It's alive!

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

It's alive!

Viesti Kirjoittaja micco »

Kompressorilada viimeinkin liikenteessä! Wheeeeee!!!!
Jos nyt jotain negatiivistä on haettava niin ahtimen hihnapyörän väärän mitoituksen takia ahdot vain 0.3 bar/6500 rpm. Toisaalta näillä paineilla 100 hepan penkittäminen ei varmaankaan tuota vaikeuksia.
Kulkua löytyy kumminkin ihan asiallisesti ja nopeusmittaristakin alkaa asteikko loppua.
kuvia:
http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=322

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=323

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=324

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=326

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=327

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=329

http://groups.msn.com/LADA/lada2107komp ... hotoID=330
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Aika pirun hieno projekti! Varmaan vääntääkin ihan mukavasti? Voisi olla korkeammilla ahtopaineilla ja hieman kehittyneemmällä bensansyöttölaitteistolla jo aika tappopeli. Tuo on tosin niin hienosti (vakiokaasarilla?) toteutettu että en tiedä kannattaako moiseen ryhtyä.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Kaasuttimena toimii Weberin DAT32. Vääntöä ei ole mitenkään ihmeellisesti kun ahtoja ei löydy matalilla kierroksilla senkään vertaa kuin ylempänä eikä kaasarin säädötkään ole vielä kohdallaan. Pitääpä potkia sorvariin vauhtia jos vaikka Ikaalisiin saisi tuplaten isomman hihnapyörän :twisted:
Stage 2 koneeseen tuleekin sitten Eatonin seuraksi Turbo Ic:ltä haettu tonnikuussatanen kone Audin männillä, Hayabusan läppärungot, megasquirt ja porsaan kokoinen turbo :twisted: :twisted: :twisted:
Meneekö jo vähän liian pitkälle? :lol:
Avatar
ladaraider
Viestit: 100
Liittynyt: 15.1.2004 11:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja ladaraider »

ohoo, siistin näköisesti rakennettu. vaikka en itse noista putkista ja kaikenmaailman ahtimista tajua hölkäsen pöläystäkään..
Lujaa Lada Laatua

Latagalleria
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Siinä onkin jo asiallisen näkönen laitos. Siisti toteutus.
pravda

Viesti Kirjoittaja pravda »

Tällastako pakettia meinasit ladan pellin alle laittaa?
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

pravda kirjoitti:Tällastako pakettia meinasit ladan pellin alle laittaa?
Juu tai sitten tällaista:
http://www.hilmersson-racing.com/start.asp?show=ea
Laduri
Viestit: 123
Liittynyt: 1.5.2005 15:13

Viesti Kirjoittaja Laduri »

Laita takakonttiin samantapasen merkin ku Kompressor-Mersuissa :)
Keep on truckin'
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Tota, micco. Milloinkos tota sun toteutusta pääsee sit näkemään livenä ? :P Ja onks toi nyt sit viel ihan kilvissäkin ? Ku mua toi remmarin käyttö on kiinostanut enemmän ku itse turbottaminen. Et ois kiva nähdä noi toteutukset vähä paremmin. Jos sit viitit tehä enemmän kuvii.
Tossa muuten omista kuva-arkistoista löysin tollaiset toteutukset: http://www.kontula.net/muut/mummo/Volumex/
(Ei oo minun tekoja) :P
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Sergy kirjoitti:Tota, micco. Milloinkos tota sun toteutusta pääsee sit näkemään livenä ?
tuolla Ikaalisten tapaamisessahan toi auto oli ihmeteltävänä, autossa oli aika erikoinen ääni :?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
jta
Viestit: 4441
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Ääni kyllä oli kunnioitusta herättävä... Ei välttämättä viivalle haluais liikennevaloissa...
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Ääntähän on vielä tulossa 65% lisää :wink:
Dumpin äänelle pitäisi varmaan rakentaa joku vaimennin. Se kun kuulostaa ehkä vähän liian teinithyyninghenkiselle.
glo

Viesti Kirjoittaja glo »

Siihen sulla on ainakin kaks vaihtoehtoo, joko a) laitat dumpin tilalle by-bassin (ei suhauta ilmoille, vaan lykkää takaisin kiertoon ilman) tai laitat siihen dumpin päälle sukkatyyppisen ilmansuodattimen. Helkkari, kun Linda oli telakalla ikaalisten aikaan, olis ollu hieno nähdä toi laite.
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Kompressorilada muutoskatsastettu ja vuosikatsastettu tänään 1.6.2005 kello 09.45. Pientä sanomista tuli pelkääjänpuolen lattialla roikkuvasta valokatkaisimesta ja vähän haperoista jarruletkuista mutta muuten ei ongelmia.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Jokos on isompi pyörä ja paineet ylhäällä?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin