Lada1200 megaturbo e85
Lada1200 megaturbo e85
Jälleen pari ladaa lisää teidän harmiksenne. Eli, kesällä ostin ensimmäisen ladani tämän kylän toiselta ladahullulta (nimettäköön hänet Mauriksi.), jolla itsellään oli siihen aikaan 1500 megaruuttaturbolada.
http://www.carstyling.hu/pic/galeri/2428_8.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Ajyzp2h ... zDauTSXEzg
Eli tuossa on tuo lada, jonka ostin ensimmäisenä. Vähän yritin kaasariturboa rakentaa, mutta eihän se toiminut sitten millään..(strömberg). Aikaa kului, sitten aloin siihen kaikenlaista suunnittelemaan. yhdessö vaiheessa aioin pistää mersun 2l bensakoneen, kokonaan kabiinin puolelle.. Sen ansiosta on kardaanitunneli kokonaan auki, ja lattiastakin puuttuu puolet... Sinne on nyt tarkoitus pistää fiiatin 2l TC sitten aikanaan, kun mulla sellanen on, haettiin tuon Maurin kanssa 600€:lla sitten fiiatin tc osia joltain rallicrossin suomenmestarilta kauhavalta. Jos oikein muistan, niin oli 6 lohkoa, kampuroita, kansia ja mäntiä+kankia melkein saman verran. Mutta vain yksi kone, johon löytyi lähes kaikki osat, jotka on nyt mulla. Tarvisi ainoastaan kaikki laakerit, tiivisteet yms. "kulutusosat" ja nokat. Jos joku tietää mistä saisi halvalla tuommoseen 8v kanteen sopivat vakionokat halvalla niin infotkaa mulle!
Tuon auton rakennan puhtaasti pelkkään driftinkiin, on meinaa hyvä aihio, kun korissa leveyttä ja täysin ruosteeton. Vm 92, jonka takia ei tule kilpien väliin.
________________________________________________________________________________________________________________
Ja sitten, tätä autoa on nyt muutama kuukausi tehty. Siis vähän ennen kuin ripille pääsin (nyt ikää sen 15v), kummisetä kertoi että hänellä on yks nappis jolla ei tee mitään. oli seisonut n.15v pellonreunassa, ja korilla ei tee mitään, mutta tästä otan kuitenkin paljon varaosia noihin parempiin romuihin.
Vaikka auto oli seissyt noin kauan, niin vanha 1200 kaasarikone lähti kuin palmunalta tulille. Ja tämä kone, on nykyään tässä valkoisessa nappiksessa jota nyt olen tehnyt!
Moottorille en ole tehnyt mitään muuta, kuin vaihtanut öljyt. Pian vaihdan jopa öljynsuodattimen ja taas öljyt, kun nekin löytyy jo hyllystä ... Mutta hyvimpä se toimii etanolillakin Speksejä:
-1200cc vakio moottori
-MS1 v2.2 launch control mod kitillä
-vakio pakosarjalle tehty väliputki turbolle
-omatekemä imusarja, minkä pitäisi virrata tasaisesti
-iso garretti
-suuttimet on turbosaabin, 244cc
-FSE bensapaineensäädin, ihan ne "peruspaineet" on ainakin vielä
-PLX DM-6 laajakaista
-E85 polttoaineena
-bpr6es tulpat
-megan oma hukkakipinäpuola
-ruiskuladan tankki
-(audin?) 5bar bensapumppu
-tulolinja on vihreästä ladasta, ja se menee ohjaamon puolelta kardaanitunnelin päältä. Paluulinjana vakio tulolinja.'
-3"downpipe, tarkoitus vetää takaovesta pihalle ja saada johkin väliin äänenvaimennin, toinen talon kissoista meinas saada sydänkohtauksen ku tuota paukkua käytin...
-Kiinandumppi
-Iveco minibussin välijäähdytin. Soppeli nappiksen keulalle.
alusta:
-kemppiperä
-levyjarrut takana
-w123 pätkityt takajouset takana, ja lyhennetyt vakioiskarit. Aika jämäkkä
tältä päivältä, kun nelosen pytty puuttui kokonaan pelistä, mitä en itse edes ajatellut:
https://www.youtube.com/watch?v=bTZGCSA ... zDauTSXEzg
ja tältä illalta, kun olin repinyt tulpanhatun kumisuojan helvettiin, joka johti kipinän suoraan tulpanhatun metallikuoresta kanteen:
https://www.youtube.com/watch?v=PhmuPOM ... zg&index=1
Tuossa kuulostikin jo autolta!!
jos haluatte nähdä auton rakenteluvaiheesta kuvia, niin niitä on facebookissa, mihin isä tuosta päivitteli. https://www.facebook.com/pages/Saku-Lad ... ts&fref=ts
myös finsquirtin puolelle tein jonkinlaisen topicin missä aika ajoin saattaa olla auton säätämiseen liittyviä kysymyksiä..
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... 632#p50632
Ja vastailen mielelläni KAIKKIIN kysymyksiin.
Saquzi kiittää ja kuittaa.
http://www.carstyling.hu/pic/galeri/2428_8.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=Ajyzp2h ... zDauTSXEzg
Eli tuossa on tuo lada, jonka ostin ensimmäisenä. Vähän yritin kaasariturboa rakentaa, mutta eihän se toiminut sitten millään..(strömberg). Aikaa kului, sitten aloin siihen kaikenlaista suunnittelemaan. yhdessö vaiheessa aioin pistää mersun 2l bensakoneen, kokonaan kabiinin puolelle.. Sen ansiosta on kardaanitunneli kokonaan auki, ja lattiastakin puuttuu puolet... Sinne on nyt tarkoitus pistää fiiatin 2l TC sitten aikanaan, kun mulla sellanen on, haettiin tuon Maurin kanssa 600€:lla sitten fiiatin tc osia joltain rallicrossin suomenmestarilta kauhavalta. Jos oikein muistan, niin oli 6 lohkoa, kampuroita, kansia ja mäntiä+kankia melkein saman verran. Mutta vain yksi kone, johon löytyi lähes kaikki osat, jotka on nyt mulla. Tarvisi ainoastaan kaikki laakerit, tiivisteet yms. "kulutusosat" ja nokat. Jos joku tietää mistä saisi halvalla tuommoseen 8v kanteen sopivat vakionokat halvalla niin infotkaa mulle!
Tuon auton rakennan puhtaasti pelkkään driftinkiin, on meinaa hyvä aihio, kun korissa leveyttä ja täysin ruosteeton. Vm 92, jonka takia ei tule kilpien väliin.
________________________________________________________________________________________________________________
Ja sitten, tätä autoa on nyt muutama kuukausi tehty. Siis vähän ennen kuin ripille pääsin (nyt ikää sen 15v), kummisetä kertoi että hänellä on yks nappis jolla ei tee mitään. oli seisonut n.15v pellonreunassa, ja korilla ei tee mitään, mutta tästä otan kuitenkin paljon varaosia noihin parempiin romuihin.
Vaikka auto oli seissyt noin kauan, niin vanha 1200 kaasarikone lähti kuin palmunalta tulille. Ja tämä kone, on nykyään tässä valkoisessa nappiksessa jota nyt olen tehnyt!
Moottorille en ole tehnyt mitään muuta, kuin vaihtanut öljyt. Pian vaihdan jopa öljynsuodattimen ja taas öljyt, kun nekin löytyy jo hyllystä ... Mutta hyvimpä se toimii etanolillakin Speksejä:
-1200cc vakio moottori
-MS1 v2.2 launch control mod kitillä
-vakio pakosarjalle tehty väliputki turbolle
-omatekemä imusarja, minkä pitäisi virrata tasaisesti
-iso garretti
-suuttimet on turbosaabin, 244cc
-FSE bensapaineensäädin, ihan ne "peruspaineet" on ainakin vielä
-PLX DM-6 laajakaista
-E85 polttoaineena
-bpr6es tulpat
-megan oma hukkakipinäpuola
-ruiskuladan tankki
-(audin?) 5bar bensapumppu
-tulolinja on vihreästä ladasta, ja se menee ohjaamon puolelta kardaanitunnelin päältä. Paluulinjana vakio tulolinja.'
-3"downpipe, tarkoitus vetää takaovesta pihalle ja saada johkin väliin äänenvaimennin, toinen talon kissoista meinas saada sydänkohtauksen ku tuota paukkua käytin...
-Kiinandumppi
-Iveco minibussin välijäähdytin. Soppeli nappiksen keulalle.
alusta:
-kemppiperä
-levyjarrut takana
-w123 pätkityt takajouset takana, ja lyhennetyt vakioiskarit. Aika jämäkkä
tältä päivältä, kun nelosen pytty puuttui kokonaan pelistä, mitä en itse edes ajatellut:
https://www.youtube.com/watch?v=bTZGCSA ... zDauTSXEzg
ja tältä illalta, kun olin repinyt tulpanhatun kumisuojan helvettiin, joka johti kipinän suoraan tulpanhatun metallikuoresta kanteen:
https://www.youtube.com/watch?v=PhmuPOM ... zg&index=1
Tuossa kuulostikin jo autolta!!
jos haluatte nähdä auton rakenteluvaiheesta kuvia, niin niitä on facebookissa, mihin isä tuosta päivitteli. https://www.facebook.com/pages/Saku-Lad ... ts&fref=ts
myös finsquirtin puolelle tein jonkinlaisen topicin missä aika ajoin saattaa olla auton säätämiseen liittyviä kysymyksiä..
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... 632#p50632
Ja vastailen mielelläni KAIKKIIN kysymyksiin.
Saquzi kiittää ja kuittaa.
Viimeksi muokannut saquzi, 24.1.2015 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Lada1200 megaturbo e85
Tämän päivittely jääny nyt vähäsen...
Tosiaan, motonetistä tuli ostettua jo jouluna vähän osaa. 3" änkkä, abikoo, sulakerasiaa, releitä yms. pikkusta satasen eestä. Nyt äänet siis vähän hiljasemmat, ja lattiassa yksi reikä lisää Myös auto sammuu avaimesta välittömästi, ja ei edes akunkenkää tartte irti ruuvata kun sammuttaa.
Kunnon kuvaa ei oo saanu, kun nuo perkeleen lumet tuli eikä oo poiskaan sulanu. Tänään koitin jotain incar pätkää jopa kuvata, mutta eipä pimeellä mitään kovin selvää pätkää saanut.
https://www.youtube.com/watch?v=XKZxcPRMXhA
Tuossa kuitenkin tollanen, oli tarkotuksena säätää, mutta usb-sarjaporttikaapeli haistatti jatkuvasti hitsit, eikä 20v ikäsillä kesärenkailla minkäänlaisia pitoja ole. Vähän kuitenkin sai karttoja tasotettua autotunella.
Josko lisää sitten, kun pakopesän pienennys saatu epäonnistuneesti pienennettyä, ja ahtopaineet taas +1bar..? Tai toki sitten, jos saan joskus tuon kaasupullon vaihdettua ja pääsen drifteriin hitsaileen uuden kardaanitunnelin
Kommentoikaa nyt, haukkukaa rojektia edes?
Tosiaan, motonetistä tuli ostettua jo jouluna vähän osaa. 3" änkkä, abikoo, sulakerasiaa, releitä yms. pikkusta satasen eestä. Nyt äänet siis vähän hiljasemmat, ja lattiassa yksi reikä lisää Myös auto sammuu avaimesta välittömästi, ja ei edes akunkenkää tartte irti ruuvata kun sammuttaa.
Kunnon kuvaa ei oo saanu, kun nuo perkeleen lumet tuli eikä oo poiskaan sulanu. Tänään koitin jotain incar pätkää jopa kuvata, mutta eipä pimeellä mitään kovin selvää pätkää saanut.
https://www.youtube.com/watch?v=XKZxcPRMXhA
Tuossa kuitenkin tollanen, oli tarkotuksena säätää, mutta usb-sarjaporttikaapeli haistatti jatkuvasti hitsit, eikä 20v ikäsillä kesärenkailla minkäänlaisia pitoja ole. Vähän kuitenkin sai karttoja tasotettua autotunella.
Josko lisää sitten, kun pakopesän pienennys saatu epäonnistuneesti pienennettyä, ja ahtopaineet taas +1bar..? Tai toki sitten, jos saan joskus tuon kaasupullon vaihdettua ja pääsen drifteriin hitsaileen uuden kardaanitunnelin
Kommentoikaa nyt, haukkukaa rojektia edes?
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Lada1200 megaturbo e85
Hyvältähän tuo vaikuttaa. Mitä nyt nuo testilenkit ei oikeen auta tossa säätämisessä, kun koneelle ei saa rasitusta aikaan.
Onko sulla bybass tuossa kun ei kuulu ahtimen sakkausta saati sitten dumppiakaan? Cooleri nokalla ja paljon tällä hetkellä ahtoja? kun ei ollut listassa mitään mainintaa siitäkään. Missäs kohtaa tuo rajotin nappaa kiinni?
Onko sulla bybass tuossa kun ei kuulu ahtimen sakkausta saati sitten dumppiakaan? Cooleri nokalla ja paljon tällä hetkellä ahtoja? kun ei ollut listassa mitään mainintaa siitäkään. Missäs kohtaa tuo rajotin nappaa kiinni?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: Lada1200 megaturbo e85
Ei oo jo mitään mitä pitäis. Mutta eipä vauhtiakaan muutakuin max 80km/h ja suora tie. Tyhmäähän tuo on..
http://gyazo.com/f2edfc9b98b63dc633c5c6969f3a6a62
siinä vähän noita tämänhetkisiä asetuksia. Ja joo tiedetään, ei voi säätää ilman kuormaa. "Maurilta" sain 2kpl hyviä nastoja aluvanteilla, pitäs kyllä melki olla toisetkin kaks..
Ja Dumppi löytyy. Ekoista videoista kuulee dumpin suhinan, kun oli tuo pieni KKK ja ahtopaineet nousi jopa sinne 1.5bar, vaikka olisi pitänyt ahtaa paljon vähemmän. Tuolla nykyisellä garrettilla, ei ahtoja ole kuin 0.6bar välähtänyt maximissaan. Tuo turbohan on liian iso, 6cyl zetorista. Noissa työkoneen turboissahan on aina yleensä pakopesä woihan wanha wihtahousu iso suhteutettuna kompurapesään, mutta tuo on ainakin timmi ja ei vuoda öljyä ahtoputkistoon tai pakopuolellekkaan Nyt työn alla on tehdä quick spool valve integroituna pakopesään, luulisi ahtojen nousevan ja äkkiä! Tosin, eipä tiedä kuinka hyvin nuo ahdot nousevat, kun saa pitoa.
Vähän pisti muuten masentamaan, kun kuulin, että ratapäivillä saa ajaa vain 18v täyttänyt ja kortin omaava henkilö. Tarkoitus oli saada drifteri botniaringille ajoon, mutta saas nyt nähdä. Joko annan jonkun muun ajaa puolestani, tai sitten käydään vaan tossa 13km päässä pesämäessä ajelemassa.
Mukavaa että sai viimeinkin kommenttia. Aikaa jo epäillyt että onko liian lapsellista touhua
E: aloitusviestiin päivitetty puuttuvat tiedot.
http://gyazo.com/f2edfc9b98b63dc633c5c6969f3a6a62
siinä vähän noita tämänhetkisiä asetuksia. Ja joo tiedetään, ei voi säätää ilman kuormaa. "Maurilta" sain 2kpl hyviä nastoja aluvanteilla, pitäs kyllä melki olla toisetkin kaks..
Ja Dumppi löytyy. Ekoista videoista kuulee dumpin suhinan, kun oli tuo pieni KKK ja ahtopaineet nousi jopa sinne 1.5bar, vaikka olisi pitänyt ahtaa paljon vähemmän. Tuolla nykyisellä garrettilla, ei ahtoja ole kuin 0.6bar välähtänyt maximissaan. Tuo turbohan on liian iso, 6cyl zetorista. Noissa työkoneen turboissahan on aina yleensä pakopesä woihan wanha wihtahousu iso suhteutettuna kompurapesään, mutta tuo on ainakin timmi ja ei vuoda öljyä ahtoputkistoon tai pakopuolellekkaan Nyt työn alla on tehdä quick spool valve integroituna pakopesään, luulisi ahtojen nousevan ja äkkiä! Tosin, eipä tiedä kuinka hyvin nuo ahdot nousevat, kun saa pitoa.
Vähän pisti muuten masentamaan, kun kuulin, että ratapäivillä saa ajaa vain 18v täyttänyt ja kortin omaava henkilö. Tarkoitus oli saada drifteri botniaringille ajoon, mutta saas nyt nähdä. Joko annan jonkun muun ajaa puolestani, tai sitten käydään vaan tossa 13km päässä pesämäessä ajelemassa.
Mukavaa että sai viimeinkin kommenttia. Aikaa jo epäillyt että onko liian lapsellista touhua
E: aloitusviestiin päivitetty puuttuvat tiedot.
Re: Lada1200 megaturbo e85
Mistä olet sanut tietoa ratapäivistä?? Oletko Lada Kerho ry:n jäsen? Itse olen ollut kerhon jäsen sen perustamisesta lähtien enkä minäkään ole saanut vielä mitään tietoa tämänvuoden ratapäivistä, vihjuksen että asia on vireillä, ei muuta. Viimevuonnahan ei ratapäiviä edes pidetty (jostain syystä?)...saquzi kirjoitti:kun kuulin, että ratapäivillä saa ajaa vain 18v täyttänyt ja kortin omaava henkilö. Tarkoitus oli saada drifteri botniaringille ajoon...
Re: Lada1200 megaturbo e85
Siis ihan Radalle.com tapahtumista, anteeksi sekaannukseni. Enkä ole kerhon jäsen. Mutta, jos ladakerholla ois oma ratapäivä, ja tarpeeks lähellä niin sittenhän tuo romu tulis varmasti nippuun.
Tuolla pesämäessähän vois ainakin pitää, sehän on varmaan korkkaamatta kaikilla ladisteilla?
Tuolla pesämäessähän vois ainakin pitää, sehän on varmaan korkkaamatta kaikilla ladisteilla?
Re: Lada1200 megaturbo e85
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2005+Ra ... iv%C3%A4t/saquzi kirjoitti:Mutta, jos ladakerholla ois oma ratapäivä...
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2007+Ra ... iv%C3%A4t/
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2008+Ra ... iv%C3%A4t/
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2009+Ra ... iv%C3%A4t/
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2010+Ra ... iv%C3%A4t/
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2011+Ra ... iv%C3%A4t/
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2012+Ra ... iv%C3%A4t/
http://ladakerho.kuvat.fi/kuvat/2013+Ra ... iv%C3%A4t/
eli onhan noita ollut ja sitten vielä nuo sorapäivät lisäksi ja Mobiliassa ollut jäärataa eli kyllä Lada Kerho ry on jäsenistölleen ajomahdollisuuksiakin tarjonnut. Jäsenyys on halpa ja saa lehden nejä kertaa vuodessa ja kokoontumisia on monta kertaa vuodessa joissa kerholla on jopa tarjoilua, eli jäsenmaksulle saat varmasti vastinetta, en ikäväkyllä tohdi oikeinpaljon jäsenyyttä mainostaa ettei taas tule ylläpidolta ja hallituksen jäseniltä sanomista...
Re: Lada1200 megaturbo e85
Tuli villi idea tässä illalla. Jos tekisi vihreestä drifteristä avoladan? Kaaret sinne kyllä tulee. Ois ainakin erilainen, vaikka eipä noita rataladoja muutenkaan liikaa ole... Mitä mieltä?
Re: Lada1200 megaturbo e85
Olihan tuolla tapahtumissa jo tietoa.
Nyt tulee taas itselle kiire kun yrittää saada palikat kasaan (ja muutokset) mitä piti jo viimevuonna tehdä, ratapäivät tulevat aina yhtänopeasti...Asvaltin aikaan Pesämäen moottoriurheilukeskuksessa, Vanha maantie 247, 38950 HONKAJOKI www.pesamaki.fi
Milloin: la 11. heinä 2015 13:00 – 17:00 Helsinki
Missä: Vanha maantie 247, 38950 Honkajoki, Suomi (kartta)
Re: Lada1200 megaturbo e85
No tuo on helvetin hienoa! Tuonne tämä drifteri romu on saatava vaikka väkisin. Pitäis vaan nopeeta liittyä kerhon jäseneksi, ja järjestäjältä kysyä että miten mahtaa olla alaikäisten ajamisen laita..
Tuli alotettua kardaanitunnelia tänään. Tuonne mahtuis nyt vaikka kutoskone, tulevaisuutta ajatellen jos oikein ahneeks ruvetaan On kyllä helvetin mukavaa hommaa tuo tunnelin teko, kun jaksaa huolella tehdä mittaukset ja pahvimallit ensin. Näyttääkin hyvältä.
Tuli alotettua kardaanitunnelia tänään. Tuonne mahtuis nyt vaikka kutoskone, tulevaisuutta ajatellen jos oikein ahneeks ruvetaan On kyllä helvetin mukavaa hommaa tuo tunnelin teko, kun jaksaa huolella tehdä mittaukset ja pahvimallit ensin. Näyttääkin hyvältä.
-
- Viestit: 164
- Liittynyt: 6.1.2012 20:10
- Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä
Re: Lada1200 megaturbo e85
Muista myös viritellä sille tärkeimmälle, eli itelles jotain suojatarviketta kanssa.
kypärä ny ainenkin ja käytä sitä vyötä
mutta hyvältä näyttää jos jaksat tuon ikäsenä jo viritellä tälläisiä kasaan
kypärä ny ainenkin ja käytä sitä vyötä
mutta hyvältä näyttää jos jaksat tuon ikäsenä jo viritellä tälläisiä kasaan
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: Lada1200 megaturbo e85
Saiskohan sitä oman turbonappiksen leimattua ennen ratapäiviä, pääsis testaamaan kunnolla. Varmaan tuotava trailerin kanssa varmuudeksi, jos sattuu vaikka konerikko
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98