1700i Tyhjäkäynti/ "nykäisy"....Imuilman lämpö

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
virtain

1700i Tyhjäkäynti/ "nykäisy"....Imuilman lämpö

Viesti Kirjoittaja virtain »

Pystyykös 1700i:stä säätämään tyhjäkäyntiä mistään,vai "säätääkö auto itse"?...Ja toinen asia,mikä tänään ilmeni....Eli kun esim liikennevaloista lähtee,ja moottri on tyhjäkäynnillä,niin kaasua kun painaa,tapahtuu sellanen hetkellinen tukehtuminen/auto nykäisee ennenkuin meno tasaantuu (tänää sammui liikennevaloista lähtiessä,tämän tukehtumisen takia)....Eli onkohan kyseessä ominaisuus,vai onko jotain nyt tehtävä...CE-Valo ei ole syttynyt,paitsi kun auton käynnistää,niin hetken palaa ja sammuu,niinkuin pitääkin....Polttoainesuodatin on vaihdettu alle 10000tkm sitten,samoin tulpat+tulpanjohdot....Auto on ollut koko kesän pois ajosta,ja eilen tankkasin uutta bensaa,eli ei pitäis johtua vanhasta bensasta :? ...Kertokaas,jos jokin kikka löytys,millä sais ainakin sen hetkellisen tukehtumisen pois 8)

Lisäyksenä tähän edelläkysyttyyn asiaan...niin totesin äsken,että Ladastani puuttuu se ilmanputsarikotelosta alaspäin lähtevä letku,joka ottaa lämmintä ilmaa pakosarjalta ilmanputsarikoteloon :? ....Täytyy laittaa siihen uusi letku,ja kokeilla,josko nykäisyt/tukehtumiset olisi sen jälkeen poistuneet :?
KSE 1995

Re: 1700i Tyhjäkäynti/ "nykäisy"....Imuilman lämpö

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

virtain kirjoitti:
Lisäyksenä tähän edelläkysyttyyn asiaan...niin totesin äsken,että Ladastani puuttuu se ilmanputsarikotelosta alaspäin lähtevä letku,joka ottaa lämmintä ilmaa pakosarjalta ilmanputsarikoteloon :? ....Täytyy laittaa siihen uusi letku,ja kokeilla,josko nykäisyt/tukehtumiset olisi sen jälkeen poistuneet :?
Jos ei poistu, niin veikkaisin, että kaasuläpän asentotunnistin on sökö.
virtain

KSE 1995 kirjoitti:
virtain kirjoitti:
Jos ei poistu, niin veikkaisin, että kaasuläpän asentotunnistin on sökö.
Pitäiskös tulla vikakoodia,jos kaasuläpän asentotunnistin on hajalla/hajoamassa? Saakos noita kaasuläpän asentotunnistimia vielä näihin uutena,vai onko samaa osaa käytetty muissakin autoissa?
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Vikakoodia ei viallinen asentotunnistin pukkaa.

Saahan noita, jos ei Suomesta, niin ainakin idästä. Samaa anturia kun käytetään edelleen uusimmissa malleissa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
virtain

Ok...Täytyy nyt seurata että miten toi käyttäytyy...Olen jo tosin oppinut ajamaan/lähtemään risteyksistä sillee liikkeelle,että se nykäisy ei haittaa...Eli nykäisyllä tarkoitan sitä hetkeä,jolloin moottori on tyhjäkäynnillä,ja siitä kun kaasupoljinta painaa,niin ensin on sellainen "tyhjä kohta" ennenkuin vastaa kaasuun :?
KSE 1995

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

virtain kirjoitti:Eli nykäisyllä tarkoitan sitä hetkeä,jolloin moottori on tyhjäkäynnillä,ja siitä kun kaasupoljinta painaa,niin ensin on sellainen "tyhjä kohta" ennenkuin vastaa kaasuun :?
Vaikuttaa siltä asentotunnistimelta. Minulla (110:ssä) vika löydettiin oskilloskoopin avulla. Tosin samanlaisia oireita minulla oli 1,7i:ssä. Luulin sen olevan yksipisteruiskun ominaisuus. Myytyäni auton minulle tuli mieleen, olisiko se johtunut asentotunnistimesta.
virtain

KSE 1995 kirjoitti:
virtain kirjoitti:Eli nykäisyllä tarkoitan sitä hetkeä,jolloin moottori on tyhjäkäynnillä,ja siitä kun kaasupoljinta painaa,niin ensin on sellainen "tyhjä kohta" ennenkuin vastaa kaasuun :?
Vaikuttaa siltä asentotunnistimelta. Minulla (110:ssä) vika löydettiin oskilloskoopin avulla. Tosin samanlaisia oireita minulla oli 1,7i:ssä. Luulin sen olevan yksipisteruiskun ominaisuus. Myytyäni auton minulle tuli mieleen, olisiko se johtunut asentotunnistimesta.
No itseasias minäkin olen vähän luullut,että on 1700i:n ominaisuus tuo hetkellinen nykäisy :lol: ...mutta eipä tuo asentotunnistimen vaihto mikään hankala toimenpide ole....eli täytyy nyt joulujen jälkeen alkaa etsiä uutta asentotunnistinta... 8)
virtain

Nyt on asennettu uusi kaasuläpän asentotunnistin,ja todettu että VIKAHAN EI POISTUNUTKAAN :evil: ....Eli nykäisee edelleen kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua,tämän huomaa eritoten kun risteyksestä lähtee :? ....Nyt sitten ideoita,että mitäköhän seuraavaksi uusitaan...
Joen musikka

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Oma 2107 käyttäytyi alkuun juuri noin liikennevaloissa jne... tuskailin ja kyselin,irrotin kaasuvaijerin ja voitelin ja tarkistelin liikkuvat osat.Vaiva poistui hiljakseen kun olin ajellut n. 10 tkm.Oletan että jos olisin hoitanut mekaanisen puolen huolellisemmin,niin..sic!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vastaa Viestiin