Samaran kiihdytyspumppu v*ttuilee, apua!

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Erä-koira

Samaran kiihdytyspumppu v*ttuilee, apua!

Viesti Kirjoittaja Erä-koira »

Eli semmosta vikaa tällä kertaa, pintakaasulla kulkee sievästi mutta enemmän kun antaa pöhöä niin yskähtää ja meinaa sammua. Auto on -87 Samara.

Kiihdytyspumppua koitin tyhjäkäynnin aikana käyttää ja siinä varmistuin asiasta, meinasi heti sammua kun pumppua vähänkin avasi.

Mutta, miten tuon ongelman saa korjattua? Riittääkö kalvon vaihtaminen vai onko jokin muu osa kyseessä?
Kalvon kunto oli silminnähden tyydyttävä, voiko silti syy olla siinä?

PS. Avasin myös täyskuormarikastimen siinä ollessani, jousi oli lähtenyt kälppimään (???) ja tilalle oli tullut jotain hapettumaa/kokaiinia/skeidaa. Vaihdoin kalvon ja jousen.

Apuja kiitos, en haluaisi taas repiä koko helvetin solexia irti autosta...
Erä-koira

Re: Samaran kiihdytyspumppu v*ttuilee, apua!

Viesti Kirjoittaja Erä-koira »

Hiljaisuudesta päätellen kuuluu samaran ominaisuuksiin... :D
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samaran kiihdytyspumppu v*ttuilee, apua!

Viesti Kirjoittaja mush »

Kaasari-Samarat alkaa olla jo harvinaisia, takavetomiehet saattaisi tietää paremmin näistäkin vehkeistä. Ajattelin itsekin että joku jolla tuoreemmassa muistissa nämä vehkeet vastaisi.

Yksi mahdollinen vikakohde kuitenkin: Kun katsot kaasariin kurkkuihin sisään, siinä kannen ja rungon sauman kohdalla on messinkiset putket, yksi kumpaankiin kurkkuun. Ruikkaako molemmista selvästi bensaa kun painat kaasua? Auton siis ei tarvitse käydä.

Niiden putkien päissä on melko pienet suuttimet, tukkeutuvat aika helposti jos jotain moskaa on päässyt kaasariin. Ne saa irti kun irroittaa kaasarin kannen ja varovasti kampeaa irti.

Toki kalvo kannattaa katsoa ensin, ennen kuin alkaa enempi purkamaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin