Mika on isa

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Kustaa
Viestit: 712
Liittynyt: 27.2.2010 13:58

Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Tere!

Mikä on isa, vai oliko se ISA?
Latikka
Viestit: 450
Liittynyt: 5.10.2009 20:29

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Latikka »

Tiedossa on.

Antaapa muidenkin arvailla.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Tuo pitää tietää :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja 1500i »

:D
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Tiijetään.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Kustaa
Viestit: 712
Liittynyt: 27.2.2010 13:58

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Moro!

Näyttäähän täältä löytyvän ihmisiä, jotka muistavat jo varsin vanhoja asioita. :D

Isa, Italialainen standardiapina oli "työkalu", jonka avulla mitoitettiin aikoinaan Fiat 124:n kuskin työtila. Tuo mitoitus periytyi takavetoiseen Ladaankin. Luontevimman ajoasennon löytänee kuski, jolla on lyhyet jalat ja pirun pitkät kädet. :lol:
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Kustaa kirjoitti:Luontevimman ajoasennon löytänee kuski, jolla on lyhyet jalat ja pirun pitkät kädet. :lol:
Tuo on totta.
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Kyllä se on totta. Mutta esim Ford KAhan verrattuna on Nappiksen kuskintilat suorastaan jumalattoman kokoiset! Tilaa ja väljyyttä on joka suuntaan.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tilaa saattaa olla, muualle kuin ylöspäin, itsellä pää katossa ainakin kanttilampussa ellei penkit kovin lässähtäneet, mutta ajoasennon saa kokemuksella puhuen kaassa miellyttävämmäksi... ladassa polkimet liian lähellä ja ratti liian kaukana... tuossa ratarassissa ongelmat ratkaistu mutta näin vakiona...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Totta on kyllä että ei se ajoasento ole ihan optimaalinen. Mutta minä mahdun Ladassa koppalakki päässä ihan ok istumaan!
Niin ja olen ilman sitä koppista 194 pitkä...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

täytyy sulla sitten olla lässähtäneet penkit siinä latassa ku en minäkään ainakaan keskimittaista pidempi ole ja pää hipoo kattoon, vai oliskohan nappisilimän penkit alempana...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

En usko että on kauheasti lässähtäneet. Voin olla toki väärässäkin. Mutta mielikuva on se että Nappiksen penkit on matalammalla.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ite olen 186 cm ja pitkäjalkainen. Ihan mahdoton yhtälö. Mulla on rattitolppaa tiputettu sekä ratti tulee n. 7 cm lähemmäs mitä vakiona ja penkki vanha Recaron sporttimalli, jossa istutaan 3-4 cm matalammalla mitä vakipenkissä. Lisäksi kaasupoljin on viety mahdollisimman alas.

Pää hipoo kattoa. Kaasujalka on hirveällä vänkyrällä kun kädet on hyvin. Tehokasta jarrutusta on mahdoton tehdä kun jalka on ihan vänkyrällä neljään eri suuntaan.
Tästä kun siirrät pykälän tai kaksi taakse jalan asento ei paljoa helpota mutta 1-, 3-, 5-vaihteille vaihtaessa pitää irrottaa selkä kokonaan penkistä :lol: Lisäksi kädet alkaa olemaan jo aika suorassa. Jos tämä ei ole ISAa niin ei sitten mikään.
Polvikivut meinaa olla aika järkyttäviä tuolle oikealle polvelle pitemmässä matkassa...

Noilla parannuksilla on kuitenkin siedettävä ajaa orkkikseen verrattuna, joku vakionappis niillä pikkupenkeillä on kyllä silkkaa masokismia...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Jostain syystä minä en ole huomannut mitään valittamista. Eikä sitä ole huomannut muutkaan ihmiset jotka ovat autollani ajaneet.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mika on isa

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sinä varmaan mahdut tuohon ISA-normiin.
Kyllä tuo standardi oli aikoinaan tuttu kansaivälisissä autolehdissäkin siihen aikaan kun Fiat oli ajankohtainen.
Kunhan vielä pääset maantielle muutaman tunnin ajorupeamalle, saatat toivoa vähän mukavampaa ajoasentoa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Vastaa Viestiin