automaalari haussa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Pakkeli vissiin tarttuu pellille paremmin kuin pohjamaalin päälle. Pakkeli pellilliä taas ei estä/hidasta ruostumista. Eli niin kauan kun maalipinta pysyy ehyenä on suoraan pellin päälle laitettu pakkeli parempi. Tilanne vaihtuu, jos maalipintaan tulee naarmu josta pakkeli pääsee imemään kosteutta. Kostuneen pakkelin alla pelti voi ehtiä muhia melko pahan näköiseksi ennen kuin näkyy päällepäin. Jotakin tällaisia eroja tuossa kai on...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ahne

Viesti Kirjoittaja ahne »

vesi hiontaa ei kukaan koskaan käyttäkö. pakkeli imee sen veden..
spray pohjamaalit voi myös suhtautua ikävällä tavalla 2k automaaleihin.
Joskus toimii ja joskus ei.
maalannut olen 1,5vuotta työkseni mm moottoripyöriä.
Laabor 1500s

Viesti Kirjoittaja Laabor 1500s »

mä oon tehny noita pohjia niin että ensin hioo pellille, sitte hiilikuitukittiä ja sitte vasta hiontaväri...
spray tosiaan tekee normaalisti tepposen, hiontavärin kans ei yleensä ongelmaa mut ku rupee vetämään pintaa niin se spray rupee kuplimaan pohjalta...
Mualari-Man

Viesti Kirjoittaja Mualari-Man »

Laabor 1500s kirjoitti: sitte hiilikuitukittiä
? Mitäs kittiä se tommonen on? Polyesterikittiä ja lasikuitukittiä oon käyttäny. (Pilkkua on hyvä hioo) :o

Automaali kaupoissa myydään muute semmosta kuplimisen esto spreitä, se on hyvä vetää alle (paikkoihin) jos ei ole varma maalien sopivuudesta....
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mualari-Man kirjoitti:
Laabor 1500s kirjoitti: sitte hiilikuitukittiä
? Mitäs kittiä se tommonen on? Polyesterikittiä ja lasikuitukittiä oon käyttäny. (Pilkkua on hyvä hioo) :o

Automaali kaupoissa myydään muute semmosta kuplimisen esto spreitä, se on hyvä vetää alle (paikkoihin) jos ei ole varma maalien sopivuudesta....
Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Mualari-Man

Viesti Kirjoittaja Mualari-Man »

,_,/ukka kirjoitti: Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.
No se spray on semmosta läpinäkyvää ainetta, jota ruiskittiin yleensä sprei pohjamaalin päälle. Niillä oli taipumus kuplia. Kupliminenhan johtuu päälle maalattavan maalin tehokkaammasta liuottimesta (yleensä asetoni ja ksyleeni polttavat), mitä pohjalla olevan maalin sideaineet (akryyli, alkydi jne.) kestävät.

Paljonko oli se Temadurin ruiskutus viskositeetti, jos muistat? Vedikkö ruiskulla? Meinaa jos et ruiskuttanu, maalissa on ollu sen verta vähän ohennetta, ettei se oikeastaan reagoi mitenkään alla olevan maalin kanssa (yleensä työkonemaalit ovat aika paksua tavaraa).

Mutta kuten sanottu, kaikkee voi sattua paremmissakin piireissä....
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Mualari-Man kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti: Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.
No se spray on semmosta läpinäkyvää ainetta, jota ruiskittiin yleensä sprei pohjamaalin päälle. Niillä oli taipumus kuplia. Kupliminenhan johtuu päälle maalattavan maalin tehokkaammasta liuottimesta (yleensä asetoni ja ksyleeni polttavat), mitä pohjalla olevan maalin sideaineet (akryyli, alkydi jne.) kestävät.

Paljonko oli se Temadurin ruiskutus viskositeetti, jos muistat? Vedikkö ruiskulla? Meinaa jos et ruiskuttanu, maalissa on ollu sen verta vähän ohennetta, ettei se oikeastaan reagoi mitenkään alla olevan maalin kanssa (yleensä työkonemaalit ovat aika paksua tavaraa).

Mutta kuten sanottu, kaikkee voi sattua paremmissakin piireissä....
Ruiskulla vetelin. Aika tönkkiä se oli sellaisenaan. Viskositeeteistä ei hajuakaan. Sekoitus suhde oli 5+1. Ja jotakin teollisuus tinneriä pistin niin paljo sekaan, että maalin määrä tuplaantui. Sitte tuli hyvin ruiskusta läpi....

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
arsenikki
Viestit: 477
Liittynyt: 6.11.2012 6:06
Paikkakunta: Lahti

Re: automaalari haussa

Viesti Kirjoittaja arsenikki »

Läpsäytetään tähän miten minä teen.

Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.
MINI Cooper S Caprio -06
Lada 2101 -86 (Projekti)
Audi A4 -08
Micra 1.3 -00
FAT Rambler -15

Taito määrää sen, mitä kykenee tekemään. Motivaatio ratkaisee, mitä tekee.
Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: automaalari haussa

Viesti Kirjoittaja Rh- »

arsenikki kirjoitti:Läpsäytetään tähän miten minä teen.

Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.
Vaikuttaa liian helpolta :lol:

Haluatko suorittaa korvausta vastaan? :D
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Vastaa Viestiin