Axteekin kytkennät?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Axteekin kytkennät?

Viesti Kirjoittaja Mara »

Hankinpa tollasen -95:sen, jota oli "vähän patentoitu",
eli kaasarina oli Weberi ja kaikki letkut ja muut käikäleet oli raksittu irti.
Tosin varmaan yks vaihtolavallinen kaikennäköstä venttiiliä, aktiivihiilipyttyä, kattia, yms. tuli mukana ostaessa.
Eli tilanne on siis se, että pitäisi saada tarpeelliset alipaine- yms. letkut kytketyksi oikein, että sais ton laitteen leimatuksi..
Sähköissähän ei ole mitään ongelmaa, mutta niitä letkuja kun menee ihan portaattomasti edestakasin, letkulähtöjäkin on aikas paljon. :?

Siis: Mitä uskaltaa jättää pois/ tulpata ja mitä ehdottomasti tarvitaan Katsastuskepoiseen toimivuuteen??

Itellä kun ei Axteekista juurikaan kokemusta tai letkukarttaa ole.. :(
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jonkinlainen kaavio löytyy vieläkin Lada Infosta http://www.ladakerho.fi/info/muut/moottorit.htm#005

mitään ei kannata jättää pois, koska systeemi haavoittuu vakavasti jo yhdestäkin väärästä kytkennästä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mitään en tiedä, mutta onnea vaan Maralle asteekin kanssa! :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

Melkoinen tapaus siis. No tuon ryypyn alipaine pöntön ja siihen menevät letkut voi ainakin jättää pois, eivät vaikuta käyntiin ( omien kokemusten perusteella). Eli siis semmonen musta pönttö jossa kaksi letkulähtöä, on joko rintapellissä tahi etulokkarissa kiinni. Toinen letku menee ilmanputsarille ja toinen kaasariin. Itsellä ei ole tuota ollut ikinä kiinni ja hyvin rokkaa. No, oma harkintaa saa tietysti käyttää, että jättääkö sen pois vai ei..

Ps. Onko Weber myytävänä? :wink:
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Kimmo86 kirjoitti: Ps. Onko Weber myytävänä? :wink:
Valitettavasti ei oo myynnissä,
tulee seuraavaan uhriin kiinni lähiaikoina.. :wink:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Eikö Weberii saa niin hyviin säätöihin ettei tarviis vaihtaa atsteekkiin(?) tms. vai kuinka :roll:


Eipä taida saaha, tai vaikka just rimaa hipoen jollain poppakonstilla meniskin päästöistä läpi, ei sillä yleisillä teillä toimeen tulis..
Silleen säädettynä varmaan Axteekkikin olis toimivampi..! :lol:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mara kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti:Eikö Weberii saa niin hyviin säätöihin ettei tarviis vaihtaa atsteekkiin(?) tms. vai kuinka :roll:


Eipä taida saaha, tai vaikka just rimaa hipoen jollain poppakonstilla meniskin päästöistä läpi, ei sillä yleisillä teillä toimeen tulis..
Silleen säädettynä varmaan Axteekkikin olis toimivampi..! :lol:
Tyhjäkäynnillä saa perus ozon-kaasarin taipumaan atstek-vaatimuksiin kun vääntelee nupikoista sopivasti, mutta kierroksilla ei mitään toivoa...käynti on tosin sellaista, että kun lyöt valot päälle niin pyörii jotain 500 kierrosta :wink:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Älkää nyt hyvät ystävät niitä axteekkejä hommatko... En vieläkään ymmärrä, miksi pitää kaivaa verta nenästä ja ostaa axteekki kun muitakin on runsaasti tarjolla... :shock:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
BA3 kirjoitti:Älkää nyt hyvät ystävät niitä axteekkejä hommatko... En vieläkään ymmärrä, miksi pitää kaivaa verta nenästä ja ostaa axteekki kun muitakin on runsaasti tarjolla... :shock:

Itsehän en mitään tiedä, mutta joitakin saattaa kiinnostaa, mitä muita vaihtoehtoja olisi kuin axteekki tai ruisku...
vanhemmat kaasutin vehkeet ilman axtec saastejärjestelmää! mutta tietysti sen ikäset autot alkaa olemaa jo koriltaan ja muuten aika huonoja, axtec Ladoja löytää paljon huippusiistejä yksilöitä, mutta moni kakku päältä kaunis. Tietämättömyyttäään moni ensi-ladan ostaja saattaa päätyä axteciin ja sitä kautta voi se olla ko henkilön viimeinen Lada. Mutta kyllä ne kaikki muut on parempia. Kannattais ostaa vaikka ruisku-samara!! :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

BA3 kirjoitti:Älkää nyt hyvät ystävät niitä axteekkejä hommatko... En vieläkään ymmärrä, miksi pitää kaivaa verta nenästä ja ostaa axteekki kun muitakin on runsaasti tarjolla... :shock:
No tätä laitettahan EI ostettu sen takia, että se on uudehko ja siisti joka tavalla, vaan tekniikan ja oheiskrääsänsä takia..
Todennäkösesti kaikki lähialueelta olevat tietää sen sinivalkosen "tuning"
Ladan tummilla laseilla.. :wink:
Se oli vaan hyväksyttävä, et tää on Axteekki.
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Axteekin kytkennät?

Viesti Kirjoittaja Mara »

Noniin!! Kauan se kestikin, erinäisten teknisten ongelmien ja muiden projektien takia, mutta nyt on axteekki vihdoin saatu taas käymään! :)
Yllättäen vaikuttaisi siltä, että neulaventtiili jumii kaasarissa kun tyhjäkäynti seilailee n.700-1100 rpm välillä.
Mistä sinne kohokammioon näkee, että tulviiko se vai ei, kun kohotkin kuulemma näkee jostain? :shock:
Olikos siihen mitään hyvää keinoa ehkäistä neulan jumiminen muuten kuin uusilla osilla?

Kierrokset myös jää välillä huutamaan johonkin 1500-2000 välille, varmaan automaattiryypyn vipuset. Ei paha. (?)
Myös lambda-anturi menee vaihtoon kun se helisee selvästi, kun sitä ravistelee.
Varmaan murtunut sisukset irti. Silti CE-valo ei siitä syty, outoa. :shock:

Mutta ne alipaineletkut edelleen, ne on nyt kytketty parhaan taidon mukaan kuten tossa Jussin linkittämässä kuvassa, mutta kuvasta aktiivihiilisäiliö puuttuu kokonaan ja imusarjan ja kaasarin lähdöt on siinä niin suuntaa-antavat, että arvoin letkujen sijainnit vaan jotenkin.. :oops:

Ja nyt: Joku, joka osaisi vaikka sanallisesti tai SELKEÄLLÄ kaaviolla esittää niiden viheliäisten letkujen oikeat lähdöt, reitit ja T-haarat, olisin enemmän kuin kiitollinen! RTJN & muut axteekkivelhot :?: Loistakaa, kiitos :!: :D
2102 16V ex.
2103 -75
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Axteekin kytkennät?

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Soittele 041-4541455, Kun on hetki aikaa niin katotaan mitä saadaan aikaan. :D
Lada rules
Avatar
lada combi
Viestit: 433
Liittynyt: 25.4.2006 9:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Axteekin kytkennät?

Viesti Kirjoittaja lada combi »

Tässä kuvia (kolme) letkustoista... :)

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =656&pos=0
Avatar
pressa
Viestit: 10496
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Axteekin kytkennät?

Viesti Kirjoittaja pressa »

hienoa että joku on ostanut 2 euroa maksavan korjausrompun missä on nuo axtec kaaviotkin (mitä aina kaikki kysyy)

onko kerhon myymä korjausromppu liian kallis??
Vastaa Viestiin