kun ei käynnisty..

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina ja muut uudet Ladat.
siperianmersu

kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja siperianmersu »

kun samaran kaasuttimeen höyrystyy polttoainetta mitä tehdä? Lähti käyntiin vain kaasu pohjassa..hyvä kun ees sillä.
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Ja taas ei olisi varmaankaan auton tarkat tekniset tiedot yhtään pahitteeksi :shock: :shock:
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
siperianmersu

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja siperianmersu »

auttakaa ny..
calmari

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja calmari »

Eihän siinä ensiapuna auta kun jäähdytys, vettä, märkärätti tms sitten käyttöä niin menee viileämpää bensaa sinne ja ilmanotto kesä asentoon
Avatar
khj-582
Viestit: 317
Liittynyt: 13.7.2009 22:34

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja khj-582 »

Kuten tuossa yllä jo todettiin, on hankala tehdä jo ennestää vaikeata etädiagnoosia, jos ei tiedetä millaisesta samarasta on kyse.
Axtec vaiko tavallinen kaasari?
Onko tätä viimeksi kunnolla milloin huollettu jos huollettu.
Onko paljon ajettu, onko seissut vaiko ajosta?
Jo vuosimalli kertoo paljon.
Kerro autosta tiedot niin nämä samaragurut auttavat.
siperianmersu kirjoitti:auttakaa ny..
Vähän niin kuin kysyisi "Miksen ole saanut?"
LadaVaz 2111 1,5li STW -01
siperianmersu

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja siperianmersu »

Samara -98. tavallinen kaasari vehje..Joka päivä ajetaan vähintään 25kilsaa.. Vuoden aikana ei oo tehty kunnon huoltoa ku vaan sellaisia perusjuttuja.. Öljyn vaihdot, ilmansuodatin, kaikki nesteet tarkistettu.. eilen siinä alkoi myös palamaan se check engine merkkivalo..eikö se silloin oo polttoaineen säätelyssä vika? vai..Ja sittekun sen saa kaasulla käyntiin niin alkaa ilmanjäähdyttäjä pyörimään, ihmeellistä vaan ku on kylmä moottori.. Ens maanantaina oon viemässä sitä korjaamolle..Mut kaikista vinkeistä oon kiitollinen..
Avatar
pressa
Viestit: 10428
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja pressa »

siperianmersu kirjoitti:Samara -98. tavallinen kaasari vehje....
Eli et itse edes tiedä mikä auto sinulla on?? Näistä tiedoista toinen on väärin, tai sinulla on peltoauto johoon on vaihdettu tavallinen kaasutin. Vai onko vuosimallia -89?
calmari

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja calmari »

Tavallinen kaasari, vm 98 ja check engine valo tuntuu jotenkin kummalliselta yhtälöltä ??
siperianmersu

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja siperianmersu »

no ihan varmasti on samara vuosimallia 98..
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Vuosimallin perusteella pitäisi olla jo ruisku vehe :? . Ruiskut tuli vuonna 95 kaasari versiot poistui myynnistä 96.

Jos on ruisku niin veikkaisin, että jäähd.nesteen lämpötila anturi on viallinen. Aiheuttaa huonon käynnistymisen ja käynnistää puhaltimen "virheellisellä lämpötila tiedolla"
Samanlaiset oireet ja kuva anturista http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... ii#p216020
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
pressa
Viestit: 10428
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja pressa »

siperianmersu kirjoitti:kaasuttimeen höyrystyy polttoainetta
siperianmersu kirjoitti:Samara -98. tavallinen kaasari vehje
siperianmersu kirjoitti:varmasti on samara vuosimallia 98..
Eli kyseessä on peltoauto jonne on ruiskun tilalle vaihdettu kaasutin, tai sitten harvinainen orkkismalli (venäjän myyntimalli) mikä on edelleen perus kaasuttimella.

Ruiskuvehkeestä kannattaisi lukea vikakoodit
http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/Vikakoodit.jpg
http://www.ladakerho.fi/info/muut/kuvat/Vikakoodit2.jpg

Mutta eihän nämä auta jos on kaasutin...
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Tämä nyt on niin hämärä yhtälö, että kannatanee odotella tarkempia tietoja autosta, ennen kuin alkaa ihan hirveästä sotekemaan neuvoja ja muuta. Kunhan omistaja nyt selvittää kunnolla sen, mistä ja millaisesta vehkeestä on kyse, niin eiköhän me pojat sitten osata sanoa jotain ihan oikeinkin tästä Vekottimesta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
siperianmersu

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja siperianmersu »

onpas se niin hauskaa kiusata pientä ja viatonta..mulla ei ainakaan oo hauskaa! ei oo mikään peltoauto.. samara se on, ruiskulla.. ootteko tyytyväisiä?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sitten enää selvittämään minne sitä polttoainetta höyrystyy.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: kun ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Asia on lähes takuuvarmasti, kuten toveri 1500i jo tiesikin, siinä, että vika on moottorin lämpötila-anturissa. Toki vika voi olla myös esimerkiksi kyseisen anturin johdotuksessa tai liittimessä.

Anturi maksaa muutaman kympin, vaihto on helppo ja nopea tehdä.

Lue asiasta lisää linkistä, jonka 1500i viestiinsä laittoi.

Noin lyhyesti: anturi sökö => moottorinohjausjärjestelmä uskoo, että moottori kovin kuuma => kylmäkäynnistysrikastus (jota kaasutinautoissa sanotaan myös ryypyksi) ei toimi => käynnistyvyys huono tai erittäin huono.

Jäädytinpuhallin käynnistyy samasta syystä.

Anturi on kuvassa http://vaz.ee/all_f/faq/samara/sis_upr_dvig-3.jpg numero 9.

Hätäkäynnistysapuna voi tehdä esimerkiksi seuraavaa:

Sähkömiehet ottavat anturin liittimen irti ja kytkevät anturin tilalle 5...10 kilo-ohmin vastuksen. Tällöin järjestelmä saa tiedon, että moottori on kevätaamuisen lämmin, 0...10 °C.

Rasvakourat irrottavat kaasuläppärunkoon menevän ilmaletkun (kuvassa noin nro 5:n kohdalla) tai muun sopivan paikan ja kaatavat siitä noin 5 kuutiosenttimetriä bensiiniä "ryypyksi". Sitten liitos kiinni ja moottori käyntiin.

Piikki-Iitat ja suoneentökkääjät tekevät rasvakouratempun injektioruiskulla imuletkun läpi. Varmistettava, ettei letkuun tule tai jää ilmavuotoa.

Huom! Bensiiniä ei pidä kaataa sellaiseen paikkaan, että se joutuu ilmamassa-anturiin (kuvassa nro 7).

menestystä

SvS

PS. Näiden http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic.php?f=4&t=23715 ohjeiden noudattamisesta on vastaajille paljon apua ;)
Viimeksi muokannut Sdelano v SSSR, 20.3.2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin