ladaan Fiat tc 2.0 + Fiat croma turbo

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

ladaan Fiat tc 2.0 + Fiat croma turbo

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Sopiiko 131 fiatin koneeseen kaikki turbo croman osat ois mukava semmonen lada jossa ois 2.0tc ja siihen vaihdettu croman kansi,ruisku, männät ja turbo. Sen vielä kun laittas nappiksen keulalle niin sehän keulis! :lol:
ois aika nasta jääradalla
Muutenhan kävis croman kone suoraan, mutta tietääkseni se vinokoneen laitto vaatii öljynkierron muuttamisen. :evil:
jos ois mahdollinen toteuttaa niin vois kesällä alkaa rakentaan kun autotalli valmistuu :roll:
viisaammat kertokaa.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

kansi ei sovi koska imu ja pako on eri puolilla.
imusarja ei mahdu.
croman pakosarjalla menee mut tekee tiukkaa vesipumpun kanssa ja turbo tulee lähelle syylaria, mutta taitaa mahtua.
männät sopii.
kannen voi toki laittaa mut pakoputkelle ei jää paljoo tilaa ku on se typerä simpukka tiellä.
muistaaxeni imusarja ottaa konehuoneeseen kiinni. on pitkä ja taipuu alaspäin.
takavedon kansi + dedran imusarja + croman suuttimet, moottorinohjaus, kaasuläppä anturilla jne jne..
ja se sytkä toimimaan ahdoilla.
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

Täällä oli jossain hyvät ohjeet tohon öljyn kierron muutton tossa tceessä tais olla stefa joka siittä kirjotteli.
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
juha
Viestit: 220
Liittynyt: 6.10.2003 13:59
Paikkakunta: virolahti

Viesti Kirjoittaja juha »

minulla on myynissä croman imusarja jossa on kiini ruiskut
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Olen useampaankin otteeseen tuosta öljynkierron muutoksista turissut, "pitkä viikonloppu" -topicissa taitaa olla kuviakin kannen muutosten osalta.

Bolt-on tuo homma ei tosiaan onnistu. Imusarja tulee tulipeltiä päin jne.

Mäntiini heittäisin varauksena venttiilien syvennykset, eli imuventtiilin syvennys on halkaisijaltaan isompi mitä paon, joten kun kanavat kääntyvät, ei imuventtiili mahdu pakoventtiilin koloon. Näin ainakin pattimännillä (jouduin jyrsimään). Tasalakisilla voi mennä.

Lisäksi pakosarja korventaa lohkossa olevaa jakajaa aika kivasti.

Ottikohan dedran imusarja nokkapyörään kiinni ilman välipalikkaa, tuo saattoi kyllä olla prismankin imusarja...
Vauhdin tae - alamäki
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

uudempi kansi menee heittämällä vanhaan lohkoon
dedran menee heittämällä. prisman ottaa nokkapyörään kiinni.
yxi jakajan paikka on pakonokan päällä.
turbon männissä on kuopat. venat mahtuu.
Avatar
Mäntä
Viestit: 292
Liittynyt: 6.1.2006 11:43
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Mäntä »

Helpoin varmaan on sitten turbottaa pelkkä 2000tc eikä hyödynnä muita croman osia kuin ruiskun tai vois se olla jostain muustakin autosta jos se sopisi suoraan.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

hougan kirjoitti:uudempi kansi menee heittämällä vanhaan lohkoon
dedran menee heittämällä. prisman ottaa nokkapyörään kiinni.
yxi jakajan paikka on pakonokan päällä.
turbon männissä on kuopat. venat mahtuu.
Kansi käy kyllä, mutta nokkapukit vaativat muokkaamista että öljypinnat pysyvät oikeina. Hyvä tieto tuo dedran sarja :) Tuohon pakonokan päälle tulevaan jakajaan ei vaan löydy kilkkareita ihan helposti, noissa vinokoneissahan tuossa on oikeastaan bensapumpun yksi paikka. Luin huolimattomasti. Jos croman männät tulisi, sitten ei probleemaa. Ja nuo muuten kuulemma kestävät todella paljon, enemmän kuin halvat takot. Pitää vaan muistaa laittaa nuo sitten "väärinpäin", koska männäntapissa on parin millin offset.

Jos muuten jollain on sarja turbo-croman mäntiä, niin olisin kiinnostunut :wink:
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Swift kirjoitti:Helpoin varmaan on sitten turbottaa pelkkä 2000tc eikä hyödynnä muita croman osia kuin ruiskun tai vois se olla jostain muustakin autosta jos se sopisi suoraan.
Saahan tuosta cromasta paljon hyvää osaa turboon: öljyruiskut lohkoon, männät kannattaa laittaa jos meinaa enemmän tehoa ottaa, painetta tottelevan sytkän (microplex), ruiskun osat poislukien imusarja, öljyjäähy, jne. Eli helpottaa kyllä monta asiaa ja lisää kestoa kummasti.

Harvemmin nämä on ihan bolt-on juttuja :wink:
Vauhdin tae - alamäki
hougan

Viesti Kirjoittaja hougan »

nokkapukit vaativat muokkaamista
vanhat nokkapukit käy. eli pystykoneen.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

hougan kirjoitti:vanhat nokkapukit käy. eli pystykoneen.
Totta, joku tiivisteen kohta taisi jäädä aika ohueksi, mutta toimii. En taas muistanut että oltiin kahdesta tekemässä yhtä :oops:
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin