Kytkin kenkkuilee
Kytkin kenkkuilee
Kytkin toimii puolittaisesti. Käynnistäessä poljin pohjaan painettaessa on jo puolet vedosta päällä. Vaihteita ei ajon aikana pysty vaihtamaan ilman hirveetä runnomista ja sillonkin ne moottori vielä vetää. Tuntuu siltä että kytkin painuis vain puoliväliin, vaikka se on pohjassa.
Vaihdettiin uusi kytkinlevy just. Sen jälkeen ajettu pari sataa kilometriä. Voiko tällänen ongelma tulla siitä että asennus mennyt jotenkin pieleen, vai onko sieltä mennyt joku muu osa huonoksi? Miten korjataan? Pitääkö jotain kaapelia tiukentaa tai ilmata kytkin?
Vaihdettiin uusi kytkinlevy just. Sen jälkeen ajettu pari sataa kilometriä. Voiko tällänen ongelma tulla siitä että asennus mennyt jotenkin pieleen, vai onko sieltä mennyt joku muu osa huonoksi? Miten korjataan? Pitääkö jotain kaapelia tiukentaa tai ilmata kytkin?
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
et saa sitä ilmaamalla toimiin! sun pitää säätää se, kytkin pitää aina säätää levyn/asetalman vaihdon jälkeen!!!!rollipeikko kirjoitti:Ei oo säädetty. Aluksi pitäisi ainakin kokeilla jotain helppoa korjauskeinoa (Siis ei ole käytössä tallia). Miten se ilmaaminen tehdään?


Lada 1200L ***** TURBO IC -89
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Auto ylös kuskin puolelta.
- Ota mukaan 2 kpl 13 mm avainta; ei lenkkejä
- Säätöhomma on Moottorin/vaihteiston sivulla auton vasemmalla puolella
- Pihdit myös, jos alkaa tappi pyörimään.
- Kun on vaihdettu uusi kytkin, on myös säädettävä.
- Säädä kytkimelle menevän vivun vapaa liikkeeksi noin 50 mm; tarkista mitta infosta.
- Kokeile ja säädä uudestaan jos ei vielä pelaa
... ja sitten vaan ajoa!
- Ota mukaan 2 kpl 13 mm avainta; ei lenkkejä
- Säätöhomma on Moottorin/vaihteiston sivulla auton vasemmalla puolella
- Pihdit myös, jos alkaa tappi pyörimään.
- Kun on vaihdettu uusi kytkin, on myös säädettävä.
- Säädä kytkimelle menevän vivun vapaa liikkeeksi noin 50 mm; tarkista mitta infosta.
- Kokeile ja säädä uudestaan jos ei vielä pelaa
... ja sitten vaan ajoa!
Oletteko katsoneet toimiiko kytkimen irrotus ollenkaan? Eli kun toinen painaa kytkinpoljinta niin toinen katsoo auton alle että liikkuuko se irrotushaarukka. Jos vaikka sylinteri(t) vuotaakin nesteet ulos eikä liikutakaan irrotusvipua? Ja onko kytkinnestesäiliössä nestettä?
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Hei ,
Itsellä oli aivan sama ongelma , ei auttanut ilmaamiset eikä säädöt .
Tänään otin sitten kytkimen auki , ( On muuten aika paska homma irrottaa sitä vaihdelaatikkoa. En uskalla vielä edes ajatella paikalleenlaittoa . ) kun alkaa nuo polkupyöräkelit loppua tältä kesältä ja pitäisi saada lada tien päälle jälleen .
Viaksi paljastui murtunut irroitushaarukka . Oli lähes poikki siitä kuulanivelen kohdalta .
Onko joku koittanut korjata irrotushaarukkaa hitsaamalla ?
Vai onko pelkona että murtuu heti sauman vierestä kun vaikuttaisi olevan jotain aika kovaksi karkaistua tavaraa.
Itsellä oli aivan sama ongelma , ei auttanut ilmaamiset eikä säädöt .
Tänään otin sitten kytkimen auki , ( On muuten aika paska homma irrottaa sitä vaihdelaatikkoa. En uskalla vielä edes ajatella paikalleenlaittoa . ) kun alkaa nuo polkupyöräkelit loppua tältä kesältä ja pitäisi saada lada tien päälle jälleen .
Viaksi paljastui murtunut irroitushaarukka . Oli lähes poikki siitä kuulanivelen kohdalta .
Onko joku koittanut korjata irrotushaarukkaa hitsaamalla ?
Vai onko pelkona että murtuu heti sauman vierestä kun vaikuttaisi olevan jotain aika kovaksi karkaistua tavaraa.
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala