Jarrutusteho Samara/110

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
Vastaa Viestiin
Joen musikka
Viestit: 1933
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Jarrutusteho Samara/110

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Omistin kolme Samaraa ja satakymppejä on ollut neljä.Pitkästä aikaa ajoin vaimon Samaralla ja aluksi tuppasi jarrutuksissa nenä osumaan tuulilasiin.Tuumailen että Samarassa on paljon napakammat jarrut.Ollaanko samaa mieltä ja jos ollaan niin mistä johtuu? :-o
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 574
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Jarrutusteho Samara/110

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Enemmän massaa niin pysähtyy hitaammin, oisko näil ollu melkee 200 kiloo painoeroo
Joen musikka
Viestit: 1933
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Jarrutusteho Samara/110

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

En usko. 8)
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

Re: Jarrutusteho Samara/110

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

Itsekkin olisin samaa mieltä tuosta painoerosta jos on massaa yli 200kg niin huomattavasti tehottomammin rumpujarrut toimii.
Vanhoissa jenkkiautoissa (missä on kyllä massaa) on rumpujarrut ja niissä ehdoton ensimmäisen kunnostuksen paikka on vaihtaa rumpujarrut levyihin koska on muuten "tappoväline".
Itse olen aina avannut ladoissani rumpujarrut renkaanvaihtojen yhteydessä poistaen jarrukenkä pölyn ja silloin toimii paremmin.
Joen musikka
Viestit: 1933
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Jarrutusteho Samara/110

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Muistaakseni molemmissa levyt,rummut,palat,kengät ja sylinterit ovat samat.Tehostimesta en tiedä,jarrutustuntuma kävelyvauhdissakin on ihan erilainen,s.o. Samarassa tehostin "nappaa"tuntuvasti,satakympissä pitää polkea tosissaan. :?:
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Jarrutusteho Samara/110

Viesti Kirjoittaja mush »

Eroa saa ainakin aikaan myös eri valmistajan paloilla, kitkamateriaaleissakin on eroja.

Jos oikeasti saa polkea "ihan tosissaan", niin josko jossain on jotain ihan oikeaa vikaa, tehostimessa, jarrupaineensäätimessä, tmv.. Ei noita omia nyt niin tosissaan joudu polkemaan, mutta kyllä Kalina (1080kg) pysähtyy kevyemmällä poljinvoimalla kuin esim 112 (1135kg).

Kokeile joskus kiilata jarrupaineensäädin, niin pitäisi alkaa hidastuvuus muuttua (jossain suljetulla, turvallisella alueella). Kyllä niistä rummuistakin tehoa tarvittaessa irtoaa.

Takajarrut kaikissa näissä samat, pääsylinteri sama. Tehostaja on eri varaosanumerolla, mutta tuskin niissäkään kummoista eroa on. Etujarruissa Samara on "umpilevyllä" ja 11x jäähdytetyin levyin, 16v isompi halkaisijainen.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin