Lada jakeluautona, tyhjäkäynnissä ongelmia..
Lada jakeluautona, tyhjäkäynnissä ongelmia..
Olen ajellut pari kuukautta sitten ostamallani Lada 110 HB:lla vm.2002 ja tyhjäkäynti varsinkin kylmänä on ollut takkuista. Auto tuppaa sammahtelemaan vähän liian usein, jos ei kaasulla pidä kierroksia korkealla esim. liikennevaloihin saavuttaessa. Usein olen joutunut uudelleen starttauksen yhteydessä hieman pintakaasulla houkuttelemaan autoa käyntiin ja se ilmeisesti saattaa vielä pahentaa tilannetta?
Jaan sanomalehteä autolla ja toistuvat käynnistykset/sammutukset ovat varmaankin osasyyllisiä tyhjäkäynnin ongelmiin, koska usein pidemmillä matkoilla ainakin tähän asti auto on toiminut moitteetta.
Onko kyseessä jonkinlainen kaasuttimen/ruiskujärjestelmän säätöongelma, joka vaatii merkkihuollossa käyttämistä vai johtuuko ongelmat vain tästä hieman epätavallisesta ajokäyttäytymisestä kun jaan sanomalehtiä autolla. Voinko omilla toimillani ajossa jotenkin helpottaa näitä ongelmia vai eiko Lada vain sovellu jakotyöhön?
Otan kiitollisena neuvontaa vastaan!!
Jaan sanomalehteä autolla ja toistuvat käynnistykset/sammutukset ovat varmaankin osasyyllisiä tyhjäkäynnin ongelmiin, koska usein pidemmillä matkoilla ainakin tähän asti auto on toiminut moitteetta.
Onko kyseessä jonkinlainen kaasuttimen/ruiskujärjestelmän säätöongelma, joka vaatii merkkihuollossa käyttämistä vai johtuuko ongelmat vain tästä hieman epätavallisesta ajokäyttäytymisestä kun jaan sanomalehtiä autolla. Voinko omilla toimillani ajossa jotenkin helpottaa näitä ongelmia vai eiko Lada vain sovellu jakotyöhön?
Otan kiitollisena neuvontaa vastaan!!
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Anturin vaihto taitaa olla aika edullinen toimenpide ensihätään.Sdelano v SSSR kirjoitti:
Ensimmäinen arvaus: alkava vika jäähdytysnesteen lämpötila-anturissa (väittää moottorin olevan lämpimämpi kuin onkaan).
SvS
Mistä kohtaa minä löydän sen jäädytysnesteen lämpötila-anturin?
Onko homma vaikea aloittelevalle autonkorjaajalle?
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Terve!
Anturi on sylinterinkannen ja termostaatin välissä. Siis ikäänkuin kuljettajan puolella moottoria. Siihen menee kaksijohtiminen liitin suoraan ylhäältäpäin.
Katso esimerkiksi kuvasta
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=279_27593#pic
, jossa varaosanro 2112-3851010
Anturin vaatima työkalu on 19-millinen tai 3/4-tuumainen. Kiristysmomentti 20 Nm.
Jäähdytinnestettä ei tarvitse poistaa, eikä sitä käytännössä tule vaihtohommassa uloskaan.
Työ on suhteellisen helppo.
Anturin kuva yms on sivulla.
http://www.pe-ltd.com/Downloads/coolant_temp.pdf
Osan saanee joka autovaraosaliikkeestä, GM-osanro 12146312.
Tietoni perustuvat kokemukseen ruisku-Samarasta, joten täydelliseen takuuseen asiasta en voi mennä.
menestystä
SvS
Anturi on sylinterinkannen ja termostaatin välissä. Siis ikäänkuin kuljettajan puolella moottoria. Siihen menee kaksijohtiminen liitin suoraan ylhäältäpäin.
Katso esimerkiksi kuvasta
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=279_27593#pic
, jossa varaosanro 2112-3851010
Anturin vaatima työkalu on 19-millinen tai 3/4-tuumainen. Kiristysmomentti 20 Nm.
Jäähdytinnestettä ei tarvitse poistaa, eikä sitä käytännössä tule vaihtohommassa uloskaan.
Työ on suhteellisen helppo.
Anturin kuva yms on sivulla.
http://www.pe-ltd.com/Downloads/coolant_temp.pdf
Osan saanee joka autovaraosaliikkeestä, GM-osanro 12146312.
Tietoni perustuvat kokemukseen ruisku-Samarasta, joten täydelliseen takuuseen asiasta en voi mennä.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Eikä ole kuin pelkääjän puolella. Ainakin jos ohjaus on vasemmalla puolella. Tänään nimittäin sitä katselin kun termaria vaihdoin omaani.Sdelano v SSSR kirjoitti:Terve!
Anturi on sylinterinkannen ja termostaatin välissä. Siis ikäänkuin kuljettajan puolella moottoria. Siihen menee kaksijohtiminen liitin suoraan ylhäältäpäin.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Privet!
Ladassa menee joskus puolet sekaisin, eritoten kun - muistaakseni näin - osassa neuvostoaikaisista varaosa- ja ohjekirjoista ei ollut olemassa esimerkiksi oikean- ja vasemmanpuoleista vetoakselia taikka muuta osaa.
Oli vain vasen ja äärivasen vetoakseli.
Nyttemmin asia lienee jo toisin, mutta kyllä ainakin meille Petroskoin puoluekoulun käyneille on vielä totuttelemista.
SvS
Ladassa menee joskus puolet sekaisin, eritoten kun - muistaakseni näin - osassa neuvostoaikaisista varaosa- ja ohjekirjoista ei ollut olemassa esimerkiksi oikean- ja vasemmanpuoleista vetoakselia taikka muuta osaa.
Oli vain vasen ja äärivasen vetoakseli.
Nyttemmin asia lienee jo toisin, mutta kyllä ainakin meille Petroskoin puoluekoulun käyneille on vielä totuttelemista.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada jakeluautona, tyhjäkäynnissä ongelmia..
Minullakin oli vikaa tyhjäkäynnissä. Tarvitsi kaasua jotta auto lähti käyntiin eikä tyhjäkäynti pysynyt "päällä" moottorijarrutuksen jälkeen. Tosi pirullista esim. kun joutui pysähtymään risteykseen.
Vika poistui, kun tyhjäkäynnin säätömoottori (meniköhän termi oikein?) vaihdettiin. Nyt on tyhjäkäynti tallella.
Vika poistui, kun tyhjäkäynnin säätömoottori (meniköhän termi oikein?) vaihdettiin. Nyt on tyhjäkäynti tallella.