VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Niijust. Siinä Volvossa on tietenki ollu viskoflekti niin anturille ei ole paikkaa syylärissä?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
näin on tai kiintee rupelliUitukki kirjoitti:Niijust. Siinä Volvossa on tietenki ollu viskoflekti niin anturille ei ole paikkaa syylärissä?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Ei yhtään ihme jos noinin "lämmin" anturi alavesiletkussa eikä flekti lähde pyöriin... tuntuu olevan ajoneuvokohtaisia juttuja nuo anturin sijainnit ja kytkemislämpötilat. Sinuna laittaisin sen anturin ylävesiletkuun, niin sitten ainakin teoriassa jo pakko toimia... Jos se neste kannen jälkeen on yli 89. Ilmalukko muuten jäähdytysjärjestelmässä?
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Laitoin tänne saman kirjoituksen minkä laitoin ensin ffp-foorumille, saatte tekin taas ihmeteltävää.
Laitoin letkut takaisin sillä lailla ku ne aluksikin oli ja taas koekäyttelyä.
Käyttelin konetta niin kauan että ylävesiletkun lähtö oli 107-asteinen ja yhtäkuumaa mittasin kuumimmasta kohdasta tulevan Ladan tuulilasin suulakkeista.
Tässä vaiheessakaan ei tuuletin vielä pyörinyt, sitten kytkin sen päälle manuaalisesti. Kauan se sai pyöriä ennenkö kone alkoi jäähtymään. Aika kauan ajeltuani ylävesiletkun lähtö oli 80-90-asteinen ja alavesiltku tällöin alle 30-asteinen. Auton lämpömittari näytti kuitenkin vielä lähemmäs sataa.
ONKO JOLLAIN KOKEMUSTA ONKO VESILETKUN SISÄLLÄ NESTE YHTÄ KUUMAA MITÄ LETKUN PÄÄLTÄ MITATTUNA VAI ONKO ULKOA MITATTUNA TULOS KYLMEMPI?
MONTAKOHAN ASTETTA AUTON MITTARIN NÄYTTÄMÄ PIENENEE JOS ANTURIN LAITTAA LETKUUN AUNTURIN SOVITTIMELLA? (kun se nyt on kannessa kiinni olevassa alumiinisessä letkunlähdössä)
ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?
ONKO AUTONMITTARIN NÄYTTÄMÄÄN VAIKUTUSTA SEN MAADOITUSJOHDON SIJOITUKSELLA?
Lämmöt nousi nopeasti (antaessa virtaa toiseen autoon paikallaan tyhjäkäynnillä ja käynnistin kylmänä) ylävesiletkunlähtö 98-asteinen kun mittasin ja taas näytti siltä ettei neste vaan yksinkertaisesti liiku, koska tuossa tilanteessa oli ylävesiletku lähellä syyläriä ainakin 20-astetta kylmempi ku koneen päässä. Onkohan syyläri liian ylhäällä koneeseen nähden vai mikä piru siinä on?
Laitoin letkut takaisin sillä lailla ku ne aluksikin oli ja taas koekäyttelyä.
Käyttelin konetta niin kauan että ylävesiletkun lähtö oli 107-asteinen ja yhtäkuumaa mittasin kuumimmasta kohdasta tulevan Ladan tuulilasin suulakkeista.
Tässä vaiheessakaan ei tuuletin vielä pyörinyt, sitten kytkin sen päälle manuaalisesti. Kauan se sai pyöriä ennenkö kone alkoi jäähtymään. Aika kauan ajeltuani ylävesiletkun lähtö oli 80-90-asteinen ja alavesiltku tällöin alle 30-asteinen. Auton lämpömittari näytti kuitenkin vielä lähemmäs sataa.
ONKO JOLLAIN KOKEMUSTA ONKO VESILETKUN SISÄLLÄ NESTE YHTÄ KUUMAA MITÄ LETKUN PÄÄLTÄ MITATTUNA VAI ONKO ULKOA MITATTUNA TULOS KYLMEMPI?
MONTAKOHAN ASTETTA AUTON MITTARIN NÄYTTÄMÄ PIENENEE JOS ANTURIN LAITTAA LETKUUN AUNTURIN SOVITTIMELLA? (kun se nyt on kannessa kiinni olevassa alumiinisessä letkunlähdössä)
ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?
ONKO AUTONMITTARIN NÄYTTÄMÄÄN VAIKUTUSTA SEN MAADOITUSJOHDON SIJOITUKSELLA?
Lämmöt nousi nopeasti (antaessa virtaa toiseen autoon paikallaan tyhjäkäynnillä ja käynnistin kylmänä) ylävesiletkunlähtö 98-asteinen kun mittasin ja taas näytti siltä ettei neste vaan yksinkertaisesti liiku, koska tuossa tilanteessa oli ylävesiletku lähellä syyläriä ainakin 20-astetta kylmempi ku koneen päässä. Onkohan syyläri liian ylhäällä koneeseen nähden vai mikä piru siinä on?
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.Jamo kirjoitti:
ONKO VESIPUMPPUJA OLEMASSA ERILAISILLA SIIPIMALLILLA?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Mikäs flekti tässä on syylärillä? Ainakaan bilteeman syyläreillä ei taida tehdä mitään, lavatkin niissä aika lapselliset.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
[/quote]
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]
Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.
Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]
Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.
Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Tai sitten muovirattainen pumppu josta ratas korkannut irti.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
on koska on erisuuntaan pyöriviä pumppuja volkkarin koneissa. sitähä ei tiiä jos joku aikasemmista omistajista laittanut väärän pumpun moottoriin.[/quote]Jamo kirjoitti:
Motonetin varaosaluetteloita kun kattelin niin en löytänyt erinumeroisia vesipumppuja eri volkkari-malleissa ko moottorilla.
Saman numeroiset vesipumput on tarjolla T3 sesta 98-mallin 1.9TD Ventoon, sitä uudemmissa onkin jo aivan eri systeemi.[/quote]
mulla on kahan kirja se antaa kahta erinumeroa, kuvissa pumput on samannäkösia mutta rattaasta ei oo kuvaa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
tämäki on mahollista tai sitte peltiratas syöpynyt olemattomiin.mush kirjoitti:Tai sitten muovirattainen pumppu josta ratas korkannut irti.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Jälleen tein testiajoa, jota ennen vaihdoin termostaatin 82-asteiseksi joka on traktorin käytetty termostaatti, myös tuulettimen termostaattianturin laitoin nyt ylävesiletkuun lähelle syyläriä. Termostaatti käyttäyttyy niin (kun kattilassa keittelin) että aukeaa tuossa 82-asteessa, mutta kiinni alkaa menemään vasta 70-asteessa.
Koeaikana ulkoilma noin -3 astetta. No, lämmöt nousi ja nousi ja nousi, niin kauan ajelin että kone oili yli sata asteinen ja taas totesin ettei pelaa.
Ylävesiletkunlähtö kannessa oli 105-asteinen eikä sähkötuuletin pyörinyt vieläkään vaikka teoriassa pitäisi koska termostaattikytkin on 92-asteessa kytkeytyvä. Ylävesiletkussa olevassa nesteessä täytyy siis olla yli 13-asteen lämpötilaero koneen ja syylärin välissä. Ja varmistin pari kertaa kytkemällä tuulettajan johdot yhteen, että tuuletin todella toimii.
Nyt meininkinä on ostaa sen pituinen kiilahihna, että saan vesipumpun pyörimään eri suuntaan kun nyt, jos sillä ei ole vaikutusta niin sitten kai uusin vesipumpun, ja jos ei edelleenkään pelitä, niin ei taida paljoa olla tehtävissä.
Koeaikana ulkoilma noin -3 astetta. No, lämmöt nousi ja nousi ja nousi, niin kauan ajelin että kone oili yli sata asteinen ja taas totesin ettei pelaa.
Ylävesiletkunlähtö kannessa oli 105-asteinen eikä sähkötuuletin pyörinyt vieläkään vaikka teoriassa pitäisi koska termostaattikytkin on 92-asteessa kytkeytyvä. Ylävesiletkussa olevassa nesteessä täytyy siis olla yli 13-asteen lämpötilaero koneen ja syylärin välissä. Ja varmistin pari kertaa kytkemällä tuulettajan johdot yhteen, että tuuletin todella toimii.
Nyt meininkinä on ostaa sen pituinen kiilahihna, että saan vesipumpun pyörimään eri suuntaan kun nyt, jos sillä ei ole vaikutusta niin sitten kai uusin vesipumpun, ja jos ei edelleenkään pelitä, niin ei taida paljoa olla tehtävissä.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
onko traktorin termarissa läppää mikä sulkee kanavanJamo kirjoitti:Jälleen tein testiajoa, jota ennen vaihdoin termostaatin 82-asteiseksi joka on traktorin käytetty termostaatti,
lämmetessään?
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Mitähän läppää tarkoitat? Mulla on neljä eri termostaattia ja kaikissa on kyllä sama perusrakenne.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
http://www.topautoosat.fi/wahler-1719148.htmlJamo kirjoitti:Mitähän läppää tarkoitat? Mulla on neljä eri termostaattia ja kaikissa on kyllä sama perusrakenne.
termarissa oleva läppä mikä näkyy tuossa alaosassa sulkee termarin ohimenevän vesikanavan ku termariaukee, jos se ei sitä sulje ni nesteen kierto häiriintyy.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: VW1.6TD koneen tälläys 2107 keulalle (odottaa hitsausta)
Kyllä kaikis on tuollaanen.
Lada 2107 turbodiesel -88
Lada 2104 1300 -90
Lada 2104 1300 -90