automaalari haussa
Pakkeli vissiin tarttuu pellille paremmin kuin pohjamaalin päälle. Pakkeli pellilliä taas ei estä/hidasta ruostumista. Eli niin kauan kun maalipinta pysyy ehyenä on suoraan pellin päälle laitettu pakkeli parempi. Tilanne vaihtuu, jos maalipintaan tulee naarmu josta pakkeli pääsee imemään kosteutta. Kostuneen pakkelin alla pelti voi ehtiä muhia melko pahan näköiseksi ennen kuin näkyy päällepäin. Jotakin tällaisia eroja tuossa kai on...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.Mualari-Man kirjoitti:? Mitäs kittiä se tommonen on? Polyesterikittiä ja lasikuitukittiä oon käyttäny. (Pilkkua on hyvä hioo)Laabor 1500s kirjoitti: sitte hiilikuitukittiä
Automaali kaupoissa myydään muute semmosta kuplimisen esto spreitä, se on hyvä vetää alle (paikkoihin) jos ei ole varma maalien sopivuudesta....
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No se spray on semmosta läpinäkyvää ainetta, jota ruiskittiin yleensä sprei pohjamaalin päälle. Niillä oli taipumus kuplia. Kupliminenhan johtuu päälle maalattavan maalin tehokkaammasta liuottimesta (yleensä asetoni ja ksyleeni polttavat), mitä pohjalla olevan maalin sideaineet (akryyli, alkydi jne.) kestävät.,_,/ukka kirjoitti: Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.
Paljonko oli se Temadurin ruiskutus viskositeetti, jos muistat? Vedikkö ruiskulla? Meinaa jos et ruiskuttanu, maalissa on ollu sen verta vähän ohennetta, ettei se oikeastaan reagoi mitenkään alla olevan maalin kanssa (yleensä työkonemaalit ovat aika paksua tavaraa).
Mutta kuten sanottu, kaikkee voi sattua paremmissakin piireissä....
Ruiskulla vetelin. Aika tönkkiä se oli sellaisenaan. Viskositeeteistä ei hajuakaan. Sekoitus suhde oli 5+1. Ja jotakin teollisuus tinneriä pistin niin paljo sekaan, että maalin määrä tuplaantui. Sitte tuli hyvin ruiskusta läpi....Mualari-Man kirjoitti:No se spray on semmosta läpinäkyvää ainetta, jota ruiskittiin yleensä sprei pohjamaalin päälle. Niillä oli taipumus kuplia. Kupliminenhan johtuu päälle maalattavan maalin tehokkaammasta liuottimesta (yleensä asetoni ja ksyleeni polttavat), mitä pohjalla olevan maalin sideaineet (akryyli, alkydi jne.) kestävät.,_,/ukka kirjoitti: Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.
Paljonko oli se Temadurin ruiskutus viskositeetti, jos muistat? Vedikkö ruiskulla? Meinaa jos et ruiskuttanu, maalissa on ollu sen verta vähän ohennetta, ettei se oikeastaan reagoi mitenkään alla olevan maalin kanssa (yleensä työkonemaalit ovat aika paksua tavaraa).
Mutta kuten sanottu, kaikkee voi sattua paremmissakin piireissä....
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Re: automaalari haussa
Läpsäytetään tähän miten minä teen.
Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.
Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15
Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Re: automaalari haussa
Vaikuttaa liian helpoltaarsenikki kirjoitti:Läpsäytetään tähän miten minä teen.
Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.
Haluatko suorittaa korvausta vastaan?
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89