Aiheuttaa näköjään pähkäilyä oviruuvien irroitus takaveto Ladoissa.Itse olen toiminut seuraavalla tavalla ja aina on ruuvit irronneet myös 33 vuoden ruostumisen jälkeenkin.
1.Ota hyvälaatuinen PH3 ruuvarinkärki 8mm kuusiokannalla, eli samanlainen kuin näissä halpis iskumeisseleissä, mutta lujempi.
2.Aseta se ruuvinkantaan ja laita 8mm hyvälaatuinen lenkkiavain ruuvarinkärjen ympärille.
3.Sulje ovi lähes kiinni jolloin ovi painaa ruuvarinkärjen tiukasti ruuvinkantaa vasten.
4.Ovea painamalla ja lenkkiavaimesta vääntämällä pitäisi ruuvin aueta.
Ja vielä kerran:Älä edes yritä huonoilla työkaluilla.
Oven irroituksen peruskurssi
- Toveri Sladimir
Oven irroituksen peruskurssi
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Kalusto: Octavia RS -12, Cadillac Fleetwood -81, Samara -86 (projekti). Delta-Auto vs. Maailma.
-
Siihen ruuvin kantaan kun laittaa vielä sitä karkeaa venttiilinhionta tahnaa niin on sellainen ote että oksat pois. Se tahna estää työkalun lipeämisen ja puree tosi tiukasti kiinni.
Tarjolla myös timanttijauhetta sisältävää tavaraa mutta sitä ei jo hintansa puolesta ole kaikilla, tätä venttiilinhionta tahnaa löytyy huomattavasti useammalta.
Tarjolla myös timanttijauhetta sisältävää tavaraa mutta sitä ei jo hintansa puolesta ole kaikilla, tätä venttiilinhionta tahnaa löytyy huomattavasti useammalta.
Re: Oven irroituksen peruskurssi
Tuo olikin hyvä niksi, itse olin jo valmiina kirjottamaan että ilman iskumeisseliä ei kannata yrittääkään, mutta näköjään kannattaa.Toveri Sladimir kirjoitti:Aiheuttaa näköjään pähkäilyä oviruuvien irroitus takaveto Ladoissa.Itse olen toiminut seuraavalla tavalla ja aina on ruuvit irronneet myös 33 vuoden ruostumisen jälkeenkin.
1.Ota hyvälaatuinen PH3 ruuvarinkärki 8mm kuusiokannalla, eli samanlainen kuin näissä halpis iskumeisseleissä, mutta lujempi.
2.Aseta se ruuvinkantaan ja laita 8mm hyvälaatuinen lenkkiavain ruuvarinkärjen ympärille.
3.Sulje ovi lähes kiinni jolloin ovi painaa ruuvarinkärjen tiukasti ruuvinkantaa vasten.
4.Ovea painamalla ja lenkkiavaimesta vääntämällä pitäisi ruuvin aueta.
Ja vielä kerran:Älä edes yritä huonoilla työkaluilla.
Ja tämä on taas näitä kokemuksen rintaäänellä kerrottuja asioita jotka pitää ihan oikeasti laittaa muistiin. Erittäin hyödyllisen kuuloinen tekniikka.Pöhö-Andrei kirjoitti:Siihen ruuvin kantaan kun laittaa vielä sitä karkeaa venttiilinhionta tahnaa niin on sellainen ote että oksat pois. Se tahna estää työkalun lipeämisen ja puree tosi tiukasti kiinni.
- liukastelija