Lämppärin hanan tiivisteistä/hanoista
Lämppärin hanan tiivisteistä/hanoista
Alkoi tänää vuotamaan tuo Latukan lämppärinhana...Ja tietysti kasteli koko repsikan puoleisen jalkatilan (kokolattiamattoa myöten)....Mulla on uusi hana jo jemmassa (made in russia motonetistä ostettu)...Joku puhui että on myös olemassa Italialaisia lämppärihanoja näihin takavetoladoihin...Kysyn että onkohan ne Italialaiset yhtään kestävämpiä,kuin nämä venäläiset...Vai onko aivan sama,että kumman sinne laittaa?Kumitiivisteitä ei enää motonetistä saa,eli toimii varmaan noilla vanhoillakin kumitiivisteillä,kun laittaa liiman kanssa kasaan..?...Joudun irroittamaan nyt sitten etuosan kokolattiamaton pesuun,ja tietysti molemmat etuistuimet täytyy irrottaa ym.muut osat jotka ovat etumaton irroituksen tiellä 

- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lämppärin hanan tiivisteistä/hanoista
Näistä hanoista ollaan niin montaa mieltä, että saat itse arpoa mikä on paras tai huonoin.
Venäjältä saa kolmea vaihtoehtoa. Alkuperäisen kaltainen, kuulaventtiilinen ja keramiikkaventtiilinen.
Itse voin sanoa, että hana kuin hana kunhan se on uusi, kestää aikansa. Käyttö tai käytön puute vaikuttavat tietenkin. Ja hanahan on kesällä aina kiinni ellei se ole juminut auki. Ja talvellahan se on lähes aina täysin auki ellei ole juminut johonkin muuhun asentoon.
Venäjältä saa kolmea vaihtoehtoa. Alkuperäisen kaltainen, kuulaventtiilinen ja keramiikkaventtiilinen.
Itse voin sanoa, että hana kuin hana kunhan se on uusi, kestää aikansa. Käyttö tai käytön puute vaikuttavat tietenkin. Ja hanahan on kesällä aina kiinni ellei se ole juminut auki. Ja talvellahan se on lähes aina täysin auki ellei ole juminut johonkin muuhun asentoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
No joo...tässä talvella tämä on ollut aina kuumimmalla asennolla,ja nyt kun olen joutunut välillä kääntämään viileämmälle...Niin eikhän se sen takia nyt alkanut vuotamaan
...Eli oli ns:patinoitunut siihen yhteen asentoon,ja kun sitten sitä liikuteltiin eri asentoihin,niin ei tainnut tykätä siitä
...Noo laitan siis tuon uuden hanan joka tuossa jo varttuukin 

itellä auttanut kun olen käyttänyt tislattuavettä jäähdytys puolella eipä ole vuotanut-juminut tai sitten käynyt vaan kauhee tuuri 

- Vuosaaren Ladamies
- Viesti:
Itse ostin Motonetista vajaa kymmenen vuotta sitten uuden hanan ja kumitiivisteet. Ei ole vuotanut toistaiseksi. Lisäksi vaihdoin konehuoneessa lämmityslaitteen tulo- ja meno letkun; nekin Motonetista.
Lada 1200L ( 1987 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Nissan Almera 1,4 LX ( 1996 )
Chevrolet Corvette Convertible 5,7 TPi V8 ( 1990 )
Minulla taisi olla se kuulaventtiili. Loppu vuodot. Kannattaa varmaan lukea myös nämä viestiketjut http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =2&t=20649 ja http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =2&t=19625.