Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
william

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja william »

Tuossa muuan käyttäjä mush on joskus spekuloinut asialla :)
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =0#p315135

0 258 006 537 taitaa olla nimelliseltä teholtaan 12W, ainakin, jos uskon omia mittauksiani (9 Ohm) ja laskentataitoa.
Onko 0 258 005 133 anturista muuta tietoa, kuin mushin viittaus linkin takaa?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja mush »

:lol:

No niin muistelinkin että joskus ennenkin aihetta sivuttu, mutta jotenkin oli jäänyt kutina että GM:stä oli silloin kyse. No joo, ehkä saataisiin tämä asia selvitettyä kerrankin pohjia myöten niin jäisi asiasta jopa tietoa.

Joskus oli Boschin Australian sivuilla katalogi jossa oli tarkemmin nuo läämityselementin tiedot ym, en vain löytänyt enää. Uudesta en enää löytänyt ko. tietoa. Pitääpä vielä yrittää penkoa.

Missäpäin william vaikuttaa? Saisi tuon minunkin käytetyn lambdan testiin ja vartailuihin, pois en mielelläni anna jos joskus tulee liittimen tarve yleismallisen anturin muodossa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
william

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja william »

Vaikutan Turun ja Kokemäen alueella. Mittaatko siitä anturista lämmityspiirin vastuksen? Siitä voisi mahdollisesti päätellä, onko ne samat vai ei. Liittimiä saanee elektroniikkaliikkeistäkin. Tuo taitaa olla jokin GM:n käyttämä liitin?
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja Jouska »

william kirjoitti: Onko 0 258 005 133 anturista muuta tietoa, kuin mushin viittaus linkin takaa?
Moi,

Antureista en kauheasti tiedä, tuollainen kanssa on hyllyssäni varattuna GM Samaraan. Ollut jossain kolari Samarassa. Eli lienee sopivampi kuin se toinen. Mulla tosin made in Germany.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Ettei olisi ollut juuri vm.2003 Samarasta tuo mun anturi. Maadoituksen kun muuttaa, niin toimii GM-Samaraankin sanoi joku viisas.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja mush »

Piti kääntää haku itään, kun ei muuten meinaa mitään järkevää löytyä. Riski taas tässä että vientimalleissa voi olla eroa kotimaan malleihin.

http://www.chiptuner.ru/content/sensor/ ja google translatella sieltä relevantti osuus (jokainen voi halutessaan kääntää myös Suomeksi, mutta siitä tuppaa tulemaan niin kökkö käännös):
On cars VAZ previous versions (1.5 l.) In Euro-2 engines used sensor BOSCH 0258005 133. The Euro-3 engines it was used as the first DC installed upstream of the catalyst. The second DC for the control of harmful emissions after catalytic sensor is installed with the "reverse" connector (though, there are also cars with the same). The new vehicles 1,5 / 1,6 l., With system of injection Bosch M7.9.7 January and 7.2 manufactured since October 2004. mounted sensor BOSCH 0258006 537. External differences look at the photos. The new DC has a ceramic heater, which can significantly reduce their current consumption and reduce warm-up time.
Eli tuon mukaan tosiaan -133 kuuluisi vielä Euro3:een ensimmäiseksi anturiksi.

Eri lähteiden mukaan -133 lämmitysvastus 2-4Ohm ja -537 11-15ohm. Nyt kyllä ihmetyttää hieman taas tuo ruiskun manuaali.

No eiköhän tämäkin vielä selviä.

EDIT: Mittaan lämmitysvastuksen huomenna, nyt ei jaksa lähteä hakemaan autosta mittaria.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
william

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja william »

Löysit hyvää materiaalia. Pitääkin tarkistaa ECM:n numero. Siitä saattaa löytää jotain apua oikean version valintaan. Ainakin seuraaville saman asian kanssa tuskaileville.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja mush »

william kirjoitti: Mittaatko siitä anturista lämmityspiirin vastuksen? Siitä voisi mahdollisesti päätellä, onko ne samat vai ei. Liittimiä saanee elektroniikkaliikkeistäkin. Tuo taitaa olla jokin GM:n käyttämä liitin?
3,4Ohm huoneenlämmössä. Eli ko. lambda on (mitä ilmeisemmin) alkuperäinen 2004 16v 21113:sta. Eri moottori, mutta ruisku molemmissa Bosch MP7.0 Euro-3. Minulla ei ole tuon ikäisen Samaran varaosakirjaa, joten ohjain lienee jotain 2111x-1411020-xx. Tuon minun lambdan/auton vastaava puolestaan pitäisi olla 21120-1411020-50.

GM:peruja tuo liitin tosiaan on. Ei näytä olevan mikään kovin yleinen.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
william

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja william »

OK. Huijausvastus pitääkin kytkeä anturin kanssa rinnan, mikäli sitä haluaa kokeilla. Täytyy laskeskella oikea koko.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kävin maalla ja löysin tuollaisen BOSCH Lambdan 0 258 005 133 (Russia) vuoden 2002 Lada 112 peräisin. Voisin vaikka myydä tuon Lambdan jos vielä tarvitset sellaisen. Ajokilometrit ovat 68 800 ja siitä saa "todistuksen" mukaan. Se on ollut mulla jo lähes 10 vuotta varastossa ja kiinni etupakoputkessa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
william

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja william »

Noniin. Viikonloppuna korjailin taas ladaa. Lambda-vika korjaantui laittamalla 33 Ohm (11W) vastus rinnankytkettynä, lämmitysvastuksen kanssa, eikä sarjaan niin kuin sen ensin kytkin, kun luulin, että tehoa piti pienentää.

No pian tämän jälkeen alkoi 2. lambdan lämmitys temppuamaan. No taas auto ylös ja tutkimaan johtoja. Vika löytyikin heti. Johdot sökönä liittimen niskasta. Löytyköhän uusia liittimiä ja pinnejä jostakin? Onko kenelläkään tietoa, mikä liitin on kyseessä?
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja mush »

Hyvä että onnistui noin!

Tuohon liittimeen, löytyisikö noista:
http://www.bmotorsports.com/shop/advanc ... hp?nways=4
Ei ole mallia minulla juuri käsillä, mutta samantyylisiä liittimiä tuolla näyttäisi olevan. Pinnejäkin pelkästään näytti olevan. GM:n jenkkiperäinen tuo liitin kuitenkin todennäköisesti on.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
william

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja william »

Kiitos vinkistä. Tuolta löytyy aika tavalla kaikennäköisiä liittimiä.
Liitintä ja pinnejä ei Turun alueelta löytynyt. Olisi pitänyt tietää osanumerot, mutta onneksi eräältä Deltan asentajalta löytyi varaosaksi liitin johtoineen. :)
Kävin tänään hakemassa leiman Samaraan. Pientä huomautettavaa oli ajovalojen korkeudesta. Voiton puolella jo kuitenkin.
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Samara 1.5i vm.2003 lambdaongelma

Viesti Kirjoittaja jta »

Vaasaelektroniikaltakin saattaisi löytyä littimiä. http://www.vekoy.com/index.php?cPath=60
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin