Vielä tästä aiheesta vaikka foorumia olen selannut.
Elikkä nokan ajoitusta ei onnistu saada just täsmälleen kohalleen, ehkä ketju sitten venynyt kantta ei laskettu.
Kysynkin vertaistukea jätänkö myöhäiselle vai onko järkevämpi hyppäyttää pykälä aikuiselle, jotenkin tuntuu että hampaan verran vaikuttaa aikapaljolta.
Kyseessä 1200 vakiokone.
nokan ajoitus myöhäiselmä
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
nokan ajoitus myöhäiselmä
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: nokan ajoitus myöhäiselmä
Itse laittaisin sille hampaalle mikä on lähempänä oikeaa. Toki yksi mahdollisuus on porata uusi lukitusreikä nokalle joka on oikessa kohdassa. Yleisin vaihtoehto on olla välittämättä asiasta, kone toimii eikä mene rikki.
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: nokan ajoitus myöhäiselmä
Kiitos vastauksesta, tähän hainkin kokeneempien mielipidettä, olkoon hieman myöhäisellä kun toimii ihan ok.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: nokan ajoitus myöhäiselmä
Tuntuu ettei tuota ajoitusta saa edes uusilla osilla täysin kohdalleen. Aina on sen vähintään puoli hammasta pielessä.
Jos haluaa harrastaa niin kannattaa kokeilla että kumpi sopii omaan ajoon paremmin eli onko myöhäsellä (kierroksilla vetävämpi) vai aikasella (alhaalta vääntävämpi). Ite olen nykyään laittanu aikasemmalle niin saa alavääntöä lisää kun ei sitä tuossa pikkukoneessa kovin runsaasti ole tarjolla.
Jos haluaa harrastaa niin kannattaa kokeilla että kumpi sopii omaan ajoon paremmin eli onko myöhäsellä (kierroksilla vetävämpi) vai aikasella (alhaalta vääntävämpi). Ite olen nykyään laittanu aikasemmalle niin saa alavääntöä lisää kun ei sitä tuossa pikkukoneessa kovin runsaasti ole tarjolla.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
- Motojeppe59
- Viestit: 47
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: nokan ajoitus myöhäiselmä
moi,
Lieneekö päästöjen kannalta tuolla merkitystä, pitäs käyttää lähiaikoina katsastuksessa. Onko vinkkejä pakokaasutestiä silmälläpitäen. Sytkä säädetty lampulla ja ilmaruuvi nii että käynti paras. Kyseessä siis vakio 1200S - 88 Weberin kaasarilla org putsarilla.
Lieneekö päästöjen kannalta tuolla merkitystä, pitäs käyttää lähiaikoina katsastuksessa. Onko vinkkejä pakokaasutestiä silmälläpitäen. Sytkä säädetty lampulla ja ilmaruuvi nii että käynti paras. Kyseessä siis vakio 1200S - 88 Weberin kaasarilla org putsarilla.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: nokan ajoitus myöhäiselmä
Ei tuolla ole päästöihin oikeastaan vaikutusta oli ajoitus kumminpäin tahansa. Enemmän kaasarin säätö vaikuttaa. Vaan eipä sitä tuohon enää vinkkejä ole antaa. Jos sytkä on kohdillaan ja kärkivälit ja tulpat kunnossa ja kaasarin säätö kohdillaan niin tuskin tulee ongelmia.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88