2105 ei halua antaa kytkinpoljinta takaisin kuskille

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jakke

2105 ei halua antaa kytkinpoljinta takaisin kuskille

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Eli kuten aihe antaa ymmärtää, autoni tykkää niin paljon kytkinpolkimesta että aina välillä se ei suostu antamaan sitä takaisin ja se johtaa useimmiten mitä erikoisimpiin liikennevalosta lähtöihin. Joskus poljin jumittaa vain hetken ja sitten "hyppää" ylös tai sitten se jää pohjaan tai puolitiehen ja sen saa ylös vain nostamalla kengän kärjellä.

Tästä on keskusteltu aiemmin näillä foorumeilla ja kyllä se kytkimen pääsylinteri on tässä se syyllinen. Laitoin (tai ainakin yritin laittaa) jonkun verran öljyä sinne kumin taakse mutta ei se kyllä oikeastaan mitään auttanut. Mikä olisi se halvin ja helpoin tapa korjata tämä vika? Jarrunesteen vaihto kytkinjärjestelmään vai kokonaan uusi pääsylinteri? Vai onko olemassa jokin lähes ilmainen poppakonsti jota voisin vielä kokeilla, on meinaan rahat hiukan lopussa juuri nyt :P

Kyllähän tuolla vielä ajelee, ei se jää pohjaan muuta kuin korkeintaan kerran tai pari ajon aikana. Vaihdan pääsylinterin ja nesteen sitten kun löytyy enemmän aikaa ja rahaa, mietin vaan jos olisi vielä jokin toinen ratkaisu ongelmaan.
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

uus pääsylkky motonetissä maksaa n. 20e.
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

OSmo kirjoitti:uus pääsylkky motonetissä maksaa n. 20e.
Samallahan on lähes pakko ostaa uudet nesteet ja ilmata koko systeemi, eikö?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

no ei tohon taida montaa desiä nestettä mennä ja "koko systeemi" käsittää sylinterien lisäksi metrin pätkän putkea.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
ladahartsa

Viesti Kirjoittaja ladahartsa »

Mitenkäs sen metalliputkenpätkän saisi helpoiten pois siitä pääsylinterin ja sen taipuisan letkun väliltä ?

Ei auta irrotusaineet , avaimet pyörii ympäri ja lukkopihditkään ei pidä .
Jarruputkia varten minulla onkin sellainen vahvistettu lenkki jossa on aukko niin että siitä saa pujotettua jarruputken läpi. Mutta se ei sovi tähän kytkimen putkeen kun tässä on isompi mutteri siinä putkessa ( 13mm) ja hemmetin pehmeästä aineesta tehty joten kiintoavaimella on näköjään turha yrittää.
Pitäisi nimittäin ja vaihtaa se pääsylinteri. Korjaussarjaa jo koitin siihen tänään asentaa mutta Motonetin korjaussarjassa ei ollut yhtään samannäköistä osaa kuin siinä sylinterissä mikä on autossa joten se homma ei oikein onnistunut.
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Melkein helpoimmalla pääsee kun vaihtaa sen putken ja letkun samalla. En saanu itekkään ehjänä noita paikoillaan ollessa auki. Lattialla sitten sai suhteellisen helposti nuo kuitenkin sitten auki. Ja melkeinpä jo samalla vaivalla vaihtaa sen työsylinterikin.
Avatar
liero
Viestit: 524
Liittynyt: 22.3.2004 10:26
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja liero »

onko se palautin vieteri paikallaan sielä työsylinterin luona??
Vegaani - intiaaninimi, joka muodostuu sanoista "veg", huono ja "an", metsästäjä.
ladahartsa

Viesti Kirjoittaja ladahartsa »

No niin ,

Nyt on kummatkin kytkimen sylinterit vaihdettu mutta kytkin ei oikein suostu vieläkään pelaamaan .( sain muuten sen metalliputkenkin auki kun ostin motonetistä 13 mm. avonaisen lenkin ).

Nyt on sellainen ongelma että kun säätää sen irrotushaarukan ja työsylinterin välisen vapaaliikkeen niin kytkin toimii muutaman kerran normaalisti mutta joka polkaisulla kytkintä nostaessa se ottaa aina alempaa kiinni.

Kun menee auton alle katsomaan niin sinne haarukan ja työsylinterin väliin on aina ilmestynyt lisää välystä ja työsylinterissä alkaa loppua säätövara.
Ensin ajattelin että se joustava kytkinletku paisuu ja nesteet pullistelee vain siellä letkussa , mutta välyksenhän ei silloin pitäisi muuttua miksikään .
Ilmasta se ei mielestäni voi johtua mutta olisiko sellainen mahdollista että se irroitushaarukka pääsee jotenkin vääntymään ? Ulkoapäin se kyllä näyttää ihan normaalilta.

Onko tällainen oireilu jollekkin tuttua , ja mistähän se mahtaisi johtua ?
Avatar
aropupu
Viestit: 574
Liittynyt: 2.12.2004 12:45
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja aropupu »

Hmm,olisikohan paininlaakeri jumissa...Mulla tulis sellainen mieleen oireiden perusteella... :roll:
Vastaa Viestiin