VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: 1200L 1980 entisöinti
Joo. Nyt vain otettava itseään persiistä ja niskasta kiinni ja vietävä homma kunnialla loppuun...minä en ikinä olisi noin pitkälle edes päässyt.
Re: 1200L 1980 entisöinti
Joo kyllä tämä pusketaan loppuun asti kun on leikkiin ryhdytty. Nyt on kaikki ovet maalattu eli hyvin etenee. Ne takaovet pitää kyllä korjailla, ulos kun vei kirkkaaseen valoon niin paljastui että virheitä on pohjissa aika lailla. Saatan olla aika perfektionisti mutta pitää tehdä silleen ettei itselle sairasta silmään.
Laitampa vähän viiveellä muutaman kuvan.
Tässä näkyy ovien koesovitusta hitsailuiden jälkeen. Kuskin ovi on varaosaovi, ja sen ikkunankarmia piti pienellä pullotunkilla hieman muotoilla että istuu kauniisti.
Ja tässä taas sitä tuskaista ovien pakkelointia....
Lopulta alkaa tulla valmista pintaa. Tässä eilen maalatut etuovet. Lievee appelsiinia meinasi tulla kaikesta huolimatta. Tallissa oli aika lämminta ja suht nopea
kovetin käytössä, epäilen niitä pääsyyllisiksi. No vesihionta ja myllytys niin pitäisi kelvata. Nämä etuovet vielä tarkistushioin, vedin ylimääräisen pohjamaalin ja taas hioin,
näyttää että virheitä ei pohjista enää paista kuten niissä takaovissa.
Eilen myös kävi auto ekaa kertaa pariin vuoteen ulkoilmassa. Siivosin tallin ja puhaltelin myös korista pölyt pois. Mahdollisesti tänään alan
vetämään koriin pintamaalia.
Laitampa vähän viiveellä muutaman kuvan.
Tässä näkyy ovien koesovitusta hitsailuiden jälkeen. Kuskin ovi on varaosaovi, ja sen ikkunankarmia piti pienellä pullotunkilla hieman muotoilla että istuu kauniisti.
Ja tässä taas sitä tuskaista ovien pakkelointia....
Lopulta alkaa tulla valmista pintaa. Tässä eilen maalatut etuovet. Lievee appelsiinia meinasi tulla kaikesta huolimatta. Tallissa oli aika lämminta ja suht nopea
kovetin käytössä, epäilen niitä pääsyyllisiksi. No vesihionta ja myllytys niin pitäisi kelvata. Nämä etuovet vielä tarkistushioin, vedin ylimääräisen pohjamaalin ja taas hioin,
näyttää että virheitä ei pohjista enää paista kuten niissä takaovissa.
Eilen myös kävi auto ekaa kertaa pariin vuoteen ulkoilmassa. Siivosin tallin ja puhaltelin myös korista pölyt pois. Mahdollisesti tänään alan
vetämään koriin pintamaalia.
Re: 1200L 1980 entisöinti
Nostan hattua.. Hieno homma..
Re: 1200L 1980 entisöinti
No nyt se on maalattu!
Eilen illalla meni myöhään mutta kori ja ovet on nyt maalattu. Konepelti ja takaluukku vielä aloittamatta pohjienkin osalta.
Maalaus onnistui hyvin, pintaroskaa on hieman mutta valumilta ja isommilta appelsiineilta vältyttiin nyt kun nostin ruiskutuspainetta ja ohinsen maalin
hieman "yli". Seuraava operaatio on siis vesihionta eli nuo roskat pois. Sitten tarpeen mukaan joko uusi paikkamaalaus tai myllytys.
Tässä fotograaffeja.
Oli muuten illalla hyvä fiilis kun tämä tietynlainen rajapyykki nyt saavuttiin.
Voipi olla että en malta tänä iltana olla ruuvaamatta jotain kalikkaa jo autoon kiinni.
Eilen illalla meni myöhään mutta kori ja ovet on nyt maalattu. Konepelti ja takaluukku vielä aloittamatta pohjienkin osalta.
Maalaus onnistui hyvin, pintaroskaa on hieman mutta valumilta ja isommilta appelsiineilta vältyttiin nyt kun nostin ruiskutuspainetta ja ohinsen maalin
hieman "yli". Seuraava operaatio on siis vesihionta eli nuo roskat pois. Sitten tarpeen mukaan joko uusi paikkamaalaus tai myllytys.
Tässä fotograaffeja.
Oli muuten illalla hyvä fiilis kun tämä tietynlainen rajapyykki nyt saavuttiin.
Voipi olla että en malta tänä iltana olla ruuvaamatta jotain kalikkaa jo autoon kiinni.
Re: 1200L 1980 entisöinti
Tuosta tulee upea. Veikkaan että jopa parempi kuin tehtaalta lähtiessä. Pidä aloitettu taso loppuun asti.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: 1200L 1980 entisöinti
Upeaa jälkeä taas kerran! En malta odottaa, että näen "tehdasuuden" konehuoneen.
Re: VAZ-21013-1980-1200L entisöintiprojekti
Piiiiiitkästä aikaa jotain innostusta projektin parissa. Muutamia päiviä sitten korjailin syylärin. Yhdestä kohdasta löytyi pieni reikä. Lasikuulapuhalsin puhtaaksi, ja juotosnesteen kanssa
pienellä kaasupolttimella tinasin umpeen. Vielä on koeponnistamatta onnistuiko korjaus.
Lisäksi olen tuota maalipintaa käynyt läpi ehkä liiankin kriittisesti. Lopputulos, lähes joka paikka on vesihiottu 600 paperilla mataksi. Kattoon ruiskutin hiontavärin, se peilasi paikkapaikoin häiritsevästi.
Lähiaikoina siis toivottavasti uudestaan maalit pintaan, tällä kertaa toivottavasti siten että menee omasta laadunvalvonnasta läpi.
PS: Ylläpito, tämän voi siirtää takavetoihin. Miten vanha kuva-arkisto, pitääkö kopioida kuvat vanhasta galleriasto jonnekkin ja linkitellä uudestaan?
pienellä kaasupolttimella tinasin umpeen. Vielä on koeponnistamatta onnistuiko korjaus.
Lisäksi olen tuota maalipintaa käynyt läpi ehkä liiankin kriittisesti. Lopputulos, lähes joka paikka on vesihiottu 600 paperilla mataksi. Kattoon ruiskutin hiontavärin, se peilasi paikkapaikoin häiritsevästi.
Lähiaikoina siis toivottavasti uudestaan maalit pintaan, tällä kertaa toivottavasti siten että menee omasta laadunvalvonnasta läpi.
PS: Ylläpito, tämän voi siirtää takavetoihin. Miten vanha kuva-arkisto, pitääkö kopioida kuvat vanhasta galleriasto jonnekkin ja linkitellä uudestaan?
Re: VAZ-21013-1980-1200L entisöintiprojekti
Voisin kirjoittaa pitkän avautumisen gallerian poistosta mutta totean vain että, kun yksi ei pidä vanhasta galleriasta niin se poistetaan kokonaan. Uuteen galleriaan ei sitten enää pääse kukavaan kuvia laittamaan ja se taisikin olla tuon vanhan gallerian huono puoli, kun ei ennakko sensuuria ylläpito saanut tehdä...
Re: VAZ-21013-1980-1200L entisöintiprojekti
Siirretty, ei ole mitää päätöstä ole siitä tehty että oisi joku korvaava, mutta varmin ratkaisu on kai käyttää jotain ulkopuolista palvelua, kuten noista suosituimmista pilvipalveluista muutamia mainitakseni google drive, microsoftin onedrive, dropbox, onhan noita vaikka miten paljon tai noita photobucketteja yms vastaavia.JPM kirjoitti:PS: Ylläpito, tämän voi siirtää takavetoihin. Miten vanha kuva-arkisto, pitääkö kopioida kuvat vanhasta galleriasto jonnekkin ja linkitellä uudestaan?
Mutta muut galleriakeskustelun jatkot jäsenosiolla, menee sen verta offtopiciksi.
Paavo & Lada 1200L
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L entisöintiprojekti
Kertakaikkiaan upeaa työnjälkeä mielenkiinnolla lopputulosta odottaen!
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Kiitoksia taas kannustavista sanoista.
Sen verran on edistystä tapahtunut että pohjaan sain asennettua polttoaineputken ja jarruputket paikoilleen. Vähän mietitytti että mitä teen pohjan kanssa, mutta
lopulta ajattelin vetää massat. Eli Tectylin ML pohjusteeksi ja sen päälle Bodysafe alustamassa. Ei pitäisi päästä lahoamaan jos kesällä kuivilla keleillä ajellaan jatkossa.
Tänä iltana jos hyvin käy olisi ajatus irrottaa kori kääntötelineestä ja laskea pukkien varaan lattialle. Pääsee asentelemaan ovet jne paikoilleen.
Toivottavasti siitä saisi taas lisäintoa.
Sen verran on edistystä tapahtunut että pohjaan sain asennettua polttoaineputken ja jarruputket paikoilleen. Vähän mietitytti että mitä teen pohjan kanssa, mutta
lopulta ajattelin vetää massat. Eli Tectylin ML pohjusteeksi ja sen päälle Bodysafe alustamassa. Ei pitäisi päästä lahoamaan jos kesällä kuivilla keleillä ajellaan jatkossa.
Tänä iltana jos hyvin käy olisi ajatus irrottaa kori kääntötelineestä ja laskea pukkien varaan lattialle. Pääsee asentelemaan ovet jne paikoilleen.
Toivottavasti siitä saisi taas lisäintoa.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Hienoa että homma Jatkuu.
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Oho, minulta mennyt ohi tuo vuosimalli. Muistelin, että tämä olisi niitä viimeisimpiä nappiksia muovipeileillä. Mutta mukava kuulla että edistyy.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Hieno homma että edistyy... Kesäksi ajoon...?
Re: VAZ-21013 - 1980 - 1200L - Entisöintiprojekti
Joo virallinen tavoite on saada auto Wapuksi 2015 valmiiksi ja Oulun mobilistien kulkueeseen mukaan.