Solex kaasuttimen alipaineliitännät?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
jartsa

Solex kaasuttimen alipaineliitännät?

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Värkkäsin tänään paikalleen uuden kaasarin, joka on Solex made in russia, tyyppi 21053-1107010-20. Laurini on -87 2107 1300s. Pelaa hienosti, mutta jäi mietityttää alipaineliitännät joita on kolme yhdellä sivulla päällekkäin. Mihinkähän ne on tarkoitettu. Laitoin vähä niinku summassa ylimpään: virranjakaja, alimpaan: imusarjaan, keskimmäisen tulppasin tukkoon. Liekköhän menny lähellekkään oikein??? Onkohan seosruuvi noiden alipainehässäköiden alla? Oli nimittäin tehdas asetuksissa 12,5 kierrosta auki, ja siinä se kyllä pelaa. :roll:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10209
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tämä onkin ihan uusi modifikaatio. lähinnä taitaapi olla 1,5-1,6 koneisiin sillä 21051-1107010 kaasarit on noihin pienempiin, mutta eipä kai se haittaa. kaasari taitanee kuitenkin olla ihan käsiryypyllä? onkohan toi muuten 21217 malliin tarkoitettu kaasutin, silloin siinä saattaapi olla yksi lähtö virranjakajalle ja yksi egr-venttiilille, yksi voi olla vaikka varalla, joillekin lisälaitteille kuitenkin. eli 2107:ssa voi vetästä yhden jakajalle ja kaksi tukkia, kuten myös tukkia tuon imusarjan alipainereijän. 87 mallissahan ei pitäisi kai olla alipainemittariakaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jartsa

Viesti Kirjoittaja jartsa »

Joo kaasari on käsiryypyllä ja mekaanisesti aukeavalla toisiokurkulla. Vaihtoin jakajalle menevän alipaineletkun alimpaan liitäntään, ei sanottavaa muutosta käyntiin.
Vastaa Viestiin