isommat pakoventtiilit

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Mutis »

olis tarkoitus teettää isommat pakoventtiilit imuventtiileistä. minkähän kokoiset niistä kannattaa tehdä? itsellä ei kokemusta isoventtiili kansista. samalla kanteen tehdään porttaus. eli viratauksista luulis tulevan hyvät. mottina 1600 kuutioinen.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja START »

jotkut ovat käyttäneet toyotan 2T moottorin venoja, en muista kokoja mutta rallissa ovat ilmeisesti toimineet.
mulla olis useempikin sarja käytettyjä jos kiinnostaa :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Mutis »

onko ne muuten samanlaiset mutta halkaisija isompi? jos viitsit mitata? :)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja START »

täytyy kattoo.
ja siis molemmat venttiilit on joissain isovena kansissa ollut toyotaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Mutis »

joko mittasit? vai unohtuko :D
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Toyotan 3-R koneen venttiilit ovat pituudeltaan samanmittaiset Ladan kanssa. Muistaakseni 41/36 kokoiset halkaisijaltaan. Jos isonnat vain pakopuolta, niin taitaa hyöty jäädä vähäiseksi.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Mutis »

eli kannattaa isontaa imuventtiilitkin? mitkähän sinne sitten käy :o

venäjältäkin ilmeisesti saa valmiiksi isompia venttiileitä? pitääkö paikkansa?
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja START »

perkale kun ei oo muistanut. koitan vaikka tänään :)
ja juu ilman muuta myös imuvena isommaks
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja START »

ja nyt kävin heti kattoon:
toyota 2T venat imu 41mm pako 36mm 8mm varrella ja kokonais pituus 109mm
ladan pakovena 8mm varsi ja kokonaispituus 113mm (mutkalla oleva joten pituus ei ole ihan tarkka) halkasija tais olla 31,5?
eli vois olla sovitettavissa jos vaan sopivat paikalleen
itellekkin olis kiva tohon nykyseen kanteen laittaa, missähän hinnoissa muutos työt pyörii?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mutis
Viestit: 131
Liittynyt: 9.11.2008 20:45
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Mutis »

mulle on tarjottu 250e porttaus, palotilan muokkaus ja pakovenojen isonnus. eli ei se nyt niin hullun kallis ole?

täytyy vielä mitata halkaisijat orkkis venoista ja verrata. ja huomenna saan tietää venäjän hinnastoa isommista venttiileistä. katsellaan sano.
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja START »

juu mulla ei vaatis muuta kun isommat venttiilit. kanavat on pirun hyvät jo valmiiks. mut tää sit joskus kun on rahaa rakentaa kolmee autoo samaan aikaan :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Turbo käytössä myös pelkkä pakovenan suurentaminen auttaa. Ja pitää muistaa että imuvenaa ei kannata pakovenaksi laittaa, näyttäsivät olevan hiukan eri matskua joten voi olla että se sieltä sulaa :D
t.eskola

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja t.eskola »

Tere, eli olisiko nuo 3R koneen imu- sekä pakoventtiilit käypäiset ladan kanteen (siis vakio seetejä isontamalla). Sama pituus kuin ladan venttiileissä? Mitäs muita kilkkeitä tuohon venttiilin vaihtoon tarvii? Meneekö samalla jousella? Tarviiko yläpään jousilautanen ja sen lukitus nipsukat vaihtaa toyotan venttiiliin sopiviksi?

Mitenkäs nuo Venäjällä myytävät isommat venttiilit? Minkä kokoisia on? Paljon maksaa? Onko kuinka yleisesti saatavilla? Onko varaosanumeroa? Saattaisi noille olla hakijakin.

Siinäpä noita kysymyksiä olisi. Kiitokset vastaamaan vaivautuville :)

-Tuukka
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja START »

uskosin että jos mitta sama menee ladan jousella ja sokalla.
varma en voi olla koska ei ole käytännön kokemusta tuosta
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: isommat pakoventtiilit

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Miten ne laittaa nuin isoja venttiilejä vakiopaikoille (41/36)? Minusta ainakin venttiilit osuu jo toisiinsa ja menee keskeltä tosi ohueksi jos noin isot laittaa..
Varmaan niitä siirretään jotenkin tai laitetaan jollain erikois ohjureilla??





täällä vaan pakopuolella 34 set ja vakio imut
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Vastaa Viestiin