nokan ajoitus myöhäiselmä

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
Motojeppe59
Viestit: 47
Liittynyt: 28.9.2015 18:09
Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi

nokan ajoitus myöhäiselmä

Viesti Kirjoittaja Motojeppe59 »

Vielä tästä aiheesta vaikka foorumia olen selannut.
Elikkä nokan ajoitusta ei onnistu saada just täsmälleen kohalleen, ehkä ketju sitten venynyt kantta ei laskettu.
Kysynkin vertaistukea jätänkö myöhäiselle vai onko järkevämpi hyppäyttää pykälä aikuiselle, jotenkin tuntuu että hampaan verran vaikuttaa aikapaljolta.
Kyseessä 1200 vakiokone.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: nokan ajoitus myöhäiselmä

Viesti Kirjoittaja pressa »

Itse laittaisin sille hampaalle mikä on lähempänä oikeaa. Toki yksi mahdollisuus on porata uusi lukitusreikä nokalle joka on oikessa kohdassa. Yleisin vaihtoehto on olla välittämättä asiasta, kone toimii eikä mene rikki.
Avatar
Motojeppe59
Viestit: 47
Liittynyt: 28.9.2015 18:09
Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi

Re: nokan ajoitus myöhäiselmä

Viesti Kirjoittaja Motojeppe59 »

Kiitos vastauksesta, tähän hainkin kokeneempien mielipidettä, olkoon hieman myöhäisellä kun toimii ihan ok.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: nokan ajoitus myöhäiselmä

Viesti Kirjoittaja jta »

Tuntuu ettei tuota ajoitusta saa edes uusilla osilla täysin kohdalleen. Aina on sen vähintään puoli hammasta pielessä.

Jos haluaa harrastaa niin kannattaa kokeilla että kumpi sopii omaan ajoon paremmin eli onko myöhäsellä (kierroksilla vetävämpi) vai aikasella (alhaalta vääntävämpi). Ite olen nykyään laittanu aikasemmalle niin saa alavääntöä lisää kun ei sitä tuossa pikkukoneessa kovin runsaasti ole tarjolla.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Motojeppe59
Viestit: 47
Liittynyt: 28.9.2015 18:09
Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi

Re: nokan ajoitus myöhäiselmä

Viesti Kirjoittaja Motojeppe59 »

moi,
Lieneekö päästöjen kannalta tuolla merkitystä, pitäs käyttää lähiaikoina katsastuksessa. Onko vinkkejä pakokaasutestiä silmälläpitäen. Sytkä säädetty lampulla ja ilmaruuvi nii että käynti paras. Kyseessä siis vakio 1200S - 88 Weberin kaasarilla org putsarilla.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: nokan ajoitus myöhäiselmä

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei tuolla ole päästöihin oikeastaan vaikutusta oli ajoitus kumminpäin tahansa. Enemmän kaasarin säätö vaikuttaa. Vaan eipä sitä tuohon enää vinkkejä ole antaa. Jos sytkä on kohdillaan ja kärkivälit ja tulpat kunnossa ja kaasarin säätö kohdillaan niin tuskin tulee ongelmia.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin