lämmityslaite

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja jta »

Lähinnä lähtisin tarkisteleen että onhan vaijerit kiinni vivuissa.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Onkohan tuolla viimeisimmässä kysymyksessä kyseessä 2107 vai 2105 kojelauta. Vaijerikiinnitykset on toki hyvä tarkastaa, mutta myös se, että ovatko sivusuulakkeisiin menevät kanavat kunnolla kiinni lämppärikotelossa. Usein ovat irti tai ainakin huonosti kiinni. Ja silloin ei sivusuulakkeille tule mitään henkäystä. Eikä paine tahdo sinne riittää muutenkaan. Varsinkin jos jalkatilaan ohjataan lämpöä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Anttu

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Anttu »

joo siis kyseessä on vm 1997 2107.
Ei kait siitä muutaku kurkistaan vipujen taakse. Helpoin tapa päästä näihin käsiksi on suoraan hanskalokeron alta vai?
Avatar
KSE 1995
Viestit: 984
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Anttu kirjoitti:joo siis kyseessä on vm 1997 2107.
Ei kait siitä muutaku kurkistaan vipujen taakse. Helpoin tapa päästä näihin käsiksi on suoraan hanskalokeron alta vai?
Tämä on kyllä julkaistu mittarin irroittaminen osiossa, mutta voi soveltaa myös vipujen taakse kurkistamiseen. Samalla näet sivuilmakanavien kulun ja ovatko ne paikoillaan.

Toimi näin:

1. Irroita ruuvi muovikilven takaa (muistaakseni siinä on vain tuulilasi-symboli).

2. Vedä varovasti mittaritaulua ulospäin.

3. Lämmityslaitteen vivut mahtuvat kyllä tulemaan aukoistaan, mutta aukkoja voi vähän ruuvitalttaa apuna käyttäen vääntää. Kolmesta vivusta kun yksi pakkaa aina ottamaan reunoihin kiinni.

4. Irroita lämmityslaitteen katkaisijan johdot. Muista järjestys kun kokoat takaisin. Väärästä järjestyksestä ei ole muuta haittaa kuin se, että puhallin ei toimi tai I- ja II-nopeus toimivat väärässä järjestyksessä.

5.Varsinaisen mittariston oikeassa yläreunassa on jousirauta, jota pitää painaa alaspäin jotta mittaristo tulee lisää ulos.

6. Irroita ensimmäinen johtonippu sekä trippimittarin vaijeri. Vaijerista mutteri irti ja työnnät vaijerin kojelaudan sisään.

7. Irroita nopeusmittarin vaijeri. Onnistuu kyllä käsikopelolla.

8. Vedä mittaristoa lisää oikealle ja ulos, niin pääset loppuihin johtoihin käsiksi.

9. Mittaristo lähtee parhaiten pois kun sitä hieman vetää oikealle ja ulos samalla hieman kallistaen eteen päin.

10. Kokoa päinvastaisessa järjestyksessä. Trippimittarin vaijeri kannattaa ohjata reiästään ja lukita kevyesti mutterilla heti kun se reikään ylettyy. Muuten se aina katoaa kojelaudan sisälle työn eri vaiheissa.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Toimiiko tuo edellinen ohje myös 2107 -mittariston irrottamiseen? 2105 -mittaristo kyllä lähtee helposti irti noilla ohjeilla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
KSE 1995
Viestit: 984
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Toimiiko tuo edellinen ohje myös 2107 -mittariston irrottamiseen? 2105 -mittaristo kyllä lähtee helposti irti noilla ohjeilla.
Ohje on nimenomaan 2107:aan.
MattaLada

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja MattaLada »

Itselläni on 90vm 2105 ja se ei oikeestaan ollenkaa puhalla tuulilasille,sivulaseille 2-asennossa ihan ok,, ja vaikka ois ajossa niin lämpöviisari nousee vaan viisarin yli toisiks alomman viivan.. puol syylärin pahvilla peitettynä! Missäköhän lie vika..Aikasemmin kyselin myös siitä Valojen vilkkumisesta,ja laturin säädin vaihettiin-valot vilkkuu enää vaan harvoin,lataus viisarikin vaan enää vilkkujen tahtiin 8) :!:
Avatar
Mikis
Viestit: 148
Liittynyt: 10.6.2009 22:35
Paikkakunta: Lohja

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Minulla tulee kyllä lämmintä ja toimii hienosti, mutta usein joutuu konepellin avaamaan ja mennä vääntelemään lämmityslaitteen sulaketta, ottaa huonosti kontaktia. Auto on: Lada, 2105, vm. -90, 1200S. Mutta missä asennossa vipujen pitää olla, että tulee Max. kuumaa? Minulla on 3 vipua, kaksi lämmölle ja alin vipu on -tuulilasi-sivuikkuna-.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja jta »

MattaLada kirjoitti:Itselläni on 90vm 2105 ja se ei oikeestaan ollenkaa puhalla tuulilasille,sivulaseille 2-asennossa ihan ok,, ja vaikka ois ajossa niin lämpöviisari nousee vaan viisarin yli toisiks alomman viivan.. puol syylärin pahvilla peitettynä! Missäköhän lie vika..Aikasemmin kyselin myös siitä Valojen vilkkumisesta,ja laturin säädin vaihettiin-valot vilkkuu enää vaan harvoin,lataus viisarikin vaan enää vilkkujen tahtiin 8) :!:
Kun kerta ei koneen lämmöt nouse niin todennäkösesti termostaatti juminu auki.
Avatar
KSE 1995
Viestit: 984
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Mikis kirjoitti:Mutta missä asennossa vipujen pitää olla, että tulee Max. kuumaa? Minulla on 3 vipua, kaksi lämmölle ja alin vipu on -tuulilasi-sivuikkuna-.
Sinisellä säädetään ilmavirtaa, punaisella lämpötilaa. Eli max ilmavirta ja lämpö tulee kun molemmat ovat täysin auki. Normaalisti riittänee, että vivut ovat puolivälissä.

Tärkeintä on muistaa, että sinisen pitää olla auki, jotta ilmaa virtaa kabiiniin. Punaisella säädellään kuinka paljon ilmamäärään päästetään lämpöä.
Avatar
Mikis
Viestit: 148
Liittynyt: 10.6.2009 22:35
Paikkakunta: Lohja

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Tuo oli enemmän kuin hieno juttu kuulla. Värit ovat vaan häipyneet aikapäiviä sitten. Eli kumpi on sininen ja kumpi punainen?
jouniu

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja jouniu »

Punanen on ylimmäinen ja sinine on keskimmäinen
Avatar
Mikis
Viestit: 148
Liittynyt: 10.6.2009 22:35
Paikkakunta: Lohja

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Mikis »

Okay. Onko mahdollista muuttaa puhalluksen suuntaa, kun alkuperäisesti pyörii siis hantin suuntaan, voiko sen muuttaa pyörimään kuskin suuntaan, että kuskin puoli aukeaisi paremmin huurusta?
Anttu

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja Anttu »

Nyt se sitte tapahtu. Motarilla 100 lasissa, huono ajokeli ja auto täyttyy höyrylllä. Lämppärin hana rupes vuotaan ku viimestä päivää. Syyläriin tuli hirveet paineet ja näytti olevan öljyt ja vedet sekasin paisuntasäiliös.
...Mitä v*ttua? Kannentiiviste? Vaiko mikä paskana ?
mikko412

Re: lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja mikko412 »

jos vellit sekasin ni kansipahvi palanu, melkoisella todennäköisyydellä :lol:
Vastaa Viestiin