VAZ-21073 - 1996 - 1,7i - Käyttis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

VAZ-21073 - 1996 - 1,7i - Käyttis

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

No menköön nyt vaikka tähän osioon, oma autohan tuo on ja vieläpä takavetoinen.

Mutta asiaan. Tyytyväinen olen ollut hankintaan eli vastinetta sijoitukselle on jo tullut tässä tämän muutaman viikon kuluessa ihan mukavasti. Synnyinmaata on käyty vilauttamassa jne. kilometrejä on jo takana. 1.Latuska tuo on perheessämme, pitää välillä tutustua toiseksiparhaaseen siirtymälaitteeseen noiden ranskalaisten C merkkisten ohella.

Tässä on nyt jonkinkerran ihmetellyt seuraavanlaista, kun lämmityslaite pukkaa kyllä lämmintä, mutta puhallus on suulakkeista nopeammallakin puhaltimen nopeudella vain kuolevan sian henkäys, eli ilman kulku jotenkin nyt on rajoitettua. Vipstaakelit on aseteltu seuraavasti, ylin "lämmin" täysillä, keskimmäinen "raitis" täysillä ja alin viisattuna tuulilasille, nopeus täysillä, silti kovasti laimeaa on ilman virtaus. Luulisi noiden puhaltavan enemmänkin ilmaa suulakkeista kuin tuo. Voisiko jokin läppä olla lähes kiinni? Vai olenko vipusten säädöissä hakoteillä? Kyllä lasit huurteesta kirkastuu kun vain ajaa, mutta ihmetyttää tuo ilman määrä. Luulisi tuon ajan konstruktioiden olevan melko suoraviivaisia, ei ilmanvaihtojärjestelmän kotelon kovin sokkeloinen yms. En vielä ole enempää tutkinut kun nytkin pakkasta -26C. Se tuulilasin allaoleva kouru on moskasta tyhjä, mutta en tiedä sitten itse ilmanvaihtokotelon yms. tilanteesta. Katsotaan kevväämmällä jos ei tule heti jotakin hyvää vinkkiä tai ehdotusta.

Juha
Viimeksi muokannut Zapsky, 17.7.2015 12:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Syy: Otsikko päivitetty vastaamaan alueen ohjeistusta, t: ylläpito
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2040
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2107 1,7i 1996 käyttis

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Tuulilasille saa juurikin maksimipuhalluksen kun kaikki kolme vipua on täysin oikealle käännetty. Onko jalkatilaluukku kiinni, sieltä karkaa kaikki ilma jos se on auki. Samalla kannattaa kurkistaa kojelaudan alle ja katsoa ettei ole edelliset omistajat räpeltänyt ilmaputkia irti jolloin ilma karkaa myös jalkatilaan.
Ajansaatossa kennon päälle kerääntyy lehtiä mikä ei ainakaan helpota tilannetta, niitä vaan ei saa pois muuta kuin puhallin ja kenno irrottamalla.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Avatar
voimasika
Lada kerhon jäsen
Viestit: 251
Liittynyt: 21.10.2014 9:15
Paikkakunta: Töysä

Re: 2107 1,7i 1996 käyttis

Viesti Kirjoittaja voimasika »

Omassa kans saman asia huomasin ja ihmettelin kun ei saa sivu laseille tulemaan kunnolla ilmaa, tuulilasille kyllä mutta ei sivu suulakkeista. Jalkatilan luukku on kiinni. Pärjää tuo kanssa mutta kauan kestää että saa sivuikkunoista huurut pois.
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2040
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2107 1,7i 1996 käyttis

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Ensin kannattaa katsoa, onko tuulilasi/sivusuulakkeen läppiä liikuttava vaijeri paikallaan. Sijaitsee jossain ryyppyvivun lähistöllä. Miten sen ruiskussa selittää, kun ei ryypyn vipua ole :D
Jos vaijeri on paikallaan niin voi olla, että lämmityslaitteen kotelossa olevat läpät on rikki. Näin minulla oli ja joutui pellistä tekemään proteesiin.
Muistaakseni pystyy jalkatilaräppänän kautta sormilla tunnustelemaan onko siellä irtonaisia vipuja.
Kuva
kuvassa sivuikkunalle ilmaa ohjaava läppä.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Näilläeväillämennään
Viestit: 163
Liittynyt: 9.12.2014 7:58
Paikkakunta: Itäinen Pohjoinen

Re: 2107 1,7i 1996 käyttis

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

No mihinkähän mun edellinen lähetetty viesti hävisi? Taisi mennä kuin sputnikki ulisten avaruuteen. No kuitenkin kyselin alaluukun kiinnipitolaitteista jotta minkähänlaiset? Tuo alaluukku kuitenkin on raollaan kuin vanhanpiian pane..ton tavara. Eikä pysy tiukasti kiinni, en ole kuitenkaan huomannut suurempaa vaikutusta vaikka tuota pitäisi manuaalisesti kiinni. Niin näillä seutuvilla on nyt vaan niin lähekkäin nuo kaksi pimeää aikaa, että taskulampunkin valo valaisee vasta seuraavana päivänä jos hyvin käy, ettei ole vielä nähnyt eikä tarjennut lähemmin tutustua tuon lämmityslaitteen ominaisuuksiin. Kyllä tuolla tosiaan pärjää jos ei sada vaakaa alijäätynyttä vettä eli normiolosuhteissa kyllä. Mutta kuitenkin veli venäläinen on suihkinut pitkin aurinkokuntaa ja on muutenkin tavarish eli odotin kyllä ääneen nähden puhallustehoakin. No onneksi vappu on tulossa - ja nyt on hieman jo Russian Vodka koneessa joten ymmärrystä pyydän. Pitääpä noita Flainman:n luukkuja tutkia kun ehtii ja tarkenee.

Juha
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
Avatar
voimasika
Lada kerhon jäsen
Viestit: 251
Liittynyt: 21.10.2014 9:15
Paikkakunta: Töysä

Re: 2107 1,7i 1996 käyttis

Viesti Kirjoittaja voimasika »

No joo kyllähän se vika sitten mulla kans löytyy sieltä läpistä, joku irtonainen vipu siltä luukusta näky kun sinne yritin katsoa, onko isokin homma, pitääkö purkaa käteen koko systeemi? Jokatapauksessa taitaa saada odottaa kevääseen :D
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Avatar
Flaiman
Moderaattori
Viestit: 2040
Liittynyt: 14.8.2006 19:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2107 1,7i 1996 käyttis

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Pitää tosiaan purkaa ensin keskikonsoli ja sitten puhallin pois tieltä. Täällä jossain (UKK) oli hyvät ohjeetkin tuohon hommaan.
Sitten kun on purettu niin säätää nuo ikkunoille menevät läpät niin, että aukeaa ja sulkeutuu samaa tahtia. Kuvassa nro2. näkyy hammastus.
Kuva
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Vastaa Viestiin