ladan viritys

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
antti93

ladan viritys

Viesti Kirjoittaja antti93 »

eli aattelin tuossa et mitenköhän sais lisää tehoo tuohon 1200 nuhapumppuun ainakin putkisto on tulossa eri,ja ois vakio kansi mitä muuta voihin tehä et sais vähän enemmän potkua
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

hommaat 1.5 koneen se auttaa jo kummasti. jotain webrun kaasaria mekaanisilla kurkuilla vois kokeilla mut mitehä 1.2 toimii. ja siitä voi joutua jo maksamaan muutakin kuin oravan nahkoja... muuten tuntuvaa teho ei peltokayttöön ja peltoautopudjeteilla paljoa saada... :?
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
antti93

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja antti93 »

eipä nuita oikein löyvy täältä kainuussa
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

mutta jos ladasi on todella nuhapumppu voi peruskorjauksella saada teholukemat lähelle vakiota. katkojankäret kannattaa katsoa tulpat, tulpanjohdot vaihtaa ilmasuodatin vaihtaa ja sytytys säätä ajoituslampulla ja venttiilien säätö.. kaasarin perushuoltokaan ei ole pahasta.
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Isompi kone. Ja jätä ens kerralla se 1200cc sinne myyjän pihaan.

Vakiorännistä voit katkoa takapöntön pois jos pellolla ajelet, turha mitään putkia ruveta virittelemään...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

No voi pyhä sylyvi ja muut tyttäret...

Kirjoittamalla hakuun esimerkiksi sanoja viritys tai lisää tehoa löytyisi lukemattomia määriä näitä samanlaisia topikseja, missä pitäisi pikkulohkosta saada ytyä ja ilmeisesti vieläpä sormia napsauttamalla.

Näistä häkkyröistä nyt vain ei valitettavasti nollaputjetilla ruuvaria pyörittämällä tahdo saada pihalle kuin korkeintaan lisää meteliä.
Avatar
jaasu
Viestit: 1054
Liittynyt: 11.9.2007 12:09
Paikkakunta: haapavesi

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja jaasu »

ostat 1600 koneen niinku minäki,rupes oleen ladassa potkua :shock:
autoton.. vielä
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja START »

sit kun on se isolohko keulalla ja tuntuu ettei se mihkään mene vieläkään niin ei muuta kun selaan foorumia ja etsimään mitä muut on tehnyt ja otat vähän mallia
ladan koneet kun on niin halpoja ettei sitä 1200mosaa kannata ruveta virittään ollenkaan (toista olisi jos puhuttas jostain muun merkkisistä koneista, fiiatin koneita ei parilla kympillä saa ja jonkun gt corollan koneittenkin hinnat lähtee parista tonnista ja kattoa ei ole..)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
hougan

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja hougan »

turbo :shock:
Avatar
cassu
Viestit: 488
Liittynyt: 5.8.2004 1:54

Re: ladan viritys

Viesti Kirjoittaja cassu »

antti93 kirjoitti:eli aattelin tuossa et mitenköhän sais lisää tehoo tuohon 1200 nuhapumppuun ainakin putkisto on tulossa eri,ja ois vakio kansi mitä muuta voihin tehä et sais vähän enemmän potkua
Tosiaan tuo HAKU auttaa, tästä on ollut paljon juttua.

1200cc koneesta ei helposti saa menevämpää oikein muuten kuin turbolla. Mutta siihenkin pitää tehdä jo oikein töitä. Muijan 1200cc nappikseen tein kannen (palotilat, kanavat, kohdistus) ja tuli siitä hieman pirteämpi - ei kuitenkaan mainittavaa hyötyä.

<-- tuo avatar-kuvassani oleva ruoska on 1500cc padalla, tehty pikkuviriä jolla irtosi toistaiseksi riittävästi potkua ottaen huomioon että autosta on revitty paljon ylimääräistä pois:

- Lohkoa laskettu 1,3mm
- 290 asteinen nokka
- Nokkapukkia laskettu 2mm
- Säädettävä nokkapyörä
- Kannen palotiloja muotoiltu
- Kannen kanavia muotoiltu+ kanavat kohdistettu sarjoihin (imu&pako)
- Peltipakosarja
- 2" putkisto
- Dellorto DHLA 40 tuplakaasarit
- Sähköinen bensansyöttö

Tarkemmin tämän auton kehitysvaiheisiin pääset tutustumaan tästä linkistä.
Vastaa Viestiin