BK-10 koodit
BK-10 koodit
Aihe on todnäk jo vuosia sitten täällä käsitelty, mutta minulla on nyt tuore tietokone BK-10 Ladassa.
Ruiskun tyyppi -06 16V farmarin koneessa pitäisi tietää ja sitten jostain löytää myös mittarin vikakoodit.
Homma on ns. vaiheessa, kunnes asetukset on tehty. Ehkä joku ystävällinen sielu voi auttaa eteenpäin?
Ruiskun tyyppi -06 16V farmarin koneessa pitäisi tietää ja sitten jostain löytää myös mittarin vikakoodit.
Homma on ns. vaiheessa, kunnes asetukset on tehty. Ehkä joku ystävällinen sielu voi auttaa eteenpäin?
Re: BK-10 koodit
Auttaisiko tämä http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... otietokone ensi alkuun?
Re: BK-10 koodit
Ruiskuhan tuossa pitäisi olla Bosch MP7.9.7.
OBD vikakoodit on suurimmaksi osaksi standartoitu, eli vaikka tuolla pääsee alkuun:
http://www.autowiki.fi/index.php/OBD-II_-koodit
Mallikohtaisia saattaa myös olla, mutta ainakaan minulla ei ole mitään dokumenttia laitettu talteen tuolle ruiskulle.
OBD vikakoodit on suurimmaksi osaksi standartoitu, eli vaikka tuolla pääsee alkuun:
http://www.autowiki.fi/index.php/OBD-II_-koodit
Mallikohtaisia saattaa myös olla, mutta ainakaan minulla ei ole mitään dokumenttia laitettu talteen tuolle ruiskulle.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: BK-10 koodit
Terve.
Pitää tulla nyt samaan viestiketjun sekottamaan, kun ittellä on sattuneesta syystä näpit tässä keitoksessa kanssa =)
Eli siellä se nyt on, tietokone autossa kiinni. Valkoinen johto on diagnostiikkatöpselissä, ja muutkin kytkennät tehty (johtosarja ei jätä paljon arvailun varaa). On vaan kovin levottomia lukemia, mitä tietokone antaa. Kuten kulutus joutokäynnillä olisi toistasataa litraa...
Ja huutomerkki kolmion sisällä välkkyy tämän tästä.
Ilmeisesti siis oletettavissa on, että lukemat asettuvat jahka korjauskertoimet ja muut asetukset on tehty. Tutkitaan ja koitellaan..
Vai olikos tässä jotakin erikoisniksejä, tuon tietokoneen asentamisessa?
I.A.
Ennen nimerkillä Larson @ ladaboard, EuroSamara pihassa kuten ennenkin
Pitää tulla nyt samaan viestiketjun sekottamaan, kun ittellä on sattuneesta syystä näpit tässä keitoksessa kanssa =)
Eli siellä se nyt on, tietokone autossa kiinni. Valkoinen johto on diagnostiikkatöpselissä, ja muutkin kytkennät tehty (johtosarja ei jätä paljon arvailun varaa). On vaan kovin levottomia lukemia, mitä tietokone antaa. Kuten kulutus joutokäynnillä olisi toistasataa litraa...
Ja huutomerkki kolmion sisällä välkkyy tämän tästä.
Ilmeisesti siis oletettavissa on, että lukemat asettuvat jahka korjauskertoimet ja muut asetukset on tehty. Tutkitaan ja koitellaan..
Vai olikos tässä jotakin erikoisniksejä, tuon tietokoneen asentamisessa?
I.A.
Ennen nimerkillä Larson @ ladaboard, EuroSamara pihassa kuten ennenkin
Re: BK-10 koodit
Miten kone jossa näyttön suurin teoreettinen lukema on 99,9 voi näyttää yli sadan olevia lukemia?? Vai katsotteko ollenkaan hetkellistä kulutusta??Sputnick kirjoitti:kulutus joutokäynnillä olisi toistasataa litraa...
Re: BK-10 koodit
Terve Pressa, kiitos kommentista.
En nyt tarkalleen muista ensimmäisen istuman jälkeen mikä se näistä oli, mutta tuokin oli hyvä tieto siitä mitä voi / ei voi olla odotettavissa.
Kara opiskelee manuaalin ajan kanssa läpi, ja tekee alkusäädöt. Sitten katsotaan josko lukemat alkavat pistäytymään kohdilleen. Mielestäni alkuasetelma on kyllä kohdallaan, kerran tuo kytkentä itsessään ei kovin ihmeellinen ole.
En nyt tarkalleen muista ensimmäisen istuman jälkeen mikä se näistä oli, mutta tuokin oli hyvä tieto siitä mitä voi / ei voi olla odotettavissa.
Kara opiskelee manuaalin ajan kanssa läpi, ja tekee alkusäädöt. Sitten katsotaan josko lukemat alkavat pistäytymään kohdilleen. Mielestäni alkuasetelma on kyllä kohdallaan, kerran tuo kytkentä itsessään ei kovin ihmeellinen ole.
Re: BK-10 koodit
Eipä tuo uudempi BK-10 vaatinut ainakaan MP7.0:n kanssa käytännössä mitään säätöjä, kaikki oli jotakuinkin tontilla ihan sellaisenaan. Hienosäätöasetuksia ne lähinnä on muutenkin mitä siellä on, ei nillä suuria muutoksia saada aikaan.
Jos sieltä dataa tulee (kierrosluku, moottorinlämpötila, jne) niin kyllä se oikein on kytketty. Jos tulee kertakaikkiaan järjettömiä lukemia, niin lienee kyseesä jokin ongelma ruiskun kanssa yhteensopivuudessa/sen tunnistamisessa.
Jos sieltä dataa tulee (kierrosluku, moottorinlämpötila, jne) niin kyllä se oikein on kytketty. Jos tulee kertakaikkiaan järjettömiä lukemia, niin lienee kyseesä jokin ongelma ruiskun kanssa yhteensopivuudessa/sen tunnistamisessa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: BK-10 koodit
Joo, ilmeisesti ainakin ruiskun valinta on väärä. Valkea piuha on siellä alastöpselin seiskasa.Sputnick kirjoitti:Terve Pressa, kiitos kommentista.
En nyt tarkalleen muista ensimmäisen istuman jälkeen mikä se näistä oli, mutta tuokin oli hyvä tieto siitä mitä voi / ei voi olla odotettavissa.
Kara opiskelee manuaalin ajan kanssa läpi, ja tekee alkusäädöt. Sitten katsotaan josko lukemat alkavat pistäytymään kohdilleen. Mielestäni alkuasetelma on kyllä kohdallaan, kerran tuo kytkentä itsessään ei kovin ihmeellinen ole.
Katsotaan ja kiitos!
Re: BK-10 koodit
Kiitos vain tiedosta. Nyt tietokone toimii. Hauska nähdä nelosella alkavia kulutuslukemia!mush kirjoitti:Ruiskuhan tuossa pitäisi olla Bosch MP7.9.7.
OBD vikakoodit on suurimmaksi osaksi standartoitu, eli vaikka tuolla pääsee alkuun:
http://www.autowiki.fi/index.php/OBD-II_-koodit
Mallikohtaisia saattaa myös olla, mutta ainakaan minulla ei ole mitään dokumenttia laitettu talteen tuolle ruiskulle.
Re: BK-10 koodit
Oletko kalibroinut mittarin? Suoraan paketista asennettuna ei kulutusluvut pidä paikkaansa.
Re: BK-10 koodit
En ole vielä, mutta hetkellisen kulutuksen lukemat ovat sen näköisiä, että kovin paljon eivät voi olla pielessä. Kahden tankillisen keskikulutus on ollut 5,7 ja 5,9.KSE 1995 kirjoitti:Oletko kalibroinut mittarin? Suoraan paketista asennettuna ei kulutusluvut pidä paikkaansa.
Tietsikan ohjeläpyskä antaa hyvät ohjeet kalibrointiin. Täältä foorumilta saatu vetoapu auttoi myös vähäisen kielitaidon palautumista, joten kiitos siitäkin vielä kaikille!
Re: BK-10 koodit
Kalibroi kumminkin. Normaali sekalainen ajo kuluttaa 7 l/100 km molemmin puolin.
Re: BK-10 koodit
En taida tässä vaiheessa tehdä vielä mitään. Kahden tankillisen keskikulutus on tällä mun Ladalla ollut alle 6 litraa sadalla, eli melko tarkkaan 5,8 ja ihan normaalilla ajolla. Maantiellä 80-110 mittarissa, taajamissa rajoitusten mukaan, suunnilleen. Ja mittari näytti tänäänkin keskikulutukseksi 5,9 litraa, parisataa kilsaa tuli väännettyä.KSE 1995 kirjoitti:Kalibroi kumminkin. Normaali sekalainen ajo kuluttaa 7 l/100 km molemmin puolin.
Pitäisköhän olla jo huolissaan? Mahtaako olla muita samoilla lukemilla?
Re: BK-10 koodit
Ei.Kara kirjoitti:Mahtaako olla muita samoilla lukemilla?
Re: BK-10 koodit
No minä kyllä ajelen niinkuin papparaisen kuuluukin. Ei kovia kiihdytyksiä ja pitkät alamäet vapaalla.KSE 1995 kirjoitti:Ei.Kara kirjoitti:Mahtaako olla muita samoilla lukemilla?
Tänään keskikulutus näytti nousseen kuuden ja puolen nurkille. Asiointia kuudenkympin alueilla.
Edittiä 4.10.2014
Käväistiin tänään Etelän lämmössä, jossa oli ilahduttavan paljon Ladakansaa. Ajoa 540 kilometriä, keskikulutus 5,9 litraa satasella. Moottoritiellä päästeltiin pitkät pätkät suurinta sallittua. Tarkistin kulutuksen tankkauslitrojen ja kilometrien perusteella. Hyvin pitää ajotieturi kutinsa. Kaikin puolin kiva reissu Ladalla.
Viimeksi muokannut Kara, 4.10.2014 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.