minkäsortin ristikoita olette nivean kardaaniin laittaneet?
vaihdoin tänään invaan takajortaanin ristikon ja tammer-dieselin kirjanen ja motonetti näytti nivaan vastaavaa ristikkoa kun takapotkussa, ei käynyt alkuunkaan ,takapotkussa kiinityksen halk. oli n.24mm niveassa kumminkin 28mm?? taas meni soveltamiseksi , 17M taunuksen ristikon (28*72) laitoin ja sopi hienosti ,en muuten löytänny koko nivasta kirjojen mainitsemaa ristikkoa...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Mä en o ku 2 joutunu vaihtaan ja ne muistaakseni taisin ostaa Bilhelvetistä.
Seuraavat ristikot haen Farmilaitteesta, siellä on montaa eri kokoo ja ennenkaikkee sieltä löytyy rasvanipallisia ristikoita. Traktoritarvikkeitahan ne tosin on että tiiä sitten sen kestävyyden laita mut kokeilen silti jos tulee tarve vaihtaa.
Jouduin tuohon omaani pari vuotta sitten vaihtamaan molempiin putkiin ristikot... ja juuri tuo sama ongelma astui esiin, kirjojen mukaan takapotkussa pitäis olla sama ristikko,mutta ei vaan ole. Lahden siltaselta sanoivat että tilaamalla venäjältä tulee tai sitten ei... ja hintakin muistaakseni olisi ollut suhteellisen korkea,verrattuna nivan normaali osien hintaan... Hain sitten traktori-liikkeestä jonkun minkä lienee traktorin ristikot ja hyvin ovat pelittäneet Tosin niva vain talvi-ajossa joten ei ristikoille niin kauhiasti noita kilsoja ole vaihdon jälkeen kertynyt.
Täältähän löyty tuttua juttua. Mullekin tuolla merkkiliikkeessä sanottiin, että Nivassa on joko samanlaiset ristikot kuin takavedossa, tai sitten se isompi. No koska takavedossa on tuo 24 mm:n laakerikupilla oleva ristikko, ja mulla oli laakerikupit 28 mm, niin tilattiin iso, siinähän kuppikoko on kyllä oikea, mutta ristikon runko osa oli paaaaljon isompi... jäi sitte ottamatta se, tilasin kaverin kautta venäjältä 10€ kappale, ja paketin päällä luki tarrassa NIVA mitat oli 28mm ja ~71mm
onko siis tuo pienempi ristikkoinen yliesempi? mulla käsissä nyt 2-paria jortaaneita ,1pari oli autossa ostaessa vm. 88 ja toinen on pöhön naapurista löytämä... molemmat isoilla ristikoilla ,ainakaan tammer-dieselin luettelo ei tuntenut tuota suurempaa mallia...
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
Ei mitään tietoa, ainakaan mulla, mutta merkkiliikkeen iso ristikko oli kyllä kovin erilainen kun mitä idästä tuli, eli mulla nyt olevat on 28mm kupilla ja ristikon "halkaisia" on ~71mm ja ulkopuolinen lukitus, kun vastaavat mitat merkkiliikkeen ristikossa 28mm ~78mm ja sisäpuolinen lukitus.
Itselläni kanssa isot ristikot ja löytyy varaosaliikkeistä kun mittojen mukaan etsii, omissa mitat 28mm ja 72mm sisäpuolinen lukitus. Toimii ihan hyvin kun laittaa alkuperäiset lukkosokat ulkopuolelle, niin saa vielä joskus purettuakin ne.