110 sammuminen

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

110 sammuminen

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Nyt on pari kertaa 110 sammunut kun on moottoritieltä tullut rampille ja pysähtynyt odottamaan vuoroaan.Ei kuitenkaan sammu joka kerta tuommosessa tilanteessa.Moottorin häiriövalo ei syty eikä ajotietokone näytä vikaa.Missähän mahtaa olla vika,vai onko vaan joku kosketushäiriö?Muuten käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
pressa
Viestit: 10526
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tyhjäkäynnin säätömoottori hieman takeltelee
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Voiko tuota jotenkin herkistellä?
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
pressa
Viestit: 10526
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

säätömoottori irti ja sitten jarrukliineriä ja ohutta öljyä karanvarteen
yleensä auttaa
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Nyt on säätömoottori käytetty irti ja huollettu,oli muuten melko hankalassa paikassa.Tietenkin toinen ruuvi jumissa ja kanta hajosi,nurkista löytyy varmaan yli 50 erilaista ruuvimeisseliä mutta kaikki oli joko liian lyhyitä tai pitkiä.No kuitenkin sain taisteltua ruuvin irti.Koeajolla tyhjäkäynti vielä vaelteli ja aamulla työmaan pihassa sammui,mutta illalla toimi paremmin.Toivottavasti rupeaa toimimaan.

Jos jollain on säätömoottori ylimääräisenä voisin ostaa varalle tai jos on käyntiä rajan takana mulle voisi tuoda yhden.Samalla voisin ottaa kaasuläpänasentotunnistimen sitä parempaa mallia.

Mitä muita osia kannattaisi hankkia varastoon??
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Tänä aamuna syttyi check engine valo ja sammui vasta illalla neljännen käynnistyksen jälkeen.Muuten tuntui toimivan kunnolla.

Onko vikakoodi muotoa E-1-1-1-16-160-1602-602 ja E-2-0-134 ja onko nuo kaikki 3 ja 4 numeroiset luvut vikakoodeja ???
Mulla on pyörinyt nuo samat koodit siitä asti kun laitoin ajotietokoneen,luulin että tuo on joku testi rimpsu.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Viralliset vikakoodit ovat muotoa esim. 'P1602', joka tarkoittaa, että ohjaustietokoneen jännite on käynyt alhaalla. Olisiko tämä koodi joka on esiintynyt? Se voisi tulla esim käynnistyksen yhteydessä jolloin akun jännite laskee liian alas. Olisiko akku vaihtokunnossa tai jossakin 'löysä' maadoitus?
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Ei tuossa rimpsussa ole näkynyt P alkavia numerosarjoja.Onko vika koodi paikallaan pysyvä vai vilkkuva??
Mulla nuo numero/kirjainsarjat pyörii koko ajan eteenpäin ja alkavat alusta uudestaan.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Sepesusi kirjoitti:Ei tuossa rimpsussa ole näkynyt P alkavia numerosarjoja.Onko vika koodi paikallaan pysyvä vai vilkkuva??
Mulla nuo numero/kirjainsarjat pyörii koko ajan eteenpäin ja alkavat alusta uudestaan.
tietokoneella (BK-10) ei näy P kirjainta vain numerot ja koodit kiertää näytössä alussa tulee koodin järjestysnumero E01 - 1601 E02 - 1602 näin esimerkiksi, näin muistaisin sen olleen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

En ottanutkaan kantaa siihen mitä tietokone (BK10) näyttää vaan mitä ne koodit ovat tehtaan dokumenteissa. Koodi on siis nelinumeroinen. Ilmeisesti tietokone (BK10) numeroi viat tulojärjestyksessä. E01 - xxxx tarkoittaa virhenumero 1 jne... Koodit sitten 'pyörii' näytöllä jotta kaikki virheet olisi luettavissa.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Sepesusi kirjoitti:Tänä aamuna syttyi check engine valo ja sammui vasta illalla neljännen käynnistyksen jälkeen.Muuten tuntui toimivan kunnolla.

Onko vikakoodi muotoa E-1-1-1-16-160-1602-602 ja E-2-0-134 ja onko nuo kaikki 3 ja 4 numeroiset luvut vikakoodeja ???
Mulla on pyörinyt nuo samat koodit siitä asti kun laitoin ajotietokoneen,luulin että tuo on joku testi rimpsu.
Eli jos oikein ymmärsin tuo 1602 on häiriö auton virtapiirissä ja 134 ei singnaalia-lambda anturi.Loppuja 160 ja 602 ei löydy listalta.
Viimeksi muokannut Sepesusi, 26.10.2005 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin se tulee alijännitteestä. Jännite putoaa tietokoneella liian alas esim. käynnistettäessä. Olisi syytä tarkistaa akun kunto ja maadoitukset.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Nollauksen jälkeen ei ole tullut uusia koodeja,ilmeisesti jotain tilapäisiä häiriöitä.Akku on aika uusi,pitää tarkistaa kontaktit vielä.Samalla voisi vaihtaa tuo surkean +peltikengän.Edellisestä Samarasta oli katkennut vastaava ja pakkasella ei jaksanut lähteä käyntiin.
Säätömoottori temppuilee vielä,kerran sammui tänään.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Tarkista ja kiri ne tietokoneen maadotukset sieltä keskikonsolin sisältä. Siellä on muutama (ainakin yksi) ruuvimaadotus.
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Pitääpä katsella viikonloppuna.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Vastaa Viestiin