Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Pankaas ny joku sanoen että mistä mää saan neliloviselle laatikolle takakannattimen Nivaan. Erilainen kun viislovisessa. Ei ollut tiedossa tämä asia kun laatikko vaihdettiin.
En oo tässä autoa tarvinnut aikoihin, mutta jos tuollaisen kannattimen tai edes mitat siihen saisi jostakin, niin vois piruuttaan käydä tuon kanssa katsastusmiesten päivää piristämässä.
En oo tässä autoa tarvinnut aikoihin, mutta jos tuollaisen kannattimen tai edes mitat siihen saisi jostakin, niin vois piruuttaan käydä tuon kanssa katsastusmiesten päivää piristämässä.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Siis onko nyt kyse kannatinraudasta vai siitä kannatinkumista? Se kumihan löytyy vaikka paikallisesta Motonjetista, mut ainakaan takavedon kannakeraudoissa ei ole mitään eroa eri laatikoiden välillä.. 

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Kannatinraudasta.Jokari kirjoitti:Siis onko nyt kyse kannatinraudasta vai siitä kannatinkumista? Se kumihan löytyy vaikka paikallisesta Motonjetista, mut ainakaan takavedon kannakeraudoissa ei ole mitään eroa eri laatikoiden välillä..
Siinä on kiinnitys laatikkoon erilainen, mitä viispykäläisessä.
EDIT: ei kun kai se sit on siihen kumiin vulganoitu rauta, missä se on erilainen.
Mulla on venäjänkielinen varaosaluettelo, niin siinä on 2121-1001040 ja 2121-1001040-20 numerot.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Tähän vielä hieman otsikon vierestä mutta kuitenkin tulevia laatikonvaihtajia ajatellen:
Kaasarimallisten, siis -92 ja aikaisempien, 5-v laatikon tukikumi on erilainen kuin nykyNivojen tukikumi, kannatinrauta on kuitenkin sama. Ts. jos tuommoseen vanhaan 5-v Nivaan panee uuden 5-v lootan, niin täytyy vaihtaa tukikumikin, muttei tukirautaa.
Joku tietävämpi voisi valaista noista 4-v Nivojen tukiraudoista ja -kumeista.
Kaasarimallisten, siis -92 ja aikaisempien, 5-v laatikon tukikumi on erilainen kuin nykyNivojen tukikumi, kannatinrauta on kuitenkin sama. Ts. jos tuommoseen vanhaan 5-v Nivaan panee uuden 5-v lootan, niin täytyy vaihtaa tukikumikin, muttei tukirautaa.
Joku tietävämpi voisi valaista noista 4-v Nivojen tukiraudoista ja -kumeista.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
woihan wanha wihtahousu kautta profeetan parran!
Hain Motonetistä nelilovisen takatuupparin kannatinkumin, mutta se taas sitten ei sovi siihen kannatinrautaan!!!
Siinä on kiinnitys kahdella rungon suuntaisella pultilla siihen rautaan, mutta tuossa olemassaolevassa raudassa taas on kiinnitys yhdellä poikittaisella pultilla!!
Kun tuota Nivan korjauskirjaa katsoo, niin näihän se onkin, eli ei todellakaan ole samanlainen se kiinnitysrauta Nivassa ja takatuupparissa!
Hain Motonetistä nelilovisen takatuupparin kannatinkumin, mutta se taas sitten ei sovi siihen kannatinrautaan!!!
Siinä on kiinnitys kahdella rungon suuntaisella pultilla siihen rautaan, mutta tuossa olemassaolevassa raudassa taas on kiinnitys yhdellä poikittaisella pultilla!!
Kun tuota Nivan korjauskirjaa katsoo, niin näihän se onkin, eli ei todellakaan ole samanlainen se kiinnitysrauta Nivassa ja takatuupparissa!
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
mullaki oli ongelmaa noitten rautojen kanssa. kun 2102 laitoin 5 lovisen niin vanhassa 4 lovisessa oli erilainen rauta. ainakin muistaakseni eri pulttijako laatikon takapäässä.Jokari kirjoitti:Siis onko nyt kyse kannatinraudasta vai siitä kannatinkumista? Se kumihan löytyy vaikka paikallisesta Motonjetista, mut ainakaan takavedon kannakeraudoissa ei ole mitään eroa eri laatikoiden välillä..
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Ei siinä itse rautaosassa ole mitään eroa 4/5-lovisissa, siis se palikka joka tulee pohjaan poikittain. Taas se kannatinkumin kiinnitysosa lootaan on tosiaan ihan eri 4/5-lovisten kesken mut se vulkanoitu jalkaosa käy siihen samaan kannatinrautaan oli se otettu 4- tai 5-lovisesta.
Kyl voi olla helppo asia vaikea selittää
Kyl voi olla helppo asia vaikea selittää

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Yritän nyt vielä kerran selittää, eli mun Nivassa kannatinrautaan tulee se kannatinkumi siten, että se on niinkuin iso pusla, ja pultti menee vasemmalta oikealle tai päinvastoin läpi siitä puslan holkista.
Sensijaan se Motonetista hakemani nelivaihteisen kumi on tällainen tyypillinen, jossa on keskimmäisenä se laatikkoon tuleva laippa, sitten on molemmin puolin kumikerros ja päissä laipat, ja ne tulisi kannatinrautaan siis neljällä pultilla rungon suuntaisesti, mutta kun kannatinrauta on erilainen.
Sensijaan se Motonetista hakemani nelivaihteisen kumi on tällainen tyypillinen, jossa on keskimmäisenä se laatikkoon tuleva laippa, sitten on molemmin puolin kumikerros ja päissä laipat, ja ne tulisi kannatinrautaan siis neljällä pultilla rungon suuntaisesti, mutta kun kannatinrauta on erilainen.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Nivan vaidelaatikoissa on erilainen peräkoppa varrattuna takavedon laatikoihin. Eli laatikon koppa vaihtaen nivan vastaavaan niin sitten sattuu kiinnitysosat vastakkain. Tämä koskee 4 että 5 vaihteisia. Muuten takavedon laatikot ovat vaihtokelpoisia nivan laatikon kanssa.
Helpoin tapa tunnistaa aito nivan laatikko on peräkopasta. Siinä ei ole nopeusmittarin liitintä...
Helpoin tapa tunnistaa aito nivan laatikko on peräkopasta. Siinä ei ole nopeusmittarin liitintä...
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Meineillään olevan koneenvaihtoprojektin yhteydessä ois tarkotus veivata myös toi '96 5v loota tohon '78 4v Nivaan, mutta kovin tuntuu olevan sekavia nää varmat tiedot eri vehkeiden sopivuuksista.
Tämä sentään tuntuisi sellaselta kompromissittomalta järkiversiolta:
Tämä sentään tuntuisi sellaselta kompromissittomalta järkiversiolta:
En oo nyt tutkinu vielä asiaa niin millanen rojekti toi kopan vaihto on? Onko se 'ihan vaan koppa' jossa on tiiviste ja pultit ja helppo vaihtaa sen enempää purkamatta vai onko siinä (sisäpuolella) jotain hienompaakin tekniikkaa? Yks suttunen kuva lootasta mulla on mut siitä ei nyt oikein ota tolkkua niin että asia selviäisi.Patu925 kirjoitti:Nivan vaidelaatikoissa on erilainen peräkoppa varrattuna takavedon laatikoihin. Eli laatikon koppa vaihtaen nivan vastaavaan niin sitten sattuu kiinnitysosat vastakkain.
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
http://koti.mbnet.fi/t-5/1600_3.pdf kokeile tuosta katsella, jos yhtään valaisee asiaa. Askiremonttihommaan on meidän kylällä oma expertti, en osaa ottaa purkuhommaan enempää kantaa.
Re: Neliloviselle laatikon kannatin Nivaan
Tässä kuva ja tässä toinen tosta Nivan lootan takakannakkeesta. Tarkotus oli ottaa kuva myös takavetolootan vastaavasta mutta se vietiin pois ennenkun kerkesin.
Systeemi on kuitenkin kaikinpuolin erilainen (ainakin vrt 1700i) + lootassa olevat kiinnityspultin reijät on todellakin ihan eri jaolla takaveto/Niva.
Systeemi on kuitenkin kaikinpuolin erilainen (ainakin vrt 1700i) + lootassa olevat kiinnityspultin reijät on todellakin ihan eri jaolla takaveto/Niva.