttimessä ollut painetta, eikä öljynkään määrä tai laatu ole muuttunut.
Tshernobiilin oma kuva-albumi.
Ladaisin terveisin toverit!
-Zapsky