Samaran matalan kojelaudan korvaaminen korkealla

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2007
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Samaran matalan kojelaudan korvaaminen korkealla

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Olisikos tuo kuinka helposti toteutettavissa GM ruutalliseen Samaraan?

- Onko kojelaudan kiinnityspisteet samat?
- Uudessa mittaristossa on kierroslukumittari, kuinka tämän saa toimintaan? Pimahtaneen polttimon ym. merkkivalot saavat olla toimimattomia.
- Käykö mittaristoista mikään liitin ristiin, vai meneekö kaikki sähköt uusiksi?
- Vanhasta mittaristosta jää ylimääräiseksi alipaineletku, voiko tämän vain tulpata?
- Tuuletus räppänät on eri korkeudella, haitanneeko mitään jos uudemman malliset ilmaputket asentaa kojelaudan sisään?
- Onko lämppärin säätövivut samalla korkeudella, istuuko ne suoraan paikoilleen?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
JohnDoe
Viestit: 1470
Liittynyt: 10.9.2011 8:41

Re: Samaran matalan kojelaudan korvaaminen korkealla

Viesti Kirjoittaja JohnDoe »

mikko853 kirjoitti:- Uudessa mittaristossa on kierroslukumittari, kuinka tämän saa toimintaan?
Todennäköisesti pitää moottorinohjaukselta vetää piuha mittarille. Tarvikemittari matalakojelautaiseen lähti toimimaan näin. Arvelisin myös, että joudut vaihtamaan mittaristolle tulevat liittimet, ihan näin veikkauksena.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Samaran matalan kojelaudan korvaaminen korkealla

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

menee ihan heittämällä kun vaihtaa kojetaulun, lämmityslaitejärjestelmän ja kojetaulun sähköt sulakerasialta lähtien, ainoa arpominen tulee polttoainepumpun ja mittariston välillä, niissä on joku mystinen ero, että kaikki mittaristot ei toimi tietyn pumpun kanssa (kannattaa verrata varaosaluetteloista) itsellä ainakin alkoi joku konkka kärisee mittarin takana kerran. ruiskun ohjaimelta on valmis johto kierroslukumittaria varten ja turhaksi jäävät alipaineaukot voi tukkia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin