Sivu 1/2

austin allegron pulttijako ja muuta

Lähetetty: 29.5.2008 23:37
Kirjoittaja 4stroke
kysyn nyt täältä jos joku tietäis. googlettamalla en löytänyt mitään. olis tommonen kun vaan tietäis mitä sille tekisin.

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 30.5.2008 9:46
Kirjoittaja IL02
luullakseni 4*4 1/2' , mutta en ota mitaan vastuuta jos se ei olekaan.

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 30.5.2008 18:57
Kirjoittaja Jaska HKI
4stroke kirjoitti:kysyn nyt täältä jos joku tietäis. googlettamalla en löytänyt mitään. olis tommonen kun vaan tietäis mitä sille tekisin.
Minulla on "säätöarvot" kirjassa säätöarvoja ko. merkille.Vastaan mielelläni,jos on niistä jotain kysyttävää.Onko kone 1,1.....1,3....1,5...vai isolohko 1,75l.Autossa kaasunestejousitus kuten Minissä.

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 10:47
Kirjoittaja IL02
Loysin googlettamalla vahvistusta uskomukselleni...




Reliant robins, kittens and foxes are 4x4" (101.6mm) pcd the same as:

Austin Mini
Austin Minor
Austin A35
Chevrolet Monza
Chevrolet Vega
Ginetta G12
Ginetta G4
Hillman Husky
Hillman Imp
MG Midget
Rover Austin Metro (NOT ROVER 100!!)
Sunbeam Stiletto
Vauxhall Firenza
Vauxhall Victor
Vauxhall Magnum
Vauxhall Viva

Scimitar GTEs, GTCs, and coupes are all 4 x 4.5" (114.3mm) the same as:

Austin Allegro
Austin 1300
Austin Cambridge
Austin 1800 1975 - 1978
Austin 2200 1975 - 1976
Austin Austin Farina Range
Austin Princess
Daewoo Matiz
Datsun 1600
Datsun 2000
Honda Prelude from 1992
Honda Legend to 1990
Honda Civic V-Tec 1997
Honda Accord from 1992
Hyundai Accent
Hyundai Pony
Hyundai Sonata
Hyundai Lantra
Hyundai Excel
Hyundai Atos
Hyundai Coupe
Kia Clarus
Mitsubishi Space Runner
Mitsubishi Space Wagon
Mitsubishi Galant
Mitsubishi Lancer 1991
Mitsubishi Colt 1991
Mitsubishi Carisma 1.8 16v
Nissan Prairie
Nissan Bluebird
Nissan Primera
Nissan 200SX 1994
Rover 600
Rover 800
Subaru Justy 1995
Suzuki Alto
Suzuki Sedan
SuzukiSwift
Volvo T4
Volvo S40
Volvo V40


and last but not least the ss1 is 4 x 100mm, this is a rather popular size.

BMW MINI
BMW 2002
BMW 1600
BMW 3 Series (E30)
Daewoo Espero
Daewoo Nubira
Daewoo Lanus
Daewoo Nexia
Daihatsu Gran Move
Daihatsu Sirion
Daihatsu Charade
Daihatsu Applause
Honda CRX
Honda Concerto
Honda Prelude to 1991
Honda Accord to 1991
Honda S800
Honda S600
Honda Civic
Kia Sephia
Kia Mentor
Kia Concord
Kia Shuma
Mazda 121 to 1995
Mazda MX5
Mazda 323
Mazda MX3
Mazda Demio
Mitsubishi Carisma
Mitsubishi Colt 1992 onwards
Mitsubishi Lancer 1992 onwards
Nissan 100NX
Nissan Almera
Nissan Micra
Nissan Sunny
Proton All
Renault Espace
Renault R21
Renault R19
Renault Laguna
Renault Clio
Renault Megane
Rover 400
Rover 200
Rover 45
Rover 25
Seat Ibiza
Seat Inca
Seat Toleda
Seat Arosa
Seat Cordoba
Skoda Felicia
Skoda Favorit
Skoda Forman
Skoda Pick-up
Subaru Justy to 1995
Subaru Vivio
Suzuki Baleno
Toyota Yaris
Toyota Starlet
Toyota Paseo
Toyota Corolla
Toyota MR2 to 1990
Vauxhall Corsa
Vauxhall Chevetta
Vauxhall Victor FE
Vauxhall Nova
Vauxhall Calibra
Vauxhall Cavalier
Vauxhall Agila
Vauxhall Astra Mk3
Vauxhall Vectra
Vauxhall Astra Mk2
Volkswagen Polo
Volkswagen Vento
Volkswagen Passat to 1996
Volkswagen Jetta
Volkswagen Lupo
Volkswagen Golf
Volkswagen Corrado
Volvo 360
Volvo 440
Volvo 460
Volvo 480
Volvo 340

obviously you still need to sort out ofsets and widths.

HTH

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 11:40
Kirjoittaja Nonnis
Sanokaas äkkiseltään vielä lavamossen pulttijako ja missä autoissa on sama?

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 11:56
Kirjoittaja IL02
Pikaisella googlettamisella se vaikuttaisi olevan 5*4.5' joka on sama kun aika monessa jenkkiautossa.

Lähetetty: 31.5.2008 16:14
Kirjoittaja Jusu
Ja kerrottakoon vielä että sama 5x4,5" on myös hiacessa jos ja kun siihen lavamosseen pitäisi jostain mahdollisesti pakettiauton C-renkaita löytää. :idea:

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 17:39
Kirjoittaja Nonnis
Ahaa, kiitos Jusu tiedosta! :)

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 21:38
Kirjoittaja 4stroke
kiitos kiitos. elikkä 114,3:han tuo näytti olevan. en kyllä olisi ikänä arvannut. mitsun vanteet löytyy nurkista tuolla jaolla vois vielä sovitella alle. mutta jos tuosta jotain joskus tuleepi niin tietää mitä jakoa alupuolelta rupee haeskelemaan. jousitus on tosiaan joku nestesysteemi ja aika luhistuneen näköinen aika tontissa auto on. kone 1.3 superi. aika munattoman oloinen auto mutta en viitti kyllä paalatakaan kun on ajokuntoinen ja ollut samassa suvussa vuodesta -78 elikkä uudesta lähtien.

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 22:38
Kirjoittaja jta
Taisi myös vanhemmissa 323 mazdoissakin olla tuo 114,3 jako jos en ihan vallan väärin muista.

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 31.5.2008 22:48
Kirjoittaja khonkonen
Ei ollu allegron jakoa mut on tuolla jotaki jakoja.... --> http://koti.mbnet.fi/~skote/jaot/A-C.html

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 1.6.2008 9:11
Kirjoittaja Jaska HKI
Austin Allegro 1,275l

-57hv,5250r/min
-9,4kpm 3000/r/min

-Renkaat 145 SR 13,paine e/t 1,8/2,1
-huippunopeus 137km/h,kiihtyvyys 0-100km/h 19s

-kulutus seka-ajo 8,5l/100km.oktaaniluku 97

-puristussuhde 8,8:1
-ventiilivälys imu 0,3mm kylmänä
-ventiilivälys pako 0,3mm kylmänä
-puristuspaine 12,3 bar
-öljynpaine 4,6 bar
-termostaatti avautuu 82 astetta
-kiilahihnan koko 9,5X813mm,painauma 13mm,10kg

Kaasutin :
SU HS 4
-joutokäynnin CO-pitoisuus 1,5-2,0%
-joutokäynti 850r/min
-nopea joutokäynti 1300r/min
-polttonestepumpun paine 0,28bar

Sytytysjärjestelmä-kärjellinen
-virranjakaja Lucas
-katkojan kärkiväli 0,4mm
-kosketuskulma 45-56 astetta (se astekulma jolloin puola varautuu ennen sytytystä)
-kondensaattori 0,18-0,25 mfd (tavallinen arvo lähes kaikissa vastaavan ikäisissä autoissa)

Sytytyksen säätö ennen Ylä Kuolo Kohtaa (YKK),ilman alipainesäädintä letku tukittuna
-perusennakko moottorin seistessä 8 astetta
-perusennakko stroboskoopilla 13 asteta/1000r/min
Keskipakosäätö 4-8 astetta/1600r/min
-ilman alipainetta 11-15 astetta/2800r/min
-ilman perussäätöä 18-22 astetta/5000r/min
Alipainesäätö ennakkoa
Kampiakselin asteina 16 astetta
alkaa 68 mbar
päättyy 608 mbar
Sytytystulppa Champion N9Y
-tulpan kärkiväli 0,65mm

Moottoriöljy 4,8 litraa
Jäähdytysjärjestelmä 4 litraa

Kiristystiukkuuksia:
Sylinterinkansi 6,9kpm
Runkolaakerit 8,5kpm
Kiertokangen laakerit 5,0kpm
Vauhtipyörän laakerit 15,6kpm
Sytytystulppa 2,5-3,5kpm
Pyöränpultti 6,3kpm

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 1.6.2008 22:04
Kirjoittaja 4stroke
jaskalle suuri kiitos. kopsaan noi tiedot paperille, myöhempää mahdollista käyttöä ajatellen. alkaa jo muuten silmä tottumaan tohon, muutaman viikon pihalla seisomisen jälkeen :D

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 2.6.2008 14:10
Kirjoittaja Jaska HKI
4stroke kirjoitti:jaskalle suuri kiitos. kopsaan noi tiedot paperille, myöhempää mahdollista käyttöä ajatellen. alkaa jo muuten silmä tottumaan tohon, muutaman viikon pihalla seisomisen jälkeen :D
....Kiitos,Tietokortissa myös mainitaan että Allegro on kovin herkkä ruostumaan (kori ja alustan kantavat rakenteet).
Pyöränripustus:
Usein tavataan kuluneita olkaniveliä,ruostevaurioituneita jousielementtejä (allekirjoittaneella on seikkaperäinen ohjeistus ko. jousituksen hoitoon kuvien kera autan jos apua tarvii.Ainut ongelma on osien saatavuus,sillä huolto käsittää rikkoutuneiden osien vaihtoa) ja niiden putkia sekä puskureita (joustotyyny joka ottaa iskun vastaan jousituksen pohjatessa)

Käyttölaitteet:
-kuluneet vetonivelet,vaihteistovauriot,melko vaikeat häiriöt sähköjärjestelmissä (Lucas laturit ja startit??)

Jarrut:
-pätasaisesti ottavat ja laahaavat jarrut

Ohjaus:
-kuluneet ohjausnivelet

Re: austin allegron pulttijako?

Lähetetty: 2.6.2008 15:18
Kirjoittaja Jaska HKI
Täällä ne Englannin pojat väsää kulkupelejään http://www.austin-rover.co.uk