VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Niijust. Siinä Volvossa on tietenki ollu viskoflekti niin anturille ei ole paikkaa syylärissä?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Uitukki kirjoitti:Niijust. Siinä Volvossa on tietenki ollu viskoflekti niin anturille ei ole paikkaa syylärissä?
näin on tai kiintee rupelli
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
saquzi

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Ei yhtään ihme jos noinin "lämmin" anturi alavesiletkussa eikä flekti lähde pyöriin... tuntuu olevan ajoneuvokohtaisia juttuja nuo anturin sijainnit ja kytkemislämpötilat. Sinuna laittaisin sen anturin ylävesiletkuun, niin sitten ainakin teoriassa jo pakko toimia... Jos se neste kannen jälkeen on yli 89. Ilmalukko muuten jäähdytysjärjestelmässä?
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Laitoin tänne saman kirjoituksen minkä laitoin ensin ffp-foorumille, saatte tekin taas ihmeteltävää.

Laitoin letkut takaisin sillä lailla ku ne aluksikin oli ja taas koekäyttelyä.

Käyttelin konetta niin kauan että ylävesiletkun lähtö oli 107-asteinen ja yhtäkuumaa mittasin kuumimmasta kohdasta tulevan Ladan tuulilasin suulakkeista.
Tässä vaiheessakaan ei tuuletin vielä pyörinyt, sitten kytkin sen päälle manuaalisesti. Kauan se sai pyöriä ennenkö kone alkoi jäähtymään. Aika kauan ajeltuani ylävesiletkun lähtö oli 80-90-asteinen ja alavesiltku tällöin alle 30-asteinen. Auton lämpömittari näytti kuitenkin vielä lähemmäs sataa.

ONKO JOLLAIN KOKEMUSTA ONKO VESILETKUN SISÄLLÄ NESTE YHTÄ KUUMAA MITÄ LETKUN PÄÄLTÄ MITATTUNA VAI ONKO ULKOA MITATTUNA TULOS KYLMEMPI?

MONTAKOHAN ASTETTA AUTON MITTARIN NÄYTTÄMÄ PIENENEE JOS ANTURIN LAITTAA LETKUUN AUNTURIN SOVITTIMELLA? (kun se nyt on kannessa kiinni olevassa alumiinisessä letkunlähdössä)

ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?

ONKO AUTONMITTARIN NÄYTTÄMÄÄN VAIKUTUSTA SEN MAADOITUSJOHDON SIJOITUKSELLA?

Lämmöt nousi nopeasti (antaessa virtaa toiseen autoon paikallaan tyhjäkäynnillä ja käynnistin kylmänä) ylävesiletkunlähtö 98-asteinen kun mittasin ja taas näytti siltä ettei neste vaan yksinkertaisesti liiku, koska tuossa tilanteessa oli ylävesiletku lähellä syyläriä ainakin 20-astetta kylmempi ku koneen päässä. Onkohan syyläri liian ylhäällä koneeseen nähden vai mikä piru siinä on?
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:


ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
saquzi

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Mikäs flekti tässä on syylärillä? Ainakaan bilteeman syyläreillä ei taida tehdä mitään, lavatkin niissä aika lapselliset.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

[/quote]

on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]


Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.

Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja mush »

Tai sitten muovirattainen pumppu josta ratas korkannut irti.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]


Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.

Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.[/quote]

mulla on kahan kirja se antaa kahta erinumeroa, kuvissa pumput on samannäkösia mutta rattaasta ei oo kuvaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

mush kirjoitti:Tai sitten muovirattainen pumppu josta ratas korkannut irti.
tämäki on mahollista tai sitte peltiratas syöpynyt olemattomiin.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Jälleen tein testiajoa, jota ennen vaihdoin termostaatin 82-asteiseksi joka on traktorin käytetty termostaatti, myös tuulettimen termostaattianturin laitoin nyt ylävesiletkuun lähelle syyläriä. Termostaatti käyttäyttyy niin (kun kattilassa keittelin) että aukeaa tuossa 82-asteessa, mutta kiinni alkaa menemään vasta 70-asteessa.

Koeaikana ulkoilma noin -3 astetta. No, lämmöt nousi ja nousi ja nousi, niin kauan ajelin että kone oili yli sata asteinen ja taas totesin ettei pelaa.

Ylävesiletkunlähtö kannessa oli 105-asteinen eikä sähkötuuletin pyörinyt vieläkään vaikka teoriassa pitäisi koska termostaattikytkin on 92-asteessa kytkeytyvä. Ylävesiletkussa olevassa nesteessä täytyy siis olla yli 13-asteen lämpötilaero koneen ja syylärin välissä. Ja varmistin pari kertaa kytkemällä tuulettajan johdot yhteen, että tuuletin todella toimii.

Nyt meininkinä on ostaa sen pituinen kiilahihna, että saan vesipumpun pyörimään eri suuntaan kun nyt, jos sillä ei ole vaikutusta niin sitten kai uusin vesipumpun, ja jos ei edelleenkään pelitä, niin ei taida paljoa olla tehtävissä.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:Jälleen tein testiajoa, jota ennen vaihdoin termostaatin 82-asteiseksi joka on traktorin käytetty termostaatti,
onko traktorin termarissa läppää mikä sulkee kanavan
lämmetessään?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Mitähän läppää tarkoitat? Mulla on neljä eri termostaattia ja kaikissa on kyllä sama perusrakenne.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jamo kirjoitti:Mitähän läppää tarkoitat? Mulla on neljä eri termostaattia ja kaikissa on kyllä sama perusrakenne.
http://www.topautoosat.fi/wahler-1719148.html

termarissa oleva läppä mikä näkyy tuossa alaosassa sulkee termarin ohimenevän vesikanavan ku termariaukee, jos se ei sitä sulje ni nesteen kierto häiriintyy.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
Jamo
Viestit: 233
Liittynyt: 14.11.2009 17:32
Paikkakunta: Alavus

Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)

Viesti Kirjoittaja Jamo »

Kyllä kaikis on tuollaanen.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Vastaa Viestiin