Halpa virittäminen
Halpa virittäminen
Eli siis jos tänne saisi vinkkejä kotikonstein onnistuvista, lähes ilmaisista virityksistä.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Kaikki ylimääräinen roina pois autosta, renkaisiin lievä ylipaine..se on ilmaista, auton huoltokaan ei ole ilmaista, ellei itsellä pysy työkalut kourassa ja osaa vielä tehdäkkin niillä jotakin, oma työ ei lisää kustannuksia muuten kuin huolto-osat, kaikki muu sitten maksaakin enemmän tai vähemmän. 

Kyllä lähtee..!
Sitä sananmukaista virittämistä ei kannata kuvitella tekevänsä alle 500 eurolla. Tietysti jonkin yksittäisen osan, kuten nokka-akselin voi vaihtaa ja siitä jotain hyötyäkin, kulujen jäädessä johonkin 150e luokkaan jos hiotuttaa nokan ja pukit samalla. Tietysti itse vaihdon tehden. Seuraa osto- ja myyntipalstoja niin saat selville muiden toimenpiteiden kustannukset.
Kanavien kohdistus olisi ilmaista itse tehtynä, sitä kannattaa harkita!
Kanavien kohdistus olisi ilmaista itse tehtynä, sitä kannattaa harkita!
Tässä pari hyvää konstia jotka ei ole ilmasia mutta halpoja ja hyviä konsteja
Tulpan johtojen vaihto ja tulpat kanssa, Pyörijä ja virran jakajan kansi ja katkojan kärjet
uusi ilman putsari , 98 tankkiin ja karstan poistoa, kaasarin putsaus ja säätö
Ja jos virittelyä haluaa lisää niin ilman putsarille vois vetää jonkun putken auton edestä joka tois viileetä ilmaa kaasarille.
Näillä saavutta myös varmasti poltoaineen kulutuksen laskuakin !!
Tulpan johtojen vaihto ja tulpat kanssa, Pyörijä ja virran jakajan kansi ja katkojan kärjet
uusi ilman putsari , 98 tankkiin ja karstan poistoa, kaasarin putsaus ja säätö
Ja jos virittelyä haluaa lisää niin ilman putsarille vois vetää jonkun putken auton edestä joka tois viileetä ilmaa kaasarille.
Näillä saavutta myös varmasti poltoaineen kulutuksen laskuakin !!
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Jep, pelkällä perushuollolla saa ladan koneesta ihan toisenlaisen, varsinkin jos huoltoa ei ole tehty aikoihin. Omani ainakin piristyi tuntuvasti kun on tehty seuraavia:
-vettä loroteltu 2l kaasarin kurkkuun
-sytytyksen ajoitus
-soppaa käännetty reilusti rikkaammalle, oli päässyt tosi laihalle
-katkojan kärkivälin säätö
-tulppien kärkivälin säätö
-pyörijän kohdistus kannen kontaktipintojen kanssa sytytyshetkellä, ennen pyörijä oli monta senttiä ohi kontakteista
Ja tulihan nuo jakoketjun laahaimet & jakoketju vaihdettua, vaihdon jälkeen alko kulkua löytymään
-vettä loroteltu 2l kaasarin kurkkuun
-sytytyksen ajoitus
-soppaa käännetty reilusti rikkaammalle, oli päässyt tosi laihalle
-katkojan kärkivälin säätö
-tulppien kärkivälin säätö
-pyörijän kohdistus kannen kontaktipintojen kanssa sytytyshetkellä, ennen pyörijä oli monta senttiä ohi kontakteista

Ja tulihan nuo jakoketjun laahaimet & jakoketju vaihdettua, vaihdon jälkeen alko kulkua löytymään

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
näillä normaaleilla huolto toimenpiteillä päästään lähelle alkuperäisiä tehoja=Shiguli= kirjoitti:Lähinnä meinasin sitä, kun olen kuullut, että venttiilien välyksien säädöillä, sytkän säädöllä yms. saisi lisää tehoa. Eikös se tavallaan ole ilmaista
ja nehän on riittävät
monasti ne paapan silmäterät ovat karstaisia ja tulpat sekä kärjet viime vuosituhannelta
Ladani viritys oli mielestäni halpa, vaihdettiin 1200seen 1600 kone jossa laskettukansi ja kanteen venttiilin hionnat ja ohjarin kumit sekä 5 lovinen laatikko ja johan alkoi potkua löytyä.
Ainiin vaihdettiinhan me kytkinkin(pelkkä levy).
Rahaa paloi 320e:tä
Ainiin vaihdettiinhan me kytkinkin(pelkkä levy).
Rahaa paloi 320e:tä

Viimeksi muokannut kyntsa, 24.1.2006 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo onkin halpa, monesti suurempi kone tulee halvemmaksi ladassa kuin oikeat viripalikat.kyntsa kirjoitti:Ladani viritys oli mielestäni halpa, vaihdettiin 1200seen 1600 kone jossa laskettukansi vireämpi nokka ja kanteen venttiilin hionnat ja ohjarin kumit sekä 5 lovinen laatikko ja johan alkoi potkua löytyä.
Ainiin vaihdettiinhan me kytkinkin(pelkkä levy).
Rahaa paloi 320e:tä :wink:
Poista autosta kaikki mikä irti lähtee, esim penkit, ovipaneelit, matot, sisäkatto, kaikki roina pois takakontista ja auton sisäpohjassa olevat äänenvaimennusbitumit pois. Kojelaudankin voi hyvällä omatunnolla heivata muualle.
Ota ilmansuodatin pois, leikkaa konepeltiin reikä kaasarin kurkun kohdalle. Tehoa tulee EHKÄ lisää.
EHKÄ saa lisätehoa korvaamalla pakoputki suoralla putkella. Se nyt on ainakin kohtuullisen halpaa huvia, tietysti auto ei enään sitten mene katsastuksesta läpi.
Autoa voi madaltaa leikkaamalla rälläkällä pätkät jousista. Huippunopeus paranee marginaalisesti EHKÄ.
Teippaa kaikki korin raot umpeen teipillä, parantaa aerodynamiikkaa. Poista sivupeilit, radion antenni ja ikkunanpyyhkimet, sittenkin auto laiton.
Puskurit voi ottaa irti, parantaa EHKÄ aerodynamiikkaa. Syntyneet reijät voi myös tukkia teipillä.
Mööö, ton enempää en keksi, kaipa kaasariin voi laittaa jotain isompia suuttimia jos sellasia jostain löytää tai sitten jos osaa, voi porata suuttimia.
Muuta aidosti halpaa en keksi, ellei kotoa löydy tietotaitoa ja laitteita kannen parantamiseen ja parempien pakosarjojen hitsailemiseen, eipä nekään kai paljoa maksa jos hommat osaa.
Mutta tuskin sitten mitään täällä kyselisi...
PS Muuten, onko mahdollista asentaa kaksi Ladan vakiokaasaria yhden sijaan? Siis jos rakentaa custom imusarjan ja rakentaa itse vivuston? En tähän hätään keksi mitään syytä miksei voisi.
Tämä ihan teoreettinen kysymys.
Ota ilmansuodatin pois, leikkaa konepeltiin reikä kaasarin kurkun kohdalle. Tehoa tulee EHKÄ lisää.
EHKÄ saa lisätehoa korvaamalla pakoputki suoralla putkella. Se nyt on ainakin kohtuullisen halpaa huvia, tietysti auto ei enään sitten mene katsastuksesta läpi.
Autoa voi madaltaa leikkaamalla rälläkällä pätkät jousista. Huippunopeus paranee marginaalisesti EHKÄ.
Teippaa kaikki korin raot umpeen teipillä, parantaa aerodynamiikkaa. Poista sivupeilit, radion antenni ja ikkunanpyyhkimet, sittenkin auto laiton.
Puskurit voi ottaa irti, parantaa EHKÄ aerodynamiikkaa. Syntyneet reijät voi myös tukkia teipillä.
Mööö, ton enempää en keksi, kaipa kaasariin voi laittaa jotain isompia suuttimia jos sellasia jostain löytää tai sitten jos osaa, voi porata suuttimia.
Muuta aidosti halpaa en keksi, ellei kotoa löydy tietotaitoa ja laitteita kannen parantamiseen ja parempien pakosarjojen hitsailemiseen, eipä nekään kai paljoa maksa jos hommat osaa.
Mutta tuskin sitten mitään täällä kyselisi...
PS Muuten, onko mahdollista asentaa kaksi Ladan vakiokaasaria yhden sijaan? Siis jos rakentaa custom imusarjan ja rakentaa itse vivuston? En tähän hätään keksi mitään syytä miksei voisi.
Tämä ihan teoreettinen kysymys.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
viritys
tos joku kerto,sori lainaan,kohdista imu,pako sarja ei maksa mitään,ehkä vähän sähköö mut auttaa aina jossakin tapaukses,ei ehkä huomaa tehois mut ei ainakaa vähennä,eli jos porttaat kansia kato et kanavat on kohallaan,pitäs olla pako-puolellel pari millii tai vitu paljo enempää pakosarjarjas kaulusta et ei pääse "pulssi"ehkä väärä sana mut muut virittäjä-velhot voi korjata asian,eli auttaa noin ei virityteys konees