Öljypohja helposti irti?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Öljypohja helposti irti?

Viesti Kirjoittaja destor »

Tuli ostettua -85 lada 1200L, entinen omistaja oli kuitenkin tölvinyt öljypohjan hienosti kasaan ja nyt se pitäisi saada irti oikaisua varten (öljyvalo vilkkuu toisinaan). Pohja vaan ei mahdu tulemaan koneen ja "etuakselin" välistä vaikka kuinka yrittää, se liikkuu noin 5cm eteenpäin sekä samanverran sivuttain jonka jälkeen liike pysähtyy kaikei kampiakseliin tms. Pitääkö kone ottaa irti ja nostaa pois edestä vai mitä tehdä? Jos kone pitää ottaa irti niin mitä se käytännössä vaatii tässä mallissa? Kaikki letkut pois ja loota irti..? :evil:
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

saa korjata jos olen väärässä mutta minusta ku ottaa koneen kiinitys mutterit irti ja nostaa konetta niin sen pitäs mahtua. ja konee voin ottaa irallaan tai laatikon kanssa riipuen nosto tavasta
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Jossain täällä kysyttiin niiden moottorin kiinnityskumien vaihdosta. Itse vaihdoin joskus 1988 ne nostamalla konetta alhaalta hallitunkilla ja lankunpätkillä. Kyllä se periksi antoi ja nousi ihan mukavasti kun vähän hollaili, niin että sai vanhan kumin muljautettua pois ja uuden tilalle yksi kerrallaan. Nyt vaan nosto pitäisi tapahtua ylhäältä käsin jollain taljalla tms. Traktorin nostolaite voisi olla hyvä peli. Sen ei kyllä paljon tarvitse nousta - ehkä muutama sentti jotta sen pohjan saapi luiskautettua pois. Kun ne kumit löysää, niin homman pitäisi onnistua. Jos olisi uusi pohja käsillä niin saisi samoilla tulilla sen tilalle ja oikoisi sitten tuosta varapohjan.
Avatar
jta
Viestit: 4422
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Öljypohjahan on varsin helppo ottaa irti kun irrottaa ensin vaikka laturin puoleisen moottorin tukikumin. Ja nostaa sitten tunkilla konetta ylös päin laturin korvakosta.
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Huh, kiitokset avusta. Vähän jo arvelinkin ettei venäläinen ole voinut tehdä autoa mahdottoman hankalaksi korjata. Nostoliinalla voisi nostaa kattoparrusta tai sitten tuolla tunkkimenetelmällä, ja kyllä se kuormaajakin löytyy jos ei muuten nouse :)
Vastaa Viestiin