Lada jakeluautona, tyhjäkäynnissä ongelmia..

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
ladadii-ladadaa

Lada jakeluautona, tyhjäkäynnissä ongelmia..

Viesti Kirjoittaja ladadii-ladadaa »

Olen ajellut pari kuukautta sitten ostamallani Lada 110 HB:lla vm.2002 ja tyhjäkäynti varsinkin kylmänä on ollut takkuista. Auto tuppaa sammahtelemaan vähän liian usein, jos ei kaasulla pidä kierroksia korkealla esim. liikennevaloihin saavuttaessa. Usein olen joutunut uudelleen starttauksen yhteydessä hieman pintakaasulla houkuttelemaan autoa käyntiin ja se ilmeisesti saattaa vielä pahentaa tilannetta?

Jaan sanomalehteä autolla ja toistuvat käynnistykset/sammutukset ovat varmaankin osasyyllisiä tyhjäkäynnin ongelmiin, koska usein pidemmillä matkoilla ainakin tähän asti auto on toiminut moitteetta.

Onko kyseessä jonkinlainen kaasuttimen/ruiskujärjestelmän säätöongelma, joka vaatii merkkihuollossa käyttämistä vai johtuuko ongelmat vain tästä hieman epätavallisesta ajokäyttäytymisestä kun jaan sanomalehtiä autolla. Voinko omilla toimillani ajossa jotenkin helpottaa näitä ongelmia vai eiko Lada vain sovellu jakotyöhön?

Otan kiitollisena neuvontaa vastaan!!
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Ensimmäinen arvaus: alkava vika jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa (väittää moottorin olevan lämpimämpi kuin onkaan).

Auton ja sen moottorin pitäisi sinällään sopia hommaan erinomaisesti.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

1700i:ssä lämpötila-anturi ei ole syylärissä, vaan ylävesiletkun juuressa koneen oikealla puolella.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
stt1

Viesti Kirjoittaja stt1 »

110 HB... Onko kyseessä 8V vai 16V-malli?

Tarkista nämä:

Tyhjäkäyntimoottorin toiminta (putsaus voi auttaa), tyhjäkäyntimoottorin ja kaasuläppäkotelon välissä oleva O-rengas sekä kaasuläpän asentoanturi.

Jos joku näistä on hajalla tai O-rengas puuttuu, niin kuvaamiasi ongelmia on.

- Saku
ladadii-ladadaa

Viesti Kirjoittaja ladadii-ladadaa »

stt1 kirjoitti:110 HB... Onko kyseessä 8V vai 16V-malli?

- Saku
Se on 8V-malli.
(Kiitoksia jo tulleista neuvoista!)
ladadii-ladadaa

Viesti Kirjoittaja ladadii-ladadaa »

Sdelano v SSSR kirjoitti:
Ensimmäinen arvaus: alkava vika jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa (väittää moottorin olevan lämpimämpi kuin onkaan).

SvS
Anturin vaihto taitaa olla aika edullinen toimenpide ensihätään.
Mistä kohtaa minä löydän sen jäädytysnesteen lämpötila-anturin?
Onko homma vaikea aloittelevalle autonkorjaajalle?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Anturi löytyy koneen oikealta puolelta. Mikäli sitä ei näy, eli on se muovinen ilmanputsari, niin putsarin kokonaan poistamalla se näkyy vesiletkussa. Sen kyllä huomaa kun järjellä katselee.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Anturi on sylinterinkannen ja termostaatin välissä. Siis ikäänkuin kuljettajan puolella moottoria. Siihen menee kaksijohtiminen liitin suoraan ylhäältäpäin.

Katso esimerkiksi kuvasta

http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=279_27593#pic

, jossa varaosanro 2112-3851010

Anturin vaatima työkalu on 19-millinen tai 3/4-tuumainen. Kiristysmomentti 20 Nm.

Jäähdytinnestettä ei tarvitse poistaa, eikä sitä käytännössä tule vaihtohommassa uloskaan.

Työ on suhteellisen helppo.

Anturin kuva yms on sivulla.

http://www.pe-ltd.com/Downloads/coolant_temp.pdf

Osan saanee joka autovaraosaliikkeestä, GM-osanro 12146312.

Tietoni perustuvat kokemukseen ruisku-Samarasta, joten täydelliseen takuuseen asiasta en voi mennä.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!

Anturi on sylinterinkannen ja termostaatin välissä. Siis ikäänkuin kuljettajan puolella moottoria. Siihen menee kaksijohtiminen liitin suoraan ylhäältäpäin.
Eikä ole kuin pelkääjän puolella. Ainakin jos ohjaus on vasemmalla puolella. Tänään nimittäin sitä katselin kun termaria vaihdoin omaani.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Vasemmalla vaiko äärivasemmalla, kas siinäpä pulma!

Asia selviää katsomalla acat.autodealer.ru:n kuvaa.

Äärivasemmallahan se.

naprava naturel -terveisin

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2700
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Juu onhan se. Minä taasen puhuin aivan eri mallista eli 1700i. Mistä tämä jäänytkin mieleen???
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Privet!

Ladassa menee joskus puolet sekaisin, eritoten kun - muistaakseni näin - osassa neuvostoaikaisista varaosa- ja ohjekirjoista ei ollut olemassa esimerkiksi oikean- ja vasemmanpuoleista vetoakselia taikka muuta osaa.

Oli vain vasen ja äärivasen vetoakseli.

Nyttemmin asia lienee jo toisin, mutta kyllä ainakin meille Petroskoin puoluekoulun käyneille on vielä totuttelemista.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
KSE 1995
Viestit: 984
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Lada jakeluautona, tyhjäkäynnissä ongelmia..

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Minullakin oli vikaa tyhjäkäynnissä. Tarvitsi kaasua jotta auto lähti käyntiin eikä tyhjäkäynti pysynyt "päällä" moottorijarrutuksen jälkeen. Tosi pirullista esim. kun joutui pysähtymään risteykseen.

Vika poistui, kun tyhjäkäynnin säätömoottori (meniköhän termi oikein?) vaihdettiin. Nyt on tyhjäkäynti tallella.
Vastaa Viestiin