..elippä sellainen armeijan käytössä oleva itä maastokuorma-auto !! Oisko kellään tiedossa mistä moisen vois ostaa JÄRKIHINTAAN!!! Niitä näkyy kyllä olevan myynnissäkin jokunen mutta kun vanhoista armeijan jämistä huudetaan vielä yli 2000e ni ei oo mielestäni sen arvoinen?? Vai onko?? Ei tarttis olla edes rekisteröity tai mitään,kunhan olis ehjä ja toimiva paketti...onks tietoo yms..asiaan liittyvää infoo? Kaikki tieto ko.kuorppurista kiinnostaa! Omaa kerhoa yms. Swidu ku oli lipsahtanu otsikkoon väärä nimi
Viimeksi muokannut nomercy2, 11.1.2005 8:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No halvimmalla varmaan saa armeijan huutokaupasta. Vaikea nyt sanoa mikä tuollaiselle on järkihinta, leluksihan tuollainen yleensä ostetaan. Ei varmaan kukaan käyttöautoksi kuitenkaan moista hanki. Siis mitä on valmis harrastuksestaan maksamaan ja minkä arvoiseksi tuollaisen itse arvostaa.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:se on Ural 375D, eläköön se pieniero
Onko tuo muuten sama auto kuin Zil? Siis sellainen 6x6 maastokuorma-auto Zil?
Ural on astetta isompi, mutta hyvin läheinen sukulainen ZIL maastokuorma-autolle. Laitetaampa pieni historiikki:
UralAZ tehdas sai alkunsa sota-aikaan kun ZIS (nyk. ZIL) kuormuri tuotanto siirrettiin lähemmäksi uraalia, jotta saatiin turvattua tuotanto sodan aikana. Silloin tehdas teki ZIS malleja UralZIS merkillä. 60-luvun alussa tehtaasta tuli Ural-tehdas ja mallit muuttuivat enemmän omanlaisiksi. ZIL tekniikka kuitenkin säilyi. Ural-375 mallissa olikin ensimmäistä kertaa kuorma-autossa käytössä bensa V8 kone, joka oli ZIL:in uraalia varten valmistama ZIL-375. Zilillä oli omaa tuotanto varten vasta valmisteilla litraa pienempi bensa V8 ZIL-130 4x2 (1962) ja ZIL-131 6x6 (1967) kuormureita varten. Myöskin GAZ oli vasta tuomassa tuotantoon V8 bensamoottoria vielä pienempiin GAZ-53 4x2 (1964) ja GAZ-66 4x4 (1963) malleja varten. Suuremmissa MAZ ja KrAZ kuormureissa käytettiin isompia JaMZ diesel moottoreita. Myöhemmin myös Ural-375 sai rinnalleen diesel version KamAZ ja/tai JaMZ moottorilla, eli vuonna 1977 malli Ural-4320.
Aikanaan 1960 kun Ural-375 tuli maailmaan oli muita maastokuorma-autoja pienemmät GAZ-63 eli GAZ-51 perusteinen sivuventtiili rivikuutosella, kuten myös ZIL-157 vähän isommalla sivuventtiili kuutosella. ZIL-157:han pysyi vielä pitkään tuotannossa lähes tuollaisenaan (perustuen jo pitkälle 1950 luvulle asti) ja noita on armeijan vanhojakin saatavilla. Uralin V8 hirmua isompana oli KrAZ-214 JaMZ kaksitahtisella dieselillä joka vasta myöhemmin vaihtui uudempaan nelitahtiseen ja malliksi tuli tämä armeijasta tuttu KrAZ-255B.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
..huh no tulipa tietoa,mutta mutta,missäs hinnoissa ne sit pyörii markkinoilla,mikäli käsitin ni toi 2000e on romutettavan Uralin hinta ? Eli toimivat maksaa tuplasti?? Ei sitten taida olla köyhällä harrastajalla varaa moiseen leikkikaluun...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
nomercy2 kirjoitti:..huh no tulipa tietoa,mutta mutta,missäs hinnoissa ne sit pyörii markkinoilla,mikäli käsitin ni toi 2000e on romutettavan Uralin hinta ? Eli toimivat maksaa tuplasti?? Ei sitten taida olla köyhällä harrastajalla varaa moiseen leikkikaluun...
Eiku jos myyt uralin rautaromuna, niin hintaa pitäisi irrota jotain 2000Euron kieppeille. Sillä ei oo väliä onko se toimiva vai ei.
Jossakin täällä oli joskus viestiketju noista armeijan huutokaupoista. Siellä hinnat jäi niin alas, että jos paikalla on ollut yksikään romukauppias niin on varmasti ostanut kaikki raskaammat ajoneuvot.
mmmnjuu,saatais Geeglosta guuglesta,jotain löytyäkkin mut ku ON LAISKA ni ajattelin et jos joku tietäis suoralta kädeltä (kumma slougani?) jonkun n.1000e tai alle Uralin ni ei tarttis säätää niin woihan wanha wihtahousu...no pitää kai sit koittaa omin päin löytää joku jostain jotenkin joltisenkin joutuisasti.. nyt pitää varmaan lopettaa
nomercy2 kirjoitti:mmmnjuu,saatais Geeglosta guuglesta,jotain löytyäkkin mut ku ON LAISKA ni ajattelin et jos joku tietäis suoralta kädeltä (kumma slougani?) jonkun n.1000e tai alle Uralin ni ei tarttis säätää niin woihan wanha wihtahousu...no pitää kai sit koittaa omin päin löytää joku jostain jotenkin joltisenkin joutuisasti.. nyt pitää varmaan lopettaa
Tehtäväsi on yhtä helppo, kuin löytää Suomesta huolto-asema joka myy bensaa 50cent/litra...
nomercy2 kirjoitti:..ei se nyt ihan niin vaikeeta ole,tossa par kk. taapäin juur oli kaupan Ursu 1300e,mut ku ei ollu hereillä ni se meni ohi suun !!!
Ursus taas on traktori merkki Eli kannattaa olla tarkkana noiden kirjaimien kanssa, yhden kirjaimen muuttuminen heittää valmistus paikkaa 1000km ja korityypin ja käyttötarkoituksen ihan toiseksi.
...heh heh se oli siis URAL 6x6 kuormuri joka oli kaupan 1300e mutta joka meni sivu suun!!! Joten ei 1000e maksavan Uralin löytäminen välttämättä ole niin mahdoton asia ku "bensa-aseman joka myy bensaa 50cent/litra" niinku tossa joku edellä rinnasti !!