neulaventtiili

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja jta »

Varsinkin kun kärjellisestä on kyse. Kärjet kuluu niin ennakko muuttuu.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
LadaJanne

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Ihan totta,jäi mainitsematta et kärjet on vain kuukauden vanhat,oli vaihdettu kun ostin tapauksen.tosin tietenkin tarkistin ne heti ja myös venttiilien säädön jälkeen..ja jos tällä viikolla säädän ne uudestaan niin onhan ne kärjet taas tarkastettava. Johdot on myös uudet ja koppa+pyörijä ja tulpat. On kyllä outoa et eilisen remontin jälkeen tänään muuttui tyhjäkäynti itsestään..kyllä se on kertaalleen käytävä koko homma läpi,venttiilien säätö,kärjet,tulppien tarkastus ja kärkiväli ja olisiko se sit kokeiltava sillä uudella dereksen neulalla mikä postista tulee tällä viikolla..

Eikös tuon pitäisi normaalisti pelata 1kurkun vakio tyhjä käynti suuttimella nr50,vaikka ykkösen pääsuutin vaihtui 125.?
Ostaisin kyllä ihan tavallisen metallikärki neulaventtiilin jos niitä olisi jostain saatavilla.

Dgv weberi oli vaan niin helpompi säätää toimivaksi ja olihan se vaan parempi..harmi kun ovat niin hinnoissaan..
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja jta »

Pääsuuttimen vaihto ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Se kun vaikuttaa vasta sitten kun alkaa kaasuläppä aukeaan.

Tuo kyllä kuulostaa niin tutulta tuo tyhjäkäynnin jatkuva muuttuminen. Sain tuon aisoihin vain sillä että vaihdoin vähemmän ajetun samanlaisen kaasarin. Taisi vanha olla jo niin väljä että otti ilmoja jo joka välistä vaikka kuinka yritti parsia uusilla osilla. Aivan vakioksi en tosin jättänyt tuota kaasaria vaan pienillä muutoksilla ja suuttimia vaihtamalla sai aika hyvin toimivan kaasarin.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
LadaJanne

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Totta..jäi aikanaan useita ozoneja nurkkiin pyörimään melko lailla samojen oireiden vuoksi..sittemmin heitetty sulattamoon..
Yhdestä tein kans muistaakseni mirafiorin kaasuttimesta lainatuilla kaasuvivun osilla mekaanisesti aukeavan tuohon perus mirafiorin 1.6 koneeseen jonka heitin 2105 keulalle..sehän jaksoi yllättävän hyvin kulkea.

No joo..uusi neulaventtiili olis pöydällä ja jos joku päivä ennättäisi käydä kaikki vielä läpi..jos ei auta niin luultavasti etsittävä toinen mehumaija jostain..niin tuolla kaasuttimella on ajeltu 115tkm et ei tuo luulis ihan lopussa olevan..mut tiedä näistä.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

jta kirjoitti:Pääsuuttimen vaihto ei vaikuta tyhjäkäyntiin. Se kun vaikuttaa vasta sitten kun alkaa kaasuläppä aukeaan.

.
tyhjäkäyntisuutin vaikuttaa myös matkaajossa. pääsuutin piiri lähtee mukaan reilummalla kaasuläpän avautumalla.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
LadaJanne

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Päivitän tilannetta..eli venttiilit säädetty,ei naputa enää..kärjet ookoo,vielä tulppien kärkivälin tarkistus huomenna. Uusi neulaventtiili paikallaan ja kohon liikkeet tarkistettu. Suuttimet 1.kurkulla 125 pää ja 2. 162. Ilmat 170 ja 180. Tyhjikset 55 ja 60. Alustavasti nätisti pyörii ja toivotaan et ei muutu..
Olisin kakkoskurkulle laittanut pikkaisen pienemmän pääsuuttimen mutta ei ollut kuin 145. Niin vaihdoin sit ilmasuuttimen 170->180. Pikkaisen yläkierroksilla "hengittää" paremmin.

Käyn ne seokset vielä katsomassa testerissä niin saa sen päästölapun.

Tämmöistä höpöttelyä mut jos jollekin vaikka apua joskus vaikka onhan näitä samoja aiheita ollut ennenkin..
LadaJanne

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Päivitän tilannetta..eli venttiilit säädetty,ei naputa enää..kärjet ookoo,vielä tulppien kärkivälin tarkistus huomenna. Uusi neulaventtiili paikallaan ja kohon liikkeet tarkistettu. Suuttimet 1.kurkulla 125 pää ja 2. 162. Ilmat 170 ja 180. Tyhjikset 55 ja 60. Alustavasti nätisti pyörii ja toivotaan et ei muutu..
Olisin kakkoskurkulle laittanut pikkaisen pienemmän pääsuuttimen mutta ei ollut kuin 145. Niin vaihdoin sit ilmasuuttimen 170->180. Pikkaisen yläkierroksilla "hengittää" paremmin.

Käyn ne seokset vielä katsomassa testerissä niin saa sen päästölapun.

Tämmöistä höpöttelyä mut jos jollekin vaikka apua joskus vaikka onhan näitä samoja aiheita ollut ennenkin..
LadaJanne

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

No niin..kävin päästölapun hakee ja odotin että seokset olisi rikkaalla mutta outoa että kävi tosi laihalla tyhjäkäynnillä..co oli 0.175 :shock: HC 170 ja 02 3.5 vaikkei putki vuoda..
No kyllähän testi läpi meni mutta jäi vaivaamaan kun noin laihalla tyhjäkäynti..heti seokset rikastui kun kaasua antoi.

Menin pajalle ja katsoin missä bensanpinta on.alle puolenvälin oli vaikka ohjeiden mukaan koho säädetty. Nostin bensanpinnan mansemotorssin ohjeiden mukaan puoleenväliin pohjalta mitattuna. Kammion korkeus on n.45mm ja siitä puolet on oikea korkeus. Pinta oli n.19.5-20mm ja noston sen sinne 22mm.

Ihan normaalisti toimii,pääasia ettei laihalla pyöri.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Oishan sitä seosta voinu varmaan seosruuvista säätää? Samalla kun sondi putkessa. Voihan se vieläkin käydä hieman laihalla bensapinnan noston jälkeenkin. Mutta jos toimii hyvin ja menee päästöistä ni samapa tuo taitaa olla :D
Oma nappis ei edes pysy käynnissä jos seokset yli 14,5 afr. Päästöjä en oo vielä päässy kattelemaa :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
LadaJanne

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja LadaJanne »

Olis tietysti voinut..ja mulla on aina hanskalokerossa pikkumeisseli säätöä varten..nyt se sit oli työtakin taskuun jäänyt. Kysyin sit koulun opettajalta lainaan meisseliä niin tokaisi et ei sitä tartte säätää kun noin "hyvät" arvot on..minä sit et melko laihalla käy tyhjäkäynnillä ja hän siihen että ethän sinä tyhjäkäynnillä aja.. :-x eikun lappu kouraan ja pois. En jaksanut jäädä taistelemaan asiasta. Säädin kotona kyllä ruuvia rikkaammalle.
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja jta »

Jos nyt en vallan hakoteillä ole niin aika hyväthän nuo arvot on. Häkää ei juuri ole eikä hc ole korkea mikä tarkottaa että se polttaa kunnolla. Enemmän mä tuijottasin sitä lambda-arvoa tuossa vaiheessa. Eikä sillä ole merkitystä jos tyhjäkäynnillä laihemmalla käy jos kerta käy kunnolla. Tuo kun ei kerro mitään mitä kierroksilla tapahtuu.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: neulaventtiili

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jos vaihtais tuollaisen paskakaasarin johonkin toimivampaan niin välttyis tälläiseltä sepittämiseltä. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin