En tutkinut vanhaa niveltä sen tarkemmin vielä, mutta pikavilkaisulla lopullisen hajoamisen syy näytti olleen sen renkaan hajoaminen joka pitää kuulat paikoillaan.
Mennään 2009 ja tästä alkaa Kommunisteisk kutsuminen jos väittää että lada pelaa normaalisti.Jaska HKI kirjoitti:Kyllä v...ttaa.Jos tuo moottorihäiriövalo aina palaa kun moottori saavuttaa käyntilämpötilansa niin miten minä tähän kinneriin leiman saan?Jos akunkengän irroittais niin se resetoituu,mutta OBD dataa ei kerry tarpeeksi ja leimaa ei saa...no onhan tässä vajaa 4kk pähkäillä.Ajattelin käynnistää jäähdytyspuhaltimen koneen ollessa kylmä jos CE valo syttyy ei vikailmoitus ole todellinen.Tänään oli Hesarissa myynnissä 2003 mallin 110 18tkm,kaksilla renkailla joista talvirenkaat iskemättömät,juuri leimattu.Hintapyyntö 3200€.Kyllä ymmärrän Deltan myyjien nihkeyden myydä Ladaa.Kuka näitä vanhanaikaisia pa....koja kaipaa.Vaikka Delta kuittaa viidessä vuodessa huolto ja korjauskustannuksina 1/3 auton ostohinnasta niin menetetty asiakas kävelee toiseen kauppaan ja lopullisesti palaamatta koskaan.Lada 110 sopii paksulompsaisille neokommunisteille,autoinsinööreille,autonasentajille ja elämäntapafiilisteijöille mutta tavallisen tallaajan käyttöautoksi ei siitä ole.
Lada 112 HB 16V 2003 67,6TKM
Olen huomannut että tällä foorumilla ei kanata kertoa että (esimerkiksi omani) satakymppi on toimiva auto. Itse olen vasta alle kaksisataa tuhatta itse tuolla ajanut ja kokonaisajomäärä on jonkin verran yli kaksisataatuhatta. Onhan tuohon jarrupaloja, -kenkiä, -sylintereitä ja -letkuja vaihdettu, eli kymmene vuoden aikana neljätoistavuotta vanhaan autoon on jarruja pitänyt kunnostaa kulumisenkin takia. Vetopuolella on kytkinlevy sekä vetonivelensuojakumeja mennyt useita ja pari vetoniveltä (yksi hajosi kun tietoisesti ajoin sen tuhat kilometriä rikkinäöisellä kumilla). Anturipuolella on kaasuläpän asentotunnistin ja tyhjäkäynnin säätömoottori vaihdettu sekä ilmamassa-anturi. Vesipuolella on sitten termostaatti ja lohkolämmittimen vastus vaihdettu sekä nesteet.t tulppu kirjoitti:Minusta on edelleen väärin kaikkia joilla on Hyvä Lada väittää Kommunisteiks ja Valehtelijoiksi...
Alkuun, kun olin ostanut lada satakympin, niin kotimatkalla ( siis olin ostanut uuden satakympin vm. 2006 ) huomasin, että ravistaa 74 km/h vauhdissa. Sen jälkeen takaisin ja asentaja sanoi " se johtui tiestä". Kristus, että 67 ravistaa autoja matkalla s: joelta ilmajoelle! Mutta se siitä. Olin lada-uskovainen niinkuin kaikki muutkin. Salasin osittain kaikki vastoinkäymiset, mitä sen jälkeen tapahtui. Vuoden kierto pahensi asiaa: ensin tyhjäkäynti vei autoa 60kmh tunnissa ja sitten korjauksen jälkeen katosi tyhjäkäynti kokoknaan. Eikä tämä jäänyt tähän.
Viiden vuoden taistelun jälkeen päätyin myydä sen. Jos jotain saisi.
Korjasin hieman kirjoituksiani myynnin edistämiseksi. ( tai aika paljon, totuuden muutin ruusuillatannssimiseksi ) Siis tällä foorumilla. Ei vaan auttanut. Venäläiset tarjosivat 700 euroa.
ladan osto ja omistaminen vaatii aika paljon kommunistista ajatteleua. Se katosi minulta, kun kokeilin sitä " Saksan mossea".
En ole omistanut kuin Rakennustyöläisten liiton jäsenkortin, sehän oli aikoinaan SKP johtoinen.t tulppu kirjoitti:Yksi kysymys Samarai .. Oletko koskaan omistanut. SKPJäsenkorttia.. Minä en ole omistanut.... Huumoritajuttomuus on henkilökohtainen piirre. Ei poliittinen. Kokoomuslaiset varsinaisia hyymori miehiä.
Sama vika meikäläisen 110:ssä. Käy ja kukkuu yhä edelleen, vaikka mittarissa on 320 000 km ja rapiat. Ylimääräinen vika tosin tuli eilen kun olimme vaimon kanssa menossa Raskasta Joulua-konserttiin ja ajoin auton parkkihalliin. Halliin ajaessa avasin kuljettajan puoleisen ikkunan ottaakseni parkkilipun. Huomasin, että ikkuna aukesi 2/3-osaa. Sain lipun kuitenkin otettua ja ajettua auton halliin. Ikkuna ei tosin suostunut menemään kiinni. Ei sähkömoottorin avustuksella eikä käsin avustamalla. Kiireessä sain keploteltua ikkunaa kiinni noin 1/3-osaan.pressa kirjoitti: Olen huomannut että tällä foorumilla ei kanata kertoa että (esimerkiksi omani) satakymppi on toimiva auto. Itse olen vasta alle kaksisataa tuhatta itse tuolla ajanut ja kokonaisajomäärä on jonkin verran yli kaksisataatuhatta...