Axteckki on julma mua kohtaan!

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Juu ei munkaa mielestä painetta pitäis kohokammiossa olla. kohon vaihdoin keväällä ja ei kaasari ainakaan tulvi. vaihoin solenoidin ja tää yksilö ei valuta mistään päästä. itse suuttimet ei oo oikeen kokoset, mutta sain apua täältä ja oikean kokoiset on tulossa postissa! kiitoksia kaikille vastanneille ja muutenkin avusta.
Avatar
degen
Viestit: 1283
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja degen »

Olisikohan syynä noihin outoihin vuotoihin jälleen kerran uusien varaosien vaihteleva laatu.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

sekin voi olla, mutta jossain vaihees yks sun toinen solenoidi vuoti. Semmonen kysymys vielä samasta laitteesta. rattia heiluttaessa pääsimpukka kolisee. haittaako se mitään?
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja pressa »

Onko simpukan pultit kiinni kunnolla korissa ja onko simpukassa öljyä? Simpukka voi kokeilla myös kiristää siinä päällä olevalla ruuvilla.
Kuva
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Simpukka on öljytty joitain kuukausia sitten ja ei sinne paljoo menny atf ää. Korissa se on kiinni se kolina kuuluu jostain tosta akselista simpukan alta missä toi "ohjaustanko" on kiinne. en ehtiny auton alle katsomaan tänään että missä on väljää.. öljyn laiton yhteydessä sitä kiristin hieman kans..
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Sain muuten tänään oikeet solenoidien kärjet 42/97 ja voi että ku vastaa kaasuun nätisti! 120 on nopeeta lasissa :D epäilyttää vaan toi uskomattoman tasanen tyhjäkäynti. saa nähä mitä talvella sedät sanoo päästöistä..
Avatar
degen
Viestit: 1283
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja degen »

42? Se oli 50.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

50 ei pelannut tyhjäkäynnin solenoidin kanssa. Bensa hais helvetisti pakoputkesta ja kävi huonosti tyhjää ja sai sahata pitkään että sai auton käyntiin. 42 oli Se oikee kärki. Palmun alta käyntiin ja vääntöä löytyy nyt hienosti alhaalta yläkierroksille asti.
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Olisko kellään linkkiä kädestä pitäen opetusta venttiilien säätöön? Leveä liuska löytyy ja avain koneen pyörittämiseen. Tohon ei ainakaan 20tkm. Ole säädetty venttiileitä ja sen edellisestä historiasta ei tietoa. Kiitos.
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Eli siis ei.. Paljon foorumilla on asiaa säädöistä, mutta tarttisin tietää milloin luiskan mitta pitää olla Se 0,15? Nokka-akseli taivasta kohti ja keinuvivun väli silloin 0,15? Säädön järjestys? Apua tarttua vain ei kuulu otsikkoon..
Joen musikka
Viestit: 1924
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Missäs venttiilit ja jääkiekkokuuluisuuden kaima sijaitsee? Kyllä apuja löytyy!
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Sain kädestä pitäen koulutuksen Konelan vanhalta asentajalta. Hommahan on ihan helppo. Se oli melkeen laatikkoladan koko elinkaaren töissä konelalla. 74-94. siis mitä suomeen tuotiin. Sano vaan että ikinä ei joutunu venttiili/ kansi remontteja tekemään ladaan siis jos venttiilien säätämistä ei lasketa. Ei kuulema karannu venttiilit säädöistä ikinä. jos jotain väljää tuli ni se johtu kulumisesta. treenasin irrotettuun koneeseen säätämistä ja kaveri sano että tähän ei oo kyllä hänen muistin mukaan venttiileitä säädetty ikuisuuksiin ja oli ne luiskan mukaan ihan säädöissä.. nihkeesti sivusta meni liuska väliin, mutta trenasin nyt siihen. täytyy kattoo omat tossa vkl. Kyseinen kaveri sano että asentajat konelassa sääti venttiilit niin että kun nokka pyörä on merkissä. säädetään koneen takaa päin katsottuna eteen 3 venttiiliä ja sit viides. sitten käännettiin nokkapyörä 180C. ja säädettiin 3 venttiiliä edestä ja viides edestä katsottuna. simpukan väljä muuten on simpukan akselissa joka menee ohjaus vipuihin mitkä menee sitte raidetankojen päähän..
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

Axtecci vaihtuu nyt mansemotorsin korvaus kaasariin daaz 2105-20. Hc arvot oli yli 280 axtecil. Ei jaksa enää pelleillä :lol:
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja pressa »

mikä oli co ja paljonko kierroksia, pelkän yhden arvon antaminen ei kerro paljoakaan...
_Raipe_

Re: Axteckki on julma mua kohtaan!

Viesti Kirjoittaja _Raipe_ »

En muista arvoista tiedä ku en ottanu lappua mukaan. Tossa postissa tuli Daaz 2105-20 kaasari. kattelin että siihen ei tuu kun yks alipaine letku kiinne. vedänkö sen virranjakajalta suoraan vai mistä? sitte toi axtecin kaasarin vedenkierron kanssa kuin ryypynki vedenkierronkaa. Pitääkö nää repiä pois ja tulpata? mitä joutaa tehä muille alipaineletku helvetille?
Vastaa Viestiin