Eurosamaraan lohkari?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
saarako

Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja saarako »

Kuinka helppo homma on toteuttaa Eurosamaraan (-98 jos jotain väliä) lohkari? Alkaa nämä pakkaset ottaa sen verta päähän, kun ainalämmin Larppa ei oikeen ehdi kunnolla lämmetä työmatka-ajossa... :|

Tekeekö joku pääkaupunkiseudulla asennuksia? Mitä suurin piirtein kustantaa? Samalla vois toteuttaa talvisuojat eturitilään.
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lohkolämmitin asennetan siihen puolapaketin alla olevaan pakkastulppaan. Asennukseen tarvitset vasaran, lyöntituurnan, hiomapaperia ja 10mm kiintoavaimen. Puolapaketti pois ja pakkastulppa lyöntituurnala irti (ei haittaa vaikka tippuisi sinne lohkoon), hiomapaperilla reiän puhdistus, lämmitin paikalle ja kiristys. Johto sitten maskiin haluamallesi kohtaa. Asennusaika noin 1,5h ja vastus löytyy jokaiseta defan lämittimiä myyvästä liikeestä.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Itse olen laittanut nipun sanomalehtiä peittämään sitä edessä olevaa jäähdytintä. Näin ajoviiman jäähdyttävä vaikutus hieman pienenee, ja moottori lämpiää nopeammin. Ei tarvii koko jäähdytintä sentään peittää, koska pitää jättää pelivaraa.

Pitää muistaa ottaa ne lehdet pois sitten taas kun menee lähelle nolla astetta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
saarako

Re: Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja saarako »

pressa kirjoitti:Lohkolämmitin asennetan siihen puolapaketin alla olevaan pakkastulppaan. Asennukseen tarvitset vasaran, lyöntituurnan, hiomapaperia ja 10mm kiintoavaimen. Puolapaketti pois ja pakkastulppa lyöntituurnala irti (ei haittaa vaikka tippuisi sinne lohkoon), hiomapaperilla reiän puhdistus, lämmitin paikalle ja kiristys. Johto sitten maskiin haluamallesi kohtaa. Asennusaika noin 1,5h ja vastus löytyy jokaiseta defan lämittimiä myyvästä liikeestä.
Okei! Sit mietitään, et missäs tämä asennus tehdään kun rakas Zigulini ei aamulla käynnistynytkään kylmänä... Ainaskin akkuostoksille tässä pitänee näköjään ensin lähteä, jos meinaa saada autoa pihalta edes liikkeelle. Perc.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Akut yleensä ainakin itseltäni hajoavat juuri talvella. Niitäkin täytyy joskus uusia. Toisaalta eivät ole kaikkein kalleimpia tarvikkeita.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Vanha akku saa melkoisesti puhtia, ollen uuden akun veroinen, kun irrottaa sen ja vie sisälle vaikka 12 tunniksi. Sen jälkeen pitäisi startata iloisesti.

Venäjältä saa Orenburgilaista lämmityslaitteen kennoa joka tuottaa paremmin lämpöä. Kenno on tehty jonkinlaisesta messingistä. Itselläni on tuollainen.

Viimeksi katsastuksessa mulla oli noita sanomalehtiä jäähdyttimen edessä. Katsastusmies selitti kohteliaasti ettei Samarassa sellaisia tarvita. On sen verran lämmin auto. Enpä viitsinyt alkaa väittelemään asiasta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
saarako

Re: Eurosamaraan lohkari?

Viesti Kirjoittaja saarako »

Jouska kirjoitti:Moi,

Vanha akku saa melkoisesti puhtia, ollen uuden akun veroinen, kun irrottaa sen ja vie sisälle vaikka 12 tunniksi. Sen jälkeen pitäisi startata iloisesti.

Venäjältä saa Orenburgilaista lämmityslaitteen kennoa joka tuottaa paremmin lämpöä. Kenno on tehty jonkinlaisesta messingistä. Itselläni on tuollainen.

Viimeksi katsastuksessa mulla oli noita sanomalehtiä jäähdyttimen edessä. Katsastusmies selitti kohteliaasti ettei Samarassa sellaisia tarvita. On sen verran lämmin auto. Enpä viitsinyt alkaa väittelemään asiasta.
Mitähän semmonen kenno maksaa? Auto pärähti hyvin ponnekkaasti käyntiin, kun vaihdettiin vaan uusi akku. :) On se hieno vehje.

Asennettiin pahvinpala tuonne lämppärin eteen, mutta nyt se pitääkin taas ottaa pois, kun kelit lämpeni... Vielä pitää tosiaan kehittää joku pikakiinnitettävä versio siihen; jos nämä kovemmat pakkaset nyt vielä palaavat. Sen lohkarin kun ensin vaan saisi, niin tuskin mitään erikoisempia kikkailuja tosin sitten edes tarttisi.
Vastaa Viestiin